Ordre del dia del Ple de l'Ajuntament de Manresa del 21 de gener de 2016

Resolució

Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

 

  1. Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.
  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  5. Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 1, amb caràcter ordinari, per al dia 21 de gener de 2016, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

  

I. PART DISPOSITIVA

 

1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta  núm. 16, que correspon a la sessió del Ple del dia 17 de desembre de 2015.

 

2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1 Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Governació, núm. 10698, de 14 de desembre de 2015, sobre nomenament d’una persona com a Tècnica de Grau Mitjà Educadora Social.

 

2.2 Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Governació, núm. 10772, de 15 de desembre de 2015, sobre nomenament d’una persona com a Tècnic Superior Arquitecte.

 

2.3 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 10981, de 16 de desembre de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 28/2015, dins el Pressupost municipal de l’exercici 2015.

 

2.4 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 11256, de 23 de desembre de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 29/2015, dins el Pressupost municipal de l’exercici 2015.

 

2.5 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 10895, de 17 de desembre de 2015, sobre substitució temporal de l’alcalde titular pel primer tinent d’alcalde.

 

2.6 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 11191, de 29 de desembre de 2015, sobre substitució de l’alcalde titular per la segona tinent d’alcalde els dies 31 de desembre de 2015 i 1 i 2 de gener de 2016.

 

2.7 Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria sobrela Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (4t. trimestre 2015).

 

2.8 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 159, de 15 de gener de 2016, sobre nomenament de membres de la Junta de Govern Local.

 

2.9 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 160, de 15 de gener de 2016, sobre nomenament de tinents d’alcalde.

 

2.10 Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 206, de 18 de gener de 2016, sobre modificació del règim de delegacions de l’alcalde.

 

3. ALCALDIA PRESIDÈNCIA

 

3.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació del dictamen de retribucions dels regidors.

 

3.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la restitució de la part proporcional de la paga extra del mes de desembre de 2012 als membres electes de la Corporació.

 

3.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de l’acord de creació de les Comissions Informatives.

 

3.4. Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de la resolució de l’alcalde president, de 18 de desembre de 2015, que declarava emergent la contractació dels treballs d’enderroc i reposició del cel ras de la platea del Teatre Conservatori, i adjudicava el contracte a l’entitat mercantil Constructora del Cardoner, SA.

 

4. ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ

 

4.1 Regidoria delegada d’Hisenda

 

4.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de les retribucions del personal al servei de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2016.

4.1.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 1/2016 del pressupost municipal.

  

5. ÀREA DE TERRITORI I MILLORA URBANA

 

5.1 Regidoria delegada d’Espai Urbà i Entorn Natural

 

5.1.1 Dictamen sobre aprovació si escau, de la rectificació del dictamen aprovat pel Ple de 23 de juliol de 2015, relatiu a la segregació i l’acceptació de cessió gratuïta, amb condició, d’una porció de finca de 6.035,42 m2, qualificada com a equipament sanitari assistencial situada a la zona del Xup de Manresa.

 

5.1.2 Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació puntual del Pla Especial Urbanístic Fàbrica Nova de Manresa.

 

6 PROPOSICIONS

 

6.1 Proposició del Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) per tal que l’Ajuntament de Manresa condemni la decisió del Tribunal Superior de Justícia d’anul·lar la sentència exculpatòria de l’audiència pels fets del 15 de juny de 2011.

 

6.2 Proposició del Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) per a l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa ala Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària.

 

6.3 Proposició dels Grups Municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i  Convergència i Unió (CiU), de suport a la Marxa Som al seu pas per Manresa.

 

6.4 Proposició del Grup Municipal de Ciutadans – Partido de la Ciudadanía (C’s) a favor del dret a expressar i difondre lliurement les idees.

 

6.5 Proposició del Grup Municipal de Ciutadans – Partido de la Ciudadanía (C’s) per al desenvolupament d’un Protocol educatiu contra la transfòbia i l’assetjament escolar per identitat de gènere.

 

7. ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

8. Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al ple municipal.

 

9. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter  reservat núm. 58, 59, 61, 62 i 1, que corresponen als dies 9, 15, 22 i 29 de desembre de 2015 i 5 de gener de 2016, i de l’acta de la Junta de Govern Local amb caràcter públic núm. 55, del dia 17 de novembre de 2015.

           

10. Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.

 

11. PRECS, PREGUNTES I INTERPEL.LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN