Ordre del dia del Ple de l'Ajuntament de Manresa del 21 d'abril de 2016

Resolució

 

Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

  

Consideracions legals

  1. Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.
  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  5. Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 4, amb caràcter ordinari, per al dia 21 d’abril de 2016, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

  

I. PART DISPOSITIVA

 

1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta  núm. 3, que correspon a la sessió del Ple del dia 17 de març de 2016.

 

2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2269, de 15 de març de 2016, sobre substitució del titular de l’Alcaldia per la primera tinent d’alcalde, a la Juntade Govern Local de caràcter públic del dia 15 de març de 2016.

 

2.2 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2565, de 23 de març de 2016, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel quart tinent d’alcalde els dies 25, 26 i 27 de març de 2016.

 

2.3 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2473, de 18 de març de 2016, sobre delegació de la Presidència dels Consells Sectorials de Participació i nomenament dels representants dels partits polítics amb representació municipal.

 

2.4 Donar compte de la Resolució de l’acalde, núm. 2609, de 14 de març de 2016, sobre aprovació del Pla pressupostari a mig termini referent al període 2017-2018 i 2019.

 

2.5 Donar compte de la Resolució de l’acalde, núm. 2563, d’11 de març de 2016, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 5/2016, dins del Pressupost municipal vigent.

 

2.6 Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria sobre la Llei15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (1r. trimestre 2016).

 

2.7 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2692, de 29 de febrer de 2016, sobre aprovació de la liquidació del pressupost de l’exercici 2015.

  

3. ALCALDIA PRESIDÈNCIA

 

3.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la resolució del recurs de reposició interposat pel regidor Sr. Miquel Davins Pey contra l’acord del Ple de 18 de febrer de 2016.

 

3.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de l’acord de designar representants municipals al Patronat de la Fundació Universitària del Bages.

 

3.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació de representant municipal al Patronat de Foment del Bàsquet, Fundació Privada.

  

4.  ÀREA DE PROMOCIÓ DE LA CIUTAT

 

4.1 Regidoria delegada d’Ocupació

 

4.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa al “Protocol General per a l’adhesió a la Xarxade Serveis Locals d’Ocupació (Xarxa Xaloc)” de la Diputació de Barcelona.

 

5. ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ

 

5.1 Regidoria delegada d’Hisenda i Organització

 

5.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 6/2016, dins el pressupost municipal vigent.

 

5.1.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de l’aplicació pressupostària 3342 48920 – Promoció Teatre, Música i Dansa. Subvencions nominatives.

 

5.2 Regidoria delegada de Recursos Humans i Transparència

 

5.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la plantilla de personal d’aquest Ajuntament per a l’exercici 2016.

 

5.3  Regidoria delegada de Seguretat Ciutadana

 

5.3.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Reglament per a la creació i regulació del fitxer “Sistema de control d’accés de vehicles a la zona d’accés restringit del c. Alfons XII, en el tram comprès entre la plaça Llisach ila Planade l’Om”.

 

5.3.2 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Reglament per a la creació i regulació del fitxer “Sistema de control d’accés de vehicles a la zona peatonal de la plaça Gispert”.

 

5.3.3 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Reglament per a la creació i regulació del fitxer “Sistema de control d’accés de vehicles a la zona d’accés restringit de la plaça Major i carrer Sobrerroca”.

  

6. ÀREA DE TERRITORI

 

6.1 Regidoria Delegada de Planejament i Projectes Urbans

 

6.1.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la Modificació Puntual del Pla General de Manresa. La Farinera.

 

6.1.2 Dictamen sobe aprovació inicial, si escau, de la Modificació Puntual del Pla General de Manresa. Obaga de l’Agneta.

 

6.1.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’extinció del conveni de cessió del servei educatiu de recursos pedagògics i de medi ambient al Consell Comarcal del Bages (Casa de la Culla).

 

6.2  Regidoria Delegada de Qualitat Urbana i Serveis

 

6.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’adhesió al Nou Pacte dels Alcaldes i les Alcaldesses pel clima i l’energia.

 

7. PROPOSICIONS

 

7.1 Proposició del Grup Municipal de Democràcia Municipal (DM), per demanar l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa a la Iniciativa Meta 2017, sobre l’accessibilitat universal.

 

7.2 Proposició del Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) en contra dels requeriments de l’Audiència Nacional. Fem un pas més cap a la independència, sense por!

 

7.3 Proposició del Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) en relació a la condemna d’atemptats perpetrats per l’ISIS o qualsevol de les branques del fonamentalisme religiós.

 

7.4 Proposició del Grup Municipal de la Candidaturad’Unitat Popular (CUP) per a la millora de la vida en l’àmbit de la salut sexual de les dones joves.

 

7.5 Proposició dels Grups Municipals de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), del Partit dels Socialistes de Catatunya (PSC), de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) i del regidor senyor Miquel Davins, per reafirmar Manresa com a Ciutat d’Acollida i defensora del dret internacional.

 

7.6 Proposició dels Grups Municipals de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) i d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de suport a les entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i de rebuig a la gestió estatal dels fons procedents del 0,7 de l’IRPF.

 

7.7 Proposició dels Grups Municipals del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) i del regidor senyor Miquel Davins, per instar a la millora del servei de bus Manresa-Barcelona.

 

7.8 Proposició dels Grups Municipals del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) i del regidor senyor Miquel Davins, sobre ampliació de projectes elegits en el procés “Pressupost participatiu 2016”.

 

7.9 Proposició dels Grups Municipals del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) i del regidor senyor Miquel Davins, sobre dignificació de la placa d’homenatge als soldats morts a les darreries de la guerra civil, enterrats al fossar del Cementiri Municipal.

  

8. ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

II.  CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9. Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.

 

10. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter  reservat núm. 12, 13, 15, 16 i 17, que corresponen als dies 8, 15, 22 i 29 de març i 5 d’abril de 2016, i de l’acta de la Junta de Govern Local amb caràcter públic núm. 9, del dia 16 de febrer de 2016.

           

11. Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.

 

12. PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN