Ordre del dia del Ple de l'Ajuntament de Manresa de 22 de setembre de 2016

Resolució

Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  1. Article 21 de la Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.
  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  5. Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 10, amb caràcter ordinari, per al dia  22 de setembre de 2016, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

Aprovació, si escau, de l’esborrany de les actes núm. 8 i 9, que corresponen a les sessions del Ple dels dies 21 de juliol i 7 de setembre de 2016.

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1       Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 6391, de 13 de juliol de 2016, sobre aprovar l’expedient de modificació de crèdits núm. 12/2016 dins el Pressupost municipal vigent.

 

2.2       Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 6745, de 28 de juliol de 2016, sobre aprovar l’expedient de modificació de crèdits núm. 14/2016 dins el Pressupost municipal vigent.

 

2.3       Donar compte de la Resolució de l’alcaldessa acctal. núm. 7067, de 19 d’agost de 2016, sobre declarar emergent la contractació dels treballs necessaris a l’immoble situat al carrer Remei de Dalt, 15, de Manresa.

 

2.4       Donar compte dela Resolució de l’alcalde núm. 7106, de 25 d’agost de 2016, sobre declarar emergent la contractació dels treballs necessaris a diferents immobles del carrer Santa Maria, de Manresa.

 

2.5       Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 6658, de 28 de juliol de 2016, sobre assumpció d’atribucions de la regidora delegada de Seguretat Ciutadana durant el període en situació de baixa per malaltia.

 

2.6       Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 6656, de 28 de juliol de 2016, sobre l’absència temporal per vacances del titular de l’alcaldia del 2 al 21 d’agost de 2016.

 

2.7       Donar compte de la Resolució de l’alcalde acctal. núm. 6902, de 10 d’agost de 2016, sobre activar pel dia 29 d’agost de 2016, i en fase d’alerta, el Pla Específic Municipal en àrees de pública concurrència: Correfoc.

 

2.8       Donar compte de la Resolució de l’alcalde acctal. núm. 6903, de 10 d’agost de 2016, sobre activar en fase d’alerta, des del dia 20 d’agost de 2016 i fins el dia 17 de setembre de 2016, el Pla Específic Municipal en àrees de pública concurrència: Festa Major.

 

2.9       Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7234, de 7 de setembre de 2016, de modificació de la resolució núm. 912, de 4 de febrer de 2016, sobre adscripció de membres del GMCDC a les Comissions Informatives de Promoció de la Ciutat i de Drets i Serveis a les Persones.

 

2.10     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7267, de 8 de setembre de 2016, sobre nomenament de la Sra. Àuria Caus Rovira com a membre de la Junta de Govern Local i de modificació de la resolució núm. 159, de 15 de gener de 2016.

 

2.11     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7268, de 8 de setembre de 2016, sobre nomenament dela Sra. Àuria Caus Rovira com a tinent d’alcalde, i de modificació de la resolució núm. 160, de 15 de gener de 2016.

 

2.12     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7269, de 8 de setembre de 2016, de modificació de la resolució núm. 6202, de 9 de juliol de 2015, sobre membres adscrits al Grup municipal de CDC.

 

2.13     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7356, de 9 de setembre de 2016, sobre delegació general de competències i de nomenament de regidors/es delegats/es.

 

2.14     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7391, de 15 de setembre de 2016, sobre conferir delegació en el regidor Sr. Jordi Masdeu Valverde perquè exerciti l’atribució d’autoritzar un matrimoni civil el dia 1 d’octubre de 2016.

 

2.15     Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Recursos Humans i Transparència núm. 6152, de 13 de juliol de 2016, sobre nomenament de dos funcionaris interins com a Tècnics/ques de grau mitjà educador/a social, per a realitzar tasques al Casal d’estiu per als Centres Oberts.

 

2.16     Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Recursos Humans i Transparència núm. 6869, de 8 d’agost de 2016, sobre nomenament de funcionària interina com a Tècnica Superior Psicòloga.

 

3.         ALCALDIA PRESIDÈNCIA

 

3.1       Dictamen sobre aprovació, si escau, de retribucions del regidor senyor Jaume Arnau Capitán i de la tinent d’alcalde senyora Àuria Caus Rovira.

 

3.2       Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de designació de representants municipals en entitats i organismes que requereixen representació municipal.

 

 

4.         ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ

 

4.1       Regidoria delegada d’Hisenda i Organització

 

4.1.1    Aprovar, si escau, la ratificació del Conveni de cooperació intermunicipal per a la prestació conjunta del servei de taxi en l’àmbit territorial de Manresa, Santpedor, Sant Fruitós de Bages i Sant Joan de Vilatorrada.

 

4.1.2    Aprovar, si escau, el Pla d’actuació municipal per a accidents en el transport de mercaderies perilloses.

 

4.1.3    Aprovar inicialment, si escau, la modificació de l’aplicació pressupostària 241.15.489.20 – Projecte Promoció de l’Ocupació a la indústria local. Subvencions nominatives.

 

4.1.4    Aprovar inicialment, si escau, l’expedient de modificació de crèdits núm. 15/2016, dins el pressupost municipal vigent.

 

 

4.2       Regidoria delegada de Recursos Humans i Transparència

 

4.2.1    Aprovar inicialment, si escau, l’Ordenança d’administració electrònica i transparència de l’Ajuntament de Manresa.

 

 

5          PROPOSICIONS

 

5.1       Proposició del Grup Municipal de Ciutadans (GMC’s), de rebuig a la Resolució 263/XI del Parlament de Catalunya, relativa a l’informe i conclusions de la Comissió d’Estudis del Procés Constituent.

 

5.2              Proposició dels Grups Municipals de Convergència Democràtica de Catalunya i d’Esquerra Republicana de Catalunya (GMCDC i GMERC), de suport a les oficines liquidadores.

 

5.3              Proposició dels Grups Municipals de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Candidatura d’Unitat Popular (CUP), Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), Ciutadans (C’s), Democràcia Municipal (DM) i del regidor Miquel Davins, en suport dels acords de pau a Colòmbia.

 

5.4       Proposició del Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) per a la creació d’una llei catalana de l’avortament, de suport a les feministes encausades i per la commemoració del dia internacional per a la despenalització de l’avortament.

 

 

6.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

7.         Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.

 

8.         Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 34, 35, 37, 38, 39 i 40, que corresponen als dies 12, 19 i 26 de juliol, 1 i 23 d’agost, i 6 de setembre de 2016, i de l’acta de la Junta de Govern Local amb caràcter públic núm. 30, del  dia 14 de juny de 2016.

 

9.         Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.

 

 

10.       PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN