Èxit de vendes en les parades de les escoles l'Espill i la Salle instal·lades al Mercat de la Font dels Capellans

Durant la jornada d’ahir els alumnes de 5è de primària d’ambdós centres educatius van rebre la visita de la regidora de promoció Econòmica, Sílvia Gratacós i d’una tècnica de la Diputació de Barcelona que els van fer entrega dels diplomes que acrediten el seu pas pel programa “Cultura Emprenedora a l’Escola”.


imagen

Alumnes de 5è de primària de les escoles l’Espill i la Salle van muntar ahir dues parades al Mercat de la Font dels Capellans per comercialitzar els productes que ells mateixos havien fabricat durant el curs. La jornada va ser un èxit rotund ja que a les 12 del migdia els menuts ja havien venut tots els productes posats a la venda.

Durant el matí els estudiants i els seus tutors van rebre la visita de la regidora de promoció Econòmica, Sílvia Gratacós i d’una tècnica de la Diputació de Barcelona que els van fer entrega dels diplomes que acrediten el seu pas pel programa “Cultura Emprenedora a l’Escola”.

El projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola”, que té com a finalitat desenvolupar els valors, hàbits i capacitats clau per fomentar la cultura emprenedora en el cicle superior de l'educació primària, és un projecte impulsat des de la Diputació de Barcelona i desenvolupat per l’Ajuntament de Manresa que compta amb el suport tècnic de Valnalón (Ciudad industrial del Valle del Nalón, SAO, Astúries).

Crear i organitzar una cooperativa 

Amb aquest objectiu els joves desenvolupen un treball real consistent en la creació, organització, gestió i tancament d’una cooperativa de fabricació de productes, que comporta la sol•licitud d’un microcrèdit i la venda en una fira o mercat local. Posteriorment, els alumnes decideixen a quina entitat destinen un 10% dels possibles beneficis a un projecte de desenvolupament local o internacional, com a bona pràctica de Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

Per aquest motiu es treballen aspectes com l'observació i l'exploració, la iniciativa i creativitat, la responsabilitat, la pressa de decisions i assumpció de risc, la flexibilitat i la perseverança. També s’ensenya a fer recerca i aprofitar els recursos, a utilitzar la informació i les tecnologies, la cooperació i solidaritat, el coneixement i respecte de l'entorn i el treball col·laboratiu i el treball en equip.

Model de gestió democràtica i participativa

“Cultura emprenedora a l’escola” és una aposta per un model cooperatiu de base perquè aporta un model de gestió democràtica i participativa i reforça un vessant de responsabilitat social. Amb aquest projecte s’intenta també donar resposta a l’actual exigència de millorar els resultats educatius, de reforçar els vincles amb el sistema productiu i d’adquirir un conjunt de capacitats, habilitat i valors per a capacitar les persones en l’impuls dels seus projectes professionals i vitals.

L’activitat promou la utilització d’una metodologia basada en l’aprenentatge significatiu i cooperatiu i el treball en projectes. Així es facilita l’adquisició de competències bàsiques com: l’autonomia i iniciativa personal, aprendre a aprendre, habilitat social i ciutadana, lingüística, matemàtica, tractament de la informació i competència digital, cultural i artística; i en el coneixement i la interacció amb el món físic.

Documents relacionats

  • imagen