L'Ajuntament envia a la ciutadania les dades del padró municipal per tal que les actualitzi, si escau

Des del consistori es demana a aquelles persones que tinguin canvis o rectificacions a fer en les dades personals del padró ho notifiquin mitjançant els canals disponibles que s’ofereixen. Ja s’han enviat prop de 20.000 requeriments de modificacions de dades.

L’Ajuntament de Manresa ha engegat una acció per comunicar a la ciutadania les dades de què disposa el padró municipal i per demanar-los que les actualitzin, si és el cas. La legislació preveu que la ciutadania ha de conèixer, almenys un cop cada cinc anys, les seves dades del padró per tal de fer els eventuals canvis. Per aquest motiu, des de fa unes setmanes  s’estan fent arribar a 19.867 domicilis de la ciutat  requeriments a unitats familiars que en els darrers cinc anys no han notificat cap canvi. Aquest procediment, que és habitual, serveix per mantenir i actualitzar el padró, eina indispensable de control del nombre d’habitants de la ciutat.

 

D’acord amb la llei, el consistori ha d’enviar requeriments a aquelles unitats familiars que en els darrers cinc anys no hagi fet cap moviment en les dades del padró. Així, l’Ajuntament envia una notificació cada cinc anys amb les dades actuals perquè es puguin modificar en cas d’estar antiquades. L’any 2006 va ser el primer cop que es va dur a terme aquest mecanisme (abans es feia en visites porta a porta), i es va fent anualment en el moment en què es compleixen 5 anys sense comunicar cap canvi. Com que les notificacions s’envien cada cinc anys, el 2011 i ara el 2016 (les notificacions es van començar a enviar a final d’any) han estat anys d’enviaments massius.


Com modificar les dades?

 

La notificació que l’Ajuntament envia consta d’aquestes dades:

  • Nom i cognoms de tots els membres de la unitat familiar
  • DNI
  • Data de naixement
  • Lloc de naixement
  • Sexe
  • Nacionalitat
  • Titulació d’estudis
  • Telèfon i correu electrònic (opcionalment)

 

Si les dades que envia l’Ajuntament són correctes, no cal retornar cap document. Si, pel contrari, no són correctes, es poden corregir mitjançant les següents opcions:

  1. Web municipal: a través d’aquest web es poden actualitzar les dades. És el més recomanable, ja que és ràpid, àgil i es pot fer sense necessitat d’acostar-se fins a les dependències municipals.
  2. Correu electrònic: adreçant els canvis a l’adreça població@ajmanresa.cat.
  3. Presencialment: a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament (Plaça Major 1, de dilluns a dijous, de 8:30h a 18h i divendres de 8:30h a 15h)
  4. Correu ordinari: es poden notificar els canvis a la mateixa adreça esmentada anteriorment.
  5. Fax: en aquest cas, enviar-ho al número 93 878 23 03

 

Sigui quin sigui el mitjà que s’empri, cal que s’acompanyi el full actualitzat amb el justificant de la dada o dades que es vulguin corregir (excepte si es tracta del nivell d’estudis o de correcció de dades voluntàries com el telèfon i el correu electrònic, en què serà suficient la presentació del full actualitzat).