Manresa viurà aquest dissabte la cinquena edició de la Rider 1000, una multitudinària prova motociclista amb sortida i arribada a la ciutat

Les motos i l’olor de benzina envairan Manresa, aquest dissabte. La ciutat és punt d’inici i d’arribada de la Rider 1000, un esdeveniment motociclista que preveu reunir uns 2.500 participants. En grups petits i a partir de les 6 del matí, aniran sortint de la zona del Congost, on tornaran després de fer una ruta de 1.000 quilòmetres, per carreteres amb el trànsit obert. També hi ha modalitats de 500 i 300 quilòmetres. L’organització és a càrrec de Moto Club Manresa, amb la col·laboració de l’Ajuntament.

imagen

La Rider 1000 és un esdeveniment motociclista no competitiu, de 1.000 quilòmetres, per carreteres catalanes obertes al trànsit. Aquest dissabte, 2.500 participants sortiran de Manresa per completar aquest recorregut. L’objectiu és certificar el pas pels diferents controls assenyalats en el recorregut triat, però l’itinerari no estarà totalment definit, només hi haurà controls de pas, de manera que cada participant podrà escollir la carretera que consideri més adequada a les seves característiques de conducció. També hi haurà, per a qui ho prefereixi, la Rider 500 i la Rider 300, amb recorreguts de 500 i 300 quilòmetres.

 

La presentació d’aquesta cinquena edició de la Rider 1000 l’han fet aquest matí el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Manresa, Jordi Serracanta; i l’organitzador i artífex de la prova, Josep Requena. També els ha acompanyat el representant del Moto Club Manresa, Emili Panosa.

 

El regidor Jordi Serracanta ha expressat la seva satisfacció per tenir la Rider 1000 a la ciutat i ha felicitat al Motor Club Manresa per dur a terme aquesta iniciativa.  “Reforçar el binomi clubs – Ajuntament fa que tots hi sortim guanyant i emfatitza Manresa coma capital de l’esport, a més,  un esdeveniment com aquest té una repercussió econòmica per la ciutat molt important, especialment en el sector hoteler i de la restauració “, ha afirmat Serracanta.

 

Per la seva banda, l’organitzador de la prova, Josep Requena, n’ha explicat el funcionament, les modalitats, la dinàmica i la filosofia de la Rider i ha ressaltat la gran expectació que ha anat augmentat edició rere edició “enguany, les inscripcions es van obrir un dissabte a les 24 hores i amb 4 dies les vam tancar perquè ja havien cobert el nombre de places previstes”, ha comentat Requena.

 

L’arrancada començarà a les 6 del matí al Congost

 

Els participants començaran el trajecte de 6 en 6, cada minut, a partir de les 6 del matí, des de la zona esportiva del Congost, on s’instal·larà la sortida. Els motoristes tenen un temps màxim de 22 hores per completar el trajecte, de manera que el recorregut es podrà realitzar amb una mitjana de menys de 50 km/h. Els participants a la Rider 500 tindran un temps màxim d’11 hores, i els de la Rider 300, de 7 hores.

 

En no ser una prova competitiva, no hi haurà classificacions, ni premis. Sí que es lliurarà un pin numerat a cadascun dels participants que tinguin el visat amb tots els control, cosa que certificarà que han completat l’itinerari. També se’ls farà una fotografia i passaran a formar part del Rider1000 Hall on Fame.

 

Organitzada pel Moto Club Manresa, la prova, pensada més com un repte personal que com una competició, s’ha consolidat en només cinc anys, i hi participen motoristes d’arreu del país i de l’estranger.  El recorregut de la Rider1000 passa per un munt de comarques, de les quatre demarcacions del país. Els punts més al nord són Camprodon o Sort, i pel sud arriba gairebé a Móra d’Ebre. A la zona occidental, hi ha un control a Gimenells, a tocar de la Franja de Ponent.

 

En aquest sentit, Requena ha emfatitzat que “la Rider és una volta a Catalunya concentrada en poc temps, però que convida a què en properes ocasions els mateixos participants vulguin tornar al nostre territori per fer-hi estades més llargues”.

 

Durant la prova cada participant ha de calcular, a més dels aliments, begudes i temps de descans, el proveïment de carburant. En cap punt del recorregut hi ha dificultats per trobar estacions de servei per fer benzina durant el dia. Cal tenir en compte que, a la nit, hi ha algunes estacions que tanquen, per la qual cosa es recomana estudiar l’itinerari i assegurar quines benzineres tenen servei les 24 hores.

 

Conducció responsable

 

Els participants poden utilitzar equips electrònics de navegació GPS.
És aconsellable estudiar prèviament la ruta que més s’adapti a les característiques de conducció de cada participant, sobretot es recomana una conducció prudent i adient, és a dir, “no córrer però tampoc parar”, ha sentenciat Requena, que ha posat la Rider com exemple de conducció responsable i respectuosa amb el territori.

 

El divendres previ a la sortida de la Rider, el recinte del Pavelló Nou Congost acollirà l’espai on es fan les verificacions i comptarà amb la presència de les marques i cases col·laboradors de la Rider que portaran els seus productes (de navegació, tèxtil...) així com els models de motos, per tal que el públic pugui mirar i remenar. Està obert a tothom.

Documents relacionats

  • imagen