El Síndic de Greuges presenta l’informe del 2017 referent a Manresa

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, va ser ahir a la tarda a Manresa, on va presentar l’informe del 2017 de la seva institució en referència al municipi. De l’informe destaca que el Síndic ha rebut 23 queixes en relació a l’Ajuntament de Manresa el 2017 (menys que els anys anteriors) i que el consistori ha reduït significativament els terminis de tramitació de queixes i tràmits.


imagen

Rafael Ribó va presentar ahir dimecres, a les instal·lacions del teatre Kursaal de Manresa, l’informe del Síndic de Greuges 2017 que fa referència a Manresa, un document que resumeix l’actuació de l’Ajuntament, el Síndic i la ciutadania d’acord al que estableix el conveni signat el 2011 i actualitzat l’any passat.

 

L’Ajuntament de Manresa ha estat l’administració afectada en un total de 23 queixes rebudes pel Síndic durant l’any 2017, i manté una tendència similar des de la signatura del conveni. Aquestes queixes s’han centrat principalment en l’àmbit de medi ambient i urbanisme (molèsties per sorolls, problemes d’accés a habitatges o compliment de la legalitat urbanística).

 

Pel que fa als terminis de tramitació, la durada del procediment s’ha reduït significativament durant aquest any, i  s’arriba les dades que ambdues institucions havien acordat en el conveni signat (15 dies per tràmit i institució), fet que reverteix positivament en la percepció de l’Administració local per part de la ciutadania, atès que els seus problemes es resolen o es motiven en un termini prudencial de temps.

 

L’anàlisi de les queixes i consultes rebudes al Síndic de persones residents a Manresa mostra la tendència a disminuir el nombre de queixes provinents de Manresa o, si més no, l’increment de l’ús de mitjans electrònics per part de les persones interessades i del servei de notificacions i comunicacions electròniques, en detriment del correu postal o presencial.

 

Vegeu en aquest enllaç el document complet de l’informe del Síndic

 

El 2017, l’Ajuntament de Manresa i el Síndic van signar un conveni pioner, pel qual es reforcen els serveis que ofereix a la ciutadania, amb més visites anuals a la ciutat, i un informe anual recollint queixes i consultes tramitades que facin referencia al municipi

Documents relacionats

  • imagen