Míriam Ponsa i Killing Weekend fan el ple i encoratgen els joves a buscar el seu camí, en una acte en el marc de la Fira de l’Estudiant

La xerrada a càrrec de la dissenyadora Míriam Ponsa i Killing weekend ha omplert de gom a gom la sala d’actes de l’Espai Jove Joan Amades – Oficina Jove del Bages, amb més de 130 alumnes del batxillerat artístic del INS Lluís de Peguera i de l’Escola d’Art de Manresa.


imagen

En el marc de la Fira de l’Estudiant de les comarques de la Catalunya central, aquest matí l’Oficina Jove del Bages s’ha convertit en l’Oficina Artística, un espai per a potenciar els estudis artístics. Enguany els artistes convidats per exposar la seva trajectòria laboral i experiència personal han estat de l’àmbit del disseny de moda: la dissenyadora independent Míriam Ponsa  i els representants de la marca Killing weekend, ambdós dissenyadors manresans. L'acte ha comptat amb la intervenció també de la regidora de Cultura i Joventut de l'Ajuntament de Manresa, Anna Crespo.

 

Durant la ponència, Míriam Ponsa ha mostrat tot el procés de creació de les seves peces de roba i altres materials d’una manera molt propera. Ha mostrat l’Imaginari, d’on neixen les seves col·leccions, i des d’on les seves creacions prenen coherència. L’Imaginari és una peça vital per la dissenyadora ja que aquest  sempre està en procés de creació i d’ampliació i per altra banda, és on es recull el concepte de la marca Míriam Ponsa.

 

La dissenyadora, a través de vídeos i fotografies, ha mostrat els diferents materials i textures amb què habitualment treballa, però que molt sovint no són propis i habituals en els dissenys de roba, com el làtex, textures industrials, la fusta, etc. També ha explicat com vincula i es nodreix del teatre i dels espectacles com a font d’inspiració del seu procés creatiu.

 

Ponsa també ha parlat del seu equip de treball com a clau per al desenvolupament de la seva feina. Ella els anomena grups d’unió. La ponent també ha destacat el concepte d’equilibri entre la part creativa i la comercial i ha encoratjat les persones joves assistents a buscar el seu propi camí: “Please do not leave this door open, it is a risk”.

 

Els Killing weekend han explicat la seva trajectòria com artistes i dissenyadors de moda i han transmès un missatge molt encoratjador per a totes les persones que es vulguin dedicar a qualsevol disciplina artística. Els representants i creadors de la marca manresana han volgut destacar les diverses emocions que els i les joves poden sentir a l’hora d’emprendre un camí propi: la por, la il·lusió, la inseguretat, sortir de la zona de confort, etc. Killing weekend és una marca de moda ètica, local i sostenible i que a més a més es fabrica al territori.

 

Les exposicions de totes dues marques de moda, Míriam Ponsa i Killing weekend, es poden visitar de forma lliure a l’espai Jove Joan Amades – Oficina Jove del Bages  (C/ Sant Blai, 14) fins al dia 19 d’abril. També s’hi exposen diferents materials d’ensenyaments artístics.

 

Documents relacionats

  • imagen