Bus Manresa estrena nous itineraris i parades per arribar a zones com ara el Congost, el polígon dels Dolors, el Palau Firal i l’Escola d’Idiomes

Pas endavant del Bus Manresa per oferir més i millor servei a la ciutadania. A partir del dilluns 21 de maig es posen en  marxa novetats en el servei, que afecten les línies 4, 5 i 8. Hi haurà nous itineraris i noves parades, en llocs com la zona esportiva del Congost, el polígon dels Dolors, el Palau Firal, el Parc Tecnològic o l’Escola Oficial d’Idiomes, així com més servei en la L8.


imagen

Manresa millora el servei de bus urbà, amb més servei i noves parades per tal que la ciutadania pugui desplaçar-se en transport públic a indrets on fins ara no es podia arribar. Aquest matí, el regidor de Qualitat Urbana, Mobilitat i Serveis, Jordi Serracanta, juntament amb el director de Bus Manresa, Francisco Ledesma, ha presentat les novetats en un viatge amb bus conjuntament amb els periodistes pels nous itineraris i parades.

 

Aquestes millores cal situar-les en el context que el nombre de persones que viatgen en bus urbà a Manresa continua pujant. L’any passat, van ser 1.921.893 viatgers, amb un 4,7% d’augment respecte l’any anterior. Els dos darrers anys, l’increment ha estat del 9,5%.

 

Els canvis es portaran a terme a partir del dilluns 21 de maig i afecten les línies 4 (Font-Valldaura), 5 (Sant Pau-Viladordis) i 8 (Perimetral):

 

L4- Línia Font-Valldaura. Passarà a anomenar-se Font-Valldaura-Congost. En aquesta línia es modifica l’itinerari, mantenint la freqüència de pas cada 20 minuts. El bus passarà pel carrer Bilbao, amb una nova parada a plaça Sant Jordi,  i les tardes dels dies lectius (de dilluns a divendres) s’allargarà el recorregut de la línia, connectant diversos barris de la ciutat amb la zona esportiva del Congost. L’objectiu és que els centenars d’escolars i també adults que practiquen esport al Congost puguin desplaçar-s’hi en bus. Per aquest motiu, ja ha començat una campanya per tal d’explicar als clubs i entitats esportives situades a la zona esportiva del Congost del el nou itinerari del bus.

 

En aquest sentit, cal tenir en compte també que els joves de fins a 16 anys poden fer servir la targeta T16, un títol que només s’ha de comprar una vegada (35€) i que permet fer viatges il·limitats fins als 16 anys.


Consulteu aquí els horaris de la línia 4 


L5- línia Sant Pau – Viladordis. A partir d’ara s’anomenarà Sant Pau- Viladordis- Dolors: En aquest cas, es modifica l’itinerari, passant per la RENFE, l’estació d’autobusos o el polígon dels Dolors, amb noves parades al Centre Tecnològic i al Palau Firal. Posteriorment, el bus passa pel camí dels Tovots i fa una nova parada a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI). En aquest cas també s’amplia l’horari (amb una expedició més al vespre) per tal de donar servei a tot l’horari de l’EOI i amb retorn a l’estació de la RENFE.

 

Consulteu aquí els horaris de la línia 5

 

L8- Perimetral. Aquesta és la línia més utilitzada, i transporta al voltant del 37% dels viatgers de tot el servei, amb un increment molt important els darrers anys. Per aquest motiu, s’incrementa amb un nou vehicle aquesta línia, per tal de millorar les freqüències en hores punta en dues lectius (de 15 a 14 minuts) i també en dies no lectius (de 20 a 15 minuts).

 

En la presentació de les novetats, el regidor de Qualitat Urbana, Mobilitat i Serveis, Jordi Serracanta, ha afirmat que l’objectiu de les millores és acostar el bus a zones d’especial interès de la ciutat, “per apropar-nos més i que el bus estigui accessible per a treballadors i professionals en llocs d’activitat econòmica, com el polígon dels Dolors, Palau Firal i Parc Tecnològic”. Per altra banda, s’ha millorat també la connexió amb zones d’interès social, com ara el Congost, on “tenim molts practicants, molts clubs i milers de persones que no tenien parada regular a la zona. Ara hi incorporem el servei amb la voluntat també que els nois i noies que hi van a fer esport s’incorporin com a nous viatgers del bus”.

 

El regidor ha explicat que les millores representen un increment del 2,5% el pressupost del bus urbà i aquest any s’hi destinaran 70.000 euros més.  “Ho hem fet de manera eficient, pensada i ordenada, per donar millor servei als viatgers d’acord amb les necessitats”.

 

Serracanta ha recordat que la mobilitat és bàsica i des de l’Ajuntament cal garantir i potenciar el servei, perquè “no tothom té la possibilitat de tenir transport privat, i per tant la responsabilitat de l’administració és que el transport arribi al màxim de gent possible”. També ha recordat que com més gent usi el bus urbà menys vehicles privat hi haurà als carrers, “per tant també estarem millorant la mobilitat de la ciutat i la qualitat de l’aire”. El regidor ha expressat la confiança que “la gent faci seves aquestes millores en el recorregut, en especial els nois i noies que poden usar la T-16 i que amb l’estrena de la parada al Congost poden veure en el bus urbà una oportunitat clara per desplaçar-se amb comoditat”.

 

La xifra de viatgers del bus urbà continua pujant i el 2017 ja va fregar els 2 milions

 

El nombre de persones que viatgen en bus urbà a Manresa continua pujant. L’any passat, van ser 1.921.893 viatgers, amb un 4,7% d’augment respecte l’any anterior. Els dos darrers anys, l’increment ha estat del 9,5%.

 

Destaca especialment la línia 8 (Perimetral), amb el 37% del total de viatgers (707.438), i un increment acumulat del 24,5% els darrers tres anys. Els increments també s’han donat en la línia 1 (6,3% més que l’any anterior i més de 500.000 viatgers) i la línia 2 (4,5% d’augment i 397.916 viatgers).

 

S’ha de remarcar que el 2017 es van congelar les tarifes dels abonaments del bus urbà i va baixar un 10% el preu del bitllet senzill. També es van fer promocions diverses, com la gratuïtat per Sant Jordi o per Festa Major (Bus nocturn), l’ampliació de la línia 1 als Trullols els dissabtes, i diversos reforços en dies de comerç obert.

 

Pel que fa a les estadístiques, durant el 2017 hi va haver un rati de 33,17 viatgers / hora (increment del 4,8% respecte el 2016); 2,67 viatgers / km (pujada del 4,5%) i 24,7 viatgers / expedició (increment del 4,7%).

 

Índex de satisfacció del client

 

La valoració global del servei ha obtingut el 2017 la millor valoració des que es va iniciar les enquestes ISC (Index de Satisfacció del Client),  amb una qualificació de 8,11 sobre 10.

 

En aquesta enquesta es valoren diversos aspectes del servei com ara : la presència o amabilitat dels conductors (amb resultats superiors al 8,5); la informació del servei, la neteja, el recorregut, la comoditat, la seguretat, la puntualitat, el preu del bitllet i la freqüència.

 

Viatgers per títols el 2017

 

-Bitllet senzill: 137.877 viatgers. La baixada a 2€ ha suposat un increment del 18,5% de viatgers

-T-2 comerç: 8.904 viatgers. Increment de 909%

-T-10: 835.496 viatgers (43% del total)

-T-bonificada (gratuït): 473.049 viatgers (25% del total)

-Títols integrats: 401.740 viatgers (21% total)

Documents relacionats

Línia 5 bus
Línia 4 bus
  • imagen