Empreses d'Economia Social i Solidària del Bages impulsen una APP per donar-se a conèixer

Aquesta aplicació mòbil, que està actualment en desenvolupament i s’espera que surti els pròxims mesos, vol fer difusió de les Empreses de Economia Social (EES) per tal que la ciutadania els sigui fàcil trobar-les i conèixer les activitats i les avantatges que ofereixen com a empreses competitives que emfatitzen un consum més responsable, tant a nivell social com mediambiental.

imagen

Onze iniciatives del territori i empreses d’Economia Social (EES) i Solidària del Bages s’han reunit en una jornada de Networking organitzada per l’Ajuntament de Manresa i l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central amb l’objectiu de conèixer-se, veure possibilitats de col·laboració entre les empreses, compartir propostes i començar el camí de convertir-se en una xarxa forta i cohesionada.

 

Durant la trobada es va decidir crear una aplicació mòbil que faciliti a la ciutadania trobar i conèixer les empreses i iniciatives que els son pròximes. La proposta va tenir molt bona rebuda, atès que el sector considera que una de les prioritats ha de ser la de fer difusió de l’ESS, els seus avantatges i totes les opcions que ofereix, però també mostrar que son empreses competitives.

 

Aquesta aplicació mòbil està actualment en desenvolupament i s’espera poder llençar-la durant els pròxims mesos. A part de ser una eina pel sector, també pretén ser-ho per a la ciutadania, posant més fàcil la reconducció del consum a projectes més coherents i responsables social i mediambientalment. 

 

L’Ajuntament de Manresa, per la seva banda, va presentar també les seves propostes per donar visibilitat al sector, com mantenir i actualitzar l’actual pàgina web essbages.cat, on es presenten les empreses presents a la comarca, la seva activitat i contacte, així com notícies i esdeveniments relacionats.

 

Actualment, a la pàgina web de Economia Social i Solidària Bages ja hi s’hi poden trobar 48 iniciatives, de sectors i formes jurídiques molt diverses, però que comparteixen el fet de regir-se per criteris socials i mediambientals, i una tenir organització interna i un repartiment dels beneficis més just i equitatiu una opció que cada cop té més clients i interessats.

Documents relacionats

  • imagen