Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del dia 24 de setembre de 2020

imagen

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós dela Llei  municipal i de règim local de Catalunya.
  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  • Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  • Acord del ple d’1 de juliol de 2019, que aprova el règim de sessions plenàries.
  • Acord del Ple de 16 de juliol de 2020, que modifica la data de la sessió ordinària del Ple del mes de setembre de 2020.

 

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 11, amb caràcter ordinari, per al dia 24 de setembre de 2020, a les 17 h, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària núm. 10, del dia 16 de juliol de 2020.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6282, de 14 de juliol de 2020, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de neteja i d’altres, de l’immoble situat a la carretera del Pont de Vilomara, núm. 8.- (AJT.DCP 43/2020)

 

2.2.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6754, de 23 de juliol de 2020, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de reparació de la teulada de l’immoble situat al carrer Carrió, núm. 57.- (AJT.DCP 44/2020)

 

2.3.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6755, de 23 de juliol de 2020, sobre modificació de l’horari de funcionament del Registre auxiliar de documents de l’Edifici Infants, carretera de Vic, 16.- (SGR.REG 1/2020)

 

2.4.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7224, de 6 d’agost de 2020, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde pel període comprès entre el 8 i el 16 d’agost de 2020, ambdós inclosos, i pel cinquè tinent d’alcalde els dies 17 i 18 d’agost de 2020.- (SGR.ABS 10/2020)

 

2.5.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6778, 24 de juliol de 2020,   sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 19/2020, dins del pressupost municipal vigent.- (PRE.MOD 2020/19)

 

2.6.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7198, de 5 d’agost de 2020, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 22/2020,dins del pressupost municipal vigent.- (PRE.MOD 2020/22)

 

2.7.-    Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7869, d’1 de setembre de 2020, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 24/2020,dins del pressupost municipal vigent.- (PRE.MOD 2020/24)

 

2.8.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7836, 27 d’agost de 2020, sobre aprovació del Protocol d’actuació municipal per emergències per la Festa Major 2020.- (AJT.DCP 48/2020)

 

2.9.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7958, de 7 de setembre de 2020, sobre regulació de la prestació del teletreball a l’Ajuntament de Manresa fins a 31 de desembre de 2020.-

 

2.10.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció sobre l’article 13.6 de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat   Financera, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors corresponent al segon trimestre de  2020.- (INT.PMP 3/2020)

 

2.11.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció sobre els articles 4.1 b) i 16 de l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al segon trimestre de 2020.- (INT.TRI 2/2020)

2.12.-   Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria sobre la llei 15/2010, de 5 de juliol, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials corresponent al segon trimestre de 2020.- (INT.MOR 3/2020)

 

2.13.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7857, de 28 d’agost de 2020, per la qual es declara emergent la contractació de diversos treballs a l’habitatge de la 3a planta de l’immoble situat al carrer del Cos, núm. 15.- (AJT.DCP 2020/46)

 

2.14.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7962, de 7 de setembre de 2020, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs d’ampliació d’espais públics de vianants en els accessos a les escoles, a causa de la crisi sanitària originada per la Covid-19.- (AJT.DCP 2020/49)

 

2.15.-   Donar compte de l’Informe de seguiment del Pla local de Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa. Setembre 2020.-

 

3.         ALCALDIA


3.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de l’acord de dissolució del Consorci Parc Central. (SGR.ENS 3/2020).-

 

3.2.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la declaració de la no disponibilitat de crèdits de determinades aplicacions pressupostàries.-

 

3.3.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, del Pla Econòmic Financer 2020-2021 de l’Ajuntament de Manresa grup consolidat.-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria delegada d’Hisenda

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 23/2020, dins del Pressupost Municipal vigent.- (PRE.MOD 23/2020)

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un canvi de finançament entre aplicacions pressupostàries.- (PRE.MOD 26/2020)

 

4.1.3.-  Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia, per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 27/2020, dins del Pressupost Municipal vigent.- (PRE.MOD 27/2020)

 

4.1.4.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’Ordenança reguladora de les tarifes per la prestació del servei de subministrament d’aigua potable i serveis accessoris al municipi de Manresa.- (AJT.DIC 44/2020)

 

4.1.5.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’Ordenança reguladora de les tarifes per la prestació del servei de clavegueram al municipi de Manresa.- (AJT.DIC 45/2020)

 

 

4.2       Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert

 

4.2.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, del Protocol intern per a la prevenció, detecció i actuació davant situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere i expressió de gènere de l’Ajuntament de Manresa.- (AJT.DIC 43/2020)

 

4.2.2.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Reglament d’ús de dades personals i dels sistemes d’informació de l’Ajuntament de Manresa.- (AJT.DIC 46/2020)

 

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1       Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’aixecament de la suspensió de l’execució, autorització per constituir un dret real d’hipoteca i actualització de diverses clàusules del contracte sobre el dret de superfície d’una finca de titularitat municipal ubicada al carrer Dr. Zamenhoff de Manresa.- (PAT.EXE 25/2020)

 

5.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la 9a modificació del contracte de serveis de neteja de les dependències municipals, arran de les mesures de prevenció que s’imposen per fer front a la crisi sanitària Covid-19.- (CON.EXE 63/2020)

 

 

6.         PROPOSICIONS


6.1.-     Proposició del Grup Municipal Fem Manresa per a la realització de classes d’alfabetització digital per a famílies d’infants escolaritzats a la ciutat.-

 

6.2.-     Proposició del Grup Municipal Fem Manresa per a l’obertura d’un procés participatiu per a la reubicació del nom 1 d’Octubre en el nomenclàtor municipal.-

 

6.3.-     Proposició del Grup Municipal Fem Manresa per fer complir l’obligació de donar un ús social als habitatges buits de la ciutat.-

 

6.4.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC, Junts per Manresa i Fem Manresa per denunciar la fugida del Rei Joan Carles, i per reprovar l’actuació del Govern espanyol.-

 

 

7.-        ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

8.-        Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

9.-        Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 26, 27, 29, 30, 31, 32 i 33, que corresponen a les sessions dels dies 7, 14, 21 i 28 de juliol, 25 d’agost i 1 i 8 de setembre de 2020.-

 

 

10.-      PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-

 

 

 

Documents relacionats

  • imagen