Sala de premsa

imagen

Representants de les institucions fan una visita a les obres de La Seu, que se centren actualment a la façana sud

Representants de l’Ajuntament de Manresa, el Bisbat de Vic, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han visitat les obres de restauració de la Seu de Manresa, en el marc d'una reunió per al seguiment del conveni existent entre les quatre institucions. Les actuacions previstes per aquest any se centren a la façana sud, on es restitueixen paraments i es substitueixen diverses peces, com ara tres gàrgoles

Llegir més
imagen

Miquel Davins assisteix a la inauguració del curs del Casal de la Gent Gran

El regidor de Gent gran va felicitar els usuaris per la seva participació en les activitats que s’organitzen


Llegir més
imagen

La novena edició de Tocats de Lletra presenta un programa literari transversal, amb propostes innovadores i noms consolidats

El cicle, titulat aquest any "Camaleònics", ja està consolidat al calendari d'esdeveniments de tardor i programa més de 50 actes amb l'objectiu de continuar acostant la poesia i la literatura en general a tots els públics


Llegir més
imagen

Dijous comença el nou cicle Ignàgora amb la xerrada "Els jesuïtes a Manresa i a Catalunya, des dels dies de Sant Ignasi fins a Carles III"

Ignàgora és una iniciativa de Fòrum Manresa 2022 que es desenvolupa en dos contexts: en el primer, es reflexiona sobre la figura i el pensament de Sant Ignasi de Loiola; i en el segon es debat temes de ciutat en clau de futur


Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa millora el solar situat davant de l'Hospital de Sant Joan de Déu

Els treballs han consistit en el condicionament del terreny, amb l’aportació de terres per tal d’efectuar la sembra de prat i plantació d’arbrat en una superfície de 4.660 metres quadrats.


 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament inicia els treballs per destinar dos solars del carrer Dama a estacionament

Seran destinats a la creació de 45 places d’estacionament de vehicles amb el sistema de rotació en zona blava. L’actuació complementa els treballs de millora de la urbanització i millora de la mobilitat al carrer Joc de la Pilota i el seu entorn. 


Llegir més
imagen

L'Ajuntament fa millores a la zona de jocs infantils del Parc de la Florinda

Els treballs formen part de les actuacions acordades pels representants del Districte de Ponent.


Llegir més

L'Ajuntament de Manresa incorporarà un nou gerent de Fira de Manresa per reforçar la dinamització estratègica i turística de la ciutat

L’Ajuntament de Manresa ha obert un procés de selecció per cobrir la plaça de gerent de la Fundació Fira de Manresa. La creació de el nou càrrec directiu reforçarà l’estructura de l’ens, amb l’objectiu de potenciar la dinamització de la ciutat i els projectes estratègics i turístics.


Llegir més
imagen

La FUB celebra 25 anys en un Saló de Sessions ple i es referma com un dels elements identificatius i amb més projecció de Manresa

L’acte commemoratiu del 25è aniversari de la Fundació Universitària del Bages (FUB) ha servit per fer una mirada a aquest quart de segle, des del temps en què quatre dones (una directora, dues professores i una administrativa), amb una màquina d’escriure i una sola aula, estrenaven un projecte modest, fins avui, en què la institució està integrada a la UVic-Universitat Central de Catalunya, imparteix diverses titulacions, ha format milers d’estudiants i té un futur sòlid i prometedor. En un saló de sessions ple, l’alcalde Valentí Junyent ha definit la FUB com un element que potencia l’autoestima de la ciutat i com “un dels elements identificatius més ferms de Manresa”. En l’acte s’ha presentat el llibre “FUB25. La universitat que avança”, del qual és autora la periodista manresana Anna Vilajosana.


Llegir més

L'alcalde de Manresa publica un Ban amb recomanacions per gaudir del Carnestoltes amb seguretat

La publicació informa de la necessitat d’adoptar un seguit de mesures durant la celebració de les activitats que tindran lloc aquest cap de setmana i amb l’objectiu de prevenir danys i accidents.


Llegir més

La FUB celebra l'acte central del seu 25è aniversari a l'Ajuntament de Manresa

El certamen, que tindrà lloc demà dijous al saló de sessions a les 8 del vespre, serà presidit per l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent.  Durant l’acte es presentarà el llibre FUB25. La universitat que avança d’Anna Vilajosana.


Llegir més
imagen

Esport i música guanyen pes en la Festa de la Llum 2016

Les activitats de caire esportiu i musical guanyen pes en el programa d’actes de la Festa de la Llum 2016, que s'ha presentat avui i que des d'aquest any forma part del Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya. Els actes comencen el dia 13 de febrer i finalitzen el dia 6 de març, amb la Transèquia com a punt final. L’entitat administradora d’enguany, el Club Tennis Manresa, que celebra els 50 anys, hi aporta diverses activitats de caire bàsicament esportiu. Destaquen concerts i musicals, així com el Misteri de la Llum, que presenta novetats. D'altra banda, actes com els Jardins de Llum, l’arribada de la Llum i l’Aigua i la Concòrdia o l’Encesa de la Nova Llum van guanyant pes en el programa.


Llegir més
imagen

Incidències de trànsit per la celebració de la "Carnavalada Manresana" i el Carnestoltes Infantil

Els dos actes que se celebren aquest cap de setmana a Manresa provocaran, dissabte a la tarda i diumenge al matí, talls de carrers del centre de la ciutat.


Llegir més