La Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central (TAVCC) i el Centre Cultural el Casino convoquen la cinquena edició d’un premi expositiu que avança amb la voluntat de convertir-se en beca de producció. Els candidats podran presentar les seves propostes fins al 31 de gener de 2021 de forma telemàtica a través del portal de l’Ajuntament de Manresa.
Llegir mésSala de premsa
Noticies de l'àmbit : Cultura
La Manresa com a ciutat de cinema, protagonista del calendari de l’Ajuntament de Manresa per al 2021
El calendari, editat anualment per l’Ajuntament de Manresa, es dedica al cinema amb motiu dels 60 anys del rodatge de ‘Plàcido’ a la nostra ciutat i per mostrar com, en els darrers anys, Manresa ha anat esdevenint escenari de serials de televisió, pel·lícules, anuncis i altres produccions audiovisuals que l’han convertit en una autèntica ciutat-plató. Ciutat també de sales com el Kursaal, l’Olympia o la Sala Loyola, Manresa compta també amb una entitat fonamental en la difusió cinematogràfica, el Cine Club Manresa, amb ni més ni menys que 65 anys d’història.
Llegir mésL’espectacle de drons del 3 de gener també es podrà veure en directe per Facebook Live i a través de Canal Taronja
Serà la primera vegada que aquest espectacle es pot veure a Catalunya. En el muntatge hi intervenen 50 drons, que dibuixaran figures nadalenques al cel. També es podrà veure des dels balcons de cases de Manresa. Se’n faran dos passis: un a les 19 h i l’altre a les 20 h.
Llegir mésL'Arxiu Comarcal del Bages ingressa el fons documental i bibliogàfic de Francesc Villegas i Martínez
El fons personal l’estudiós i col·leccionista manresà Francesc Villegas està format per més de 300 metres lineals de documentació, fotografies, postals i biblioteca.
Llegir mésEl Mercat de Puigmercadal estrena un nou espai expositiu a la zona de degustació
La primera mostra que s’hi podrà veure està dedicada a La Canal, el nou projecte de trobada, intercanvi i suport mutu que acaba d’obrir portes a la Baixada dels Drets.
Llegir mésL’Ajuntament de Manresa i el Bisbat de Vic signen un conveni de col·laboració per a la promoció de la Seu
A través de l’acord, les dues entitats consideren d’especial importància fomentar l’atenció turística de l’equipament i donar a conèixer La Seu i els seus retaules, la cripta, el claustre i el museu.
Llegir mésManresa serà present al cupó de l’ONCE del pròxim 3 de gener
S’han fet 5,5 milions de cupons il·lustrats amb una fotografia que mostra el Pont Vell i la Seu de Manresa
L’Ajuntament de Manresa amplia la capacitat del Campament de Reis per encabir un màxim de 4.080 visitants
La instal·lació s’ha adaptat per tal que dos grups bombolla puguin fer la visita a la vegada en paral·lel, mantenint sempre la distància de seguretat. A més a més, s’afegeix el dia 2 de gener als tres dies ja previstos (3, 4 i 5). Les noves invitacions es podran recollir per Internet a partir de dimecres 30 de desembre a les 8 del matí.
Llegir mésEl gestor cultural manresà Valentí Oviedo serà el pregoner de la Festa de la Llum 2021
L’actual director general del Gran Teatre del Liceu ha acceptat la petició després de ser la persona seleccionada en el procés participatiu impulsat per l’Associació Cultural “El Galliner”, entitat encarregada d’administrar la Festa de la Llum 2021 amb motiu del seu 25è aniversari. És previst que el pregó tingui lloc el 19 de febrer de 2021, si les condicions de la pandèmia ho permeten.
Llegir mésNeix al Centre Històric l’espai La Canal, un projecte per impulsar i vehicular iniciatives comunitàries
Un espai obert, de trobada, d’intercanvi i suport mutu. Un nou espai des d’on impulsar i vehicular iniciatives comunitàries per fer del Centre Històric de Manresa un lloc millor per als seus habitants. Es tracta de La Canal, un projecte que serà itinerant i que, en el que serà el seu primer any de vida, s’ha ubicat a la Baixada dels Drets (número 7-9).
Llegir més