Al llarg de tot el dissabte i diumenge al matí la plaça del Mercat Puigmercadal acollirà una trentena de parades de productes d’artesania i proximitat, que conviuran amb un programa ple d’activitats.
Llegir més
El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa ha celebrat aquest matí un dels seus actes tradicionals de la Festa de la Llum: El pregó infantil. Enguany, ha anat a càrrec de l’alumnat de 5è i 6è de primària de l’escola Les Bases que han presentat l’Auca de la Llum -amb dibuixos i versos- que han recordat els principals fets de la construcció de la Séquia i el misteri de la Llum.
Llegir més
S’intervindrà al llarg de tres quilòmetres al marge esquerre del riu, entre el pont de Sant Francesc i la passera de Can Poc Oli. La inversió és de prop de 240.000 euros, provinents dels fons Next Generation.
Llegir mésLa regidoria de Feminismes i LGTBI i la d’Esports i Salut del consistori distribuiran material als clubs i equipaments esportius de la ciutat per ajudar-los a fomentar la tolerància i la inclusió de la diversitat afectiva, sexual i de gènere en l’àmbit esportiu. La campanya es durà a terme la setmana del 19 de febrer, coincidint amb el Dia internacional contra la LGTBI-fòbia en l’esport.
Llegir mésEl Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa ha tornat a acollir aquest dijous al vespre el pregó institucional de la Festa de la Llum. El pregoner ha estat l’artista pintor manresà Josep Maria Massegú i Bruguera, escollit per l'entitat administradora de la festa d'aquest 2024, el Cercle Artístic de Manresa, que celebra el seu centenari.
Llegir mésDurant la sessió, s’ha aprovat el Protocol d’Actuacions en el Parc d’Habitatges de la ciutat, el Pla d’Emergència en Situacions de Sequera i l’adjudicació de les obres d’urbanització del nou polígon industrial del Pont Nou II, entre altres qüestions. En el Ple, s’han debatut també fins a onze proposicions dels grups municipals.
Llegir mésEl premi, convocat per Òmnium Bages-Moianès i l’Ajuntament de Manresa, vol reconèixer la millor obra narrativa de temàtica social contemporània de la temporada. L’acte de lliurament, que tindrà lloc el 22 de febrer, inclourà un homenatge a Amat-Piniella amb motiu del cinquantè aniversari de la seva mort. L’escriptora Imma Monsó rebrà els 2.000 euros i l’estatueta creada per Ramon Oms.
La implantació del nou model als equipaments de la ciutat ha començat aquesta setmana i es farà de manera progressiva. Es recolliran sis fraccions diferenciades: envasos, orgànica, paper i cartró, vidre, fracció resta i tèxtil sanitari, que per primera vegada es recollirà de manera separada.
Llegir més
Dia: 16/02/2024
Hora: 12 hores
Lloc: Fàbrica Blanca i Fàbrica Vermella
Intervenen:
-Pol Huguet Estrada, regidor d'Acció Climàtica
Llegir mésLa plaça Sant Domènec i entorn i el Teatre Conservatori acolliran durant tot el matí la 5a edició d’una celebració que inclourà un espectacle de dracs, cançons i balls tradicionals, poesia i altres propostes culturals amb la voluntat de compartir-les amb la ciutadania. La celebració té el suport de l’Ajuntament de Manresa.
L’objectiu de l’acord és establir el marc de treball conjunt per millorar i agilitzar els procediments d’autoritzacions municipals i fomentar així l’activitat econòmica i la inversió privada a la ciutat. La col·laboració complementa l’assistent virtual de llicències que l’Ajuntament de Manresa va posar en marxa el novembre del 2022 amb els mateixos objectius.
Llegir més