Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament de Manresa se suma als actes de la 'Setmana dels Usos del Temps' amb un espectacle que reflexiona sobre la conciliació familiar, les cures i la corresponsabilitat

Es durà a terme el dijous 31 d’octubre a la plaça Neus Català a dos quarts de sis de la tarda. La ‘Setmana dels Usos del Temps’ és el principal esdeveniment internacional dedicat a promoure coneixement i bones pràctiques en polítiques del temps.

Llegir més
imagen

El tall a l’entrada sud de Manresa causat pel despreniment s’allargarà fins a mitjan setmana vinent

Els treballs de sanejament es concentren a la part superior del túnel de Ferrocarrils, punt on es va iniciar el despreniment.

Llegir més
imagen

Manresa i el Bages es promocionaran a la fira professional World Travel Market de Londres

L’objectiu de la participació és donar a conèixer l’oferta del territori que encaixa amb les necessitats i expectatives del públic internacional. Es tracta d’una de les fires del sector turístic més importants a nivell mundial

Llegir més

Presentació dels projectes que han estat subvencionats per la Generalitat per fer front a la pobresa infantil

Dia: 03/12/2024
Hora: 13 hores
Lloc: Edifici Infants (Carretera de Vic, 16, planta baixa)
Intervenen:

-Mariona Homs Alsina, regidora de Drets Socials i Persones Grans

-Representants de les entitats que han rebut subvencions: AFEV, Fundació Pere Tarrés, Creu Roja, Ampans, Càritas i CAE

Llegir més
imagen

L’editor i escriptor Carles-Jordi Guardiola Noguera rebrà demà el Premi Bages de Cultura 2024 al Saló de Sessions de l'Ajuntament de Manresa

L’acte tindrà lloc aquest divendres, 29 de novembre a les 19 h. La glossa del guardonat anirà a càrrec del filòleg i periodista Joaquim Noguero Ribes. Clourà l’acte el cor Lupulus Emsembla.

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa i Sant Andreu Salut fan entrar el teatre a la formació del sector sociosanitari

Una nova iniciativa ha permès fer una formació per millorar la qualificació de les persones que treballen o volen treballar en aquest àmbit

 

Llegir més
imagen

Manresa presenta la 15a edició de la publicació que escaneja el teixit industrial i comercial del Bages

Estructura Empresarial del Bages és un estudi metodològic elaborat per l’Ajuntament de Manresa a través de l’anàlisi dels comptes anuals de 3.036 empreses dels 30 municipis del Bages que permet fer una fotografia fixa de l’actual realitat econòmica de la comarca. La publicació elabora un rànquing de les 250 principals empreses per facturació, un rànquing per sectors i per municipis.

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa ajorna l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions prevista per aquest gener per estudiar les al·legacions

La proposta inicial ha rebut un total de 77 al·legacions, que ara s’analitzaran per acabar de definir com quedarà finalment la futura ZBE. El govern manresà ja ha fet una primera trobada amb un dels grups promotors que han recollit signatures en contra de la proposta inicial.

Llegir més
imagen

La 38a trobada de delegats i delegades d’ensenyament secundari de Manresa reuneix més de 200 participants

La trobada s’ha celebrat aquest dijous 28 de novembre al matí, al Conservatori de Música de Manresa i ha estrenat un nou format

Llegir més
imagen

Serveis mínims del bus urbà de Manresa davant la vaga estatal del transport d’aquest dijous i divendres

La Generalitat decreta uns serveis d'entre el 20 i el 40% en funció de la franja horària

Llegir més
imagen

El Programa de Detecció Precoç de Manresa celebra 20 anys promovent la salut infantil

El Programa de Deteció Precoç de Problemes de Salut en Escolars (PDP), impulsat per la Clínica Universitària (CU) i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Manresa, celebra el seu 20è aniversari.

Llegir més
imagen

La brigada del barri de la Font dels Capellans fa tasques de millora en una setantena de punts en mig any

El projecte ha consistit en la contractació, a través de ProManresa, de quatre persones del mateix barri i un monitor de la construcció, totes en situació d’atur. Les actuacions han permès fer reparacions de paviment en mal estat, de voreres i espais per a vianants i el pintat de les baranes metàl·liques de la pista poliesportiva

Llegir més
imagen

El Govern declara el Museu del Barroc de Catalunya de Manresa com a Museu d’interès nacional

L’equipament és el referent nacional de la col·lecció d’art de l’època del barroc a Catalunya. El govern declara com a museus d’interès nacional els museus que, per la importància i el valor del conjunt de béns culturals que apleguen, per les característiques generals o específiques de llurs col·leccions o perquè l’interès de llur patrimoni museístic depassa el seu marc, tenen una significació especial per al patrimoni cultural de Catalunya.

Llegir més