Sala de premsa

Treballs d’Aigües de Manresa al carrer del Bruc, demà

S’hi farà una actuació per reparar un pou de clavegueram

Llegir més
imagen

A partir d’avui es pot consultar el Cens Electoral per a les eleccions al Parlament de Catalunya

Les llistes dels Cens Electoral es podran consultar del 25 de març a l’1 d’abril a través de la pàgina web municipal i també de forma presencial a partir d’avui a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) situada a la plaça Major,1.


Llegir més
imagen

Últims dies per fer aportacions al Pla d'Actuació Municipal (PAM)

El Pla d’Actuació Municipal (PAM) de Manresa 2023-2027 és el document que recull les prioritats de la política municipal de l’actual mandat.  Fins al 28 de març resta obert el procés de participació ciutadana  per establir quines de les 80 actuacions previstes són més prioritàries així com per a aportar-hi noves propostes.

 

Llegir més
imagen

Afectacions a la mobilitat per la ‘Processó del Silenci’, diumenge al vespre

De les 20 a les 22.30 h es faran talls puntuals de trànsit al pas de la processó per carrers del Centre Històric

Llegir més
imagen

La Policia Local de Manresa porta a terme una campanya intensiva de control de les conductes de risc dels VMP

Els conductors de patinets elèctrics estan obligats a complir les normes de trànsit com qualsevol altre vehicle

Llegir més
imagen

Manresa impulsa un nou model d’atenció integrada social i sanitària per a persones amb dependència

  • El nou model té per objectiu millorar la qualitat de l’atenció social i sanitària que reben les persones usuàries del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) de Manresa i dels centres d’atenció primària de la ciutat.

 

  • Es tracta d’una iniciativa fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa, el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Althaia, la Fundació Sant Andreu Salut, l’Institut Català de la Salut a la Catalunya Central i la Fundació Universitària del Bages.

 

  • S’ha desenvolupat un sistema informàtic compartit sobre l’atenció domiciliària que engloba la informació social i sanitària de la persona.

 

  • El projecte, que és una de les 7 experiències escollides de la futura Agència Integrada social i sanitària, es presentarà aquest dijous 23 de maig al TecnoBages, en el marc de les activitats que s’organitzen amb motiu de la 42 edició de l’ExpoBages.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé, la més antiga dels carrers de la ciutat

La intervenció al monument, que s’iniciarà aquest dimarts, es fa amb motiu de l’any Clavé i tindrà un cost de 10.000 euros.

Llegir més

Tall de trànsit en un tram del carrer del Cós, demà de 6 a 18 h

Per la implantació d’un camió grua per al manteniment de l'estació transformadora del servei elèctric


Llegir més
imagen

Afectacions de trànsit per la segona fase de treballs de la passera entre el Pont Vell i l’Estació de Renfe

A partir d’aquest dimecres, els veïns de La Guia podran entrar al barri pel Pont de la Reforma, però per sortir-ne ho hauran de fer per la carretera C-55.

Llegir més
imagen

La Generalitat instal·la semàfors i nous senyals a la carretera del Xup per millorar la seguretat viària a les entrades al barri

Els treballs consisteixen en la implantació d'un grup semafòric en cada accés al barri, que permetran el pas en funció de la velocitat de circulació dels vehicles, que en aquesta via és de 50 quilòmetres per hora. L’actuació, consensuada amb l’Ajuntament de Manresa, té l’objectiu de pacificar el trànsit en una carretera on circulen més de 6.000 vehicles diaris.

Llegir més
imagen

Manresa viurà demà la 12a edició de la Rider 1000, una multitudinària prova motociclista amb sortida i arribada a la ciutat

Les motos i l’olor de benzina envairan Manresa, aquest dissabte. La ciutat és punt d’inici i d’arribada de la Rider 1000, un esdeveniment motociclista que preveu reunir prop de 2.300 participants. En grups petits i a partir de les 6 del matí, aniran sortint de la zona del Congost, on tornaran després de fer una ruta de 1.000 quilòmetres, per carreteres amb el trànsit obert. També hi ha modalitats de 700, 500 i 300 quilòmetres. L’organització és a càrrec de Moto Club Manresa, amb la col·laboració de l’Ajuntament. L’acte forma part de la programació de Manresa, Ciutat Europea de l’Esport.

 

Llegir més

Talls de trànsit als carrers Urgell i Mel, a partir de dilluns

Amb motiu de la implantació de maquinària per als treballs de rehabilitació de dues façanes

Llegir més
imagen

Manresa rep un ramat de cavalls i rucs en transhumància a la finca de Can Poc Oli

L’Ajuntament s’adherirà a l’associació del Camí Ramader de Marina,  per preservar els itineraris transhumants i reivindicar la ramaderia extensiva

Llegir més