Sala de premsa

imagen

Manresa reobre la Fàbrica Nova a la ciutadania amb motiu de la Setmana del Turisme Industrial

Es podrà visitar el dissabte 29 d’octubre de 10h a 13h. Les reserves s’han de fer a partir de demà dijous a l’Oficina de Turisme i a la web de Manresa Turisme. A Manresa s’han programat diverses activitats del 22 al 30 d’octubre amb motiu de la Setmana del Turisme Industrial, entre les quals el Bus a Cegues i visites a Can Font i al Museu de l’Aigua i el Tèxtil.

Llegir més

Presentació de l'Open Internacional d'Esgrima Ciutat de Manresa

Dia: 21/10/2022
Hora: 11.00 h
Lloc: Complex Esportiu Vell Congost
Intervenen:

Antoni Massegú Calveras, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Manresa

Dani Bello Gómez, en representació del Club Esgrima SH Manresa

Miquel Ojeda Ciurana, president de la Federació Catalana d’Esgrima.

Llegir més
imagen

El Casino de Manresa inaugura dissabte una de les deu exposicions simultànies a tot Catalunya del projecte “Natura viva”

Es tracta de l’exposició “Respirar en el plec”, de l’artista Julia Mariscal, que combina escultura i dibuixos per reivindicar el valor de la natura com a font d’inspiració. Es podrà visitar fins al 13 de novembre. És un dels deu projectes de nova creació que s’han programat simultàniament en deu ciutats catalanes, impulsats per la Xarxa d’Activitats Culturals Transversal.

Llegir més
imagen

El CEDEM organitza un cicle de sessions formatives per a persones emprenedores vinculades a la indústria creativa

“Creativitat per al teu negoci”, “DAFO personal com a marca personal”, “Quan val el que faig?” i “Crowdfunding, eina per validar i finançar el meu producte”,  són les propostes formatives gratuïtes i tindran lloc els dies 21 i 28 d’octubre, 4 , 16 i 25 de novembre.


Llegir més
imagen

Es reprenen les visites escolars a l'Ajuntament de Manresa amb l'objectiu de donar a conèixer el consistori als infants

  • L’activitat, que s’havia deixat de fer amb l’arribada de la pandèmia, té l’objectiu d’apropar la institució municipal als nens i nenes. Alumnes de l’Escola Flama han iniciat avui les visites, que es faran cada dimarts.

Llegir més
imagen

L’Anònima acollirà activitat cultural i tindrà un espai dedicat a la cultura transformadora i a la promoció de les indústries creatives

El complex fabril ha demostrat en els darrers anys la seva versatilitat i idoneïtat per acollir propostes culturals, ciutadanes i de creació artística. En total, seran 1.530 metres quadrats del conjunt de L’Anònima destinats a les funcions culturals, entre la nau i els seus espais annexes i la planta soterrània, amb espais polivalents per a l’exhibició cultural i espais dedicats a la proposta de creació transformadora del FABA. Tal com ja es va explicar, l’edifici —declarat Bé Cultural d’Interès Local— es rehabilitarà amb fons Next Generation i acollirà també la nova Agència de Desenvolupament Local ProManresa, que s’ubicarà a les antigues oficines.

Llegir més

RECORDATORI: Presentació dels espais de L'Anònima dedicats a la cultura

Dia: 10/01/2023
Hora: 10.30 hores
Lloc: L'Anònima de Manresa
Intervenen:

-Anna Crespo Obiols, regidor de Cultura i Festes

-Josep Maria Fius Rubí, regidor de Centre Històric

-Alba Martínez Armengol, en representació del Festival Artístic del Barri Antic (FABA)

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia a l’Escola Puigberenguer un projecte d'enverdiment de patis escolars

  • L’actuació consisteix en la plantació d’arbres en el pati escolar amb l’objectiu de crear espais més agradables i saludables, que proporcionin ombra, frescor i color, que permetin fer classe els dies calorosos i eduquin els infants en la cura de la natura.

Llegir més

Balanç del servei de bus urbà del 2022 i explicació de les noves bonificacions de tarifes per al 2023

Dia: 11/01/2023
Hora: 11.30 hores
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-David Aaron López Martí, regidor d'Urbanisme i Mobilitat

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa obre el concurs per escollir l’equip d’arquitectes que redactarà el projecte de connexió del camí de la Font de Fans amb la Creu del Tort

Es treballa amb la previsió que el projecte estigui redactat aquest estiu. Les obres compten amb 350.000 euros provinents dels fons Next Generation, atorgats a la ciutat per millorar el patrimoni històric de la ciutat vinculat al Camí Ignasià. La proposta, que esdevindrà un mirador paisatgístic, es va consensuar el 2018 amb veïns i entitats.

Llegir més

Presentació del projecte per enverdir els patis de les escoles de la ciutat

Dia: 09/01/2023
Hora: 11.30 hores
Lloc: Escola Puigberenguer
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Pol Huguet Estrada, regidor de Ciutat Verda

-Equip directiu de l'Escola Puigberenguer

Llegir més
imagen

ProManresa organitza aquest gener cursos de formació per a persones emprenedores

Fiscalitat bàsica per autònoms, Optimitza el teu perfil d’Instagram per a convertir visitants en seguidors i Dispara la teva visibilitat a Instagram creant reels i stories, són les propostes gratuïtes d’aquest mes, adreçades a persones emprenedores i empreses que vulguin ampliar la seva formació.

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa edita 1.000 exemplars més del calendari del 2023

Es poden recollir a partir d’avui a l’Oficina de Turisme, a la plaça Major, 10.

Llegir més