El Consorci Urbanístic de l’Agulla, format pels ajuntaments de Manresa i Sant Fruitós de Bages, ha aprovat definitivament aquest migdia la modificació del Pla Parcial del Pla Tecnològic del Bages, que ha de permetre donar un nou impuls al sector, finalitzar-hi les obres d’urbanització i assolir els 47.000 m2 de sòl d’activitat tecnològica i econòmica que ja preveu el planejament.
Llegir mésSala de premsa
Noticies del tipus : Notes de premsa

“La intel·ligència artificial al Bages” protagonista de la nova jornada del cicle "L'empresa del demà".
Factic i Nuclia seran les empreses que presentaran les seves iniciatives que porten a terme des de la comarca en intel·ligència artificial.
Llegir mésJa es poden reservar les entrades per assistir al Pregó institucional de la Llum 2022
El pregó tindrà lloc divendres 18 de febrer a les 19 h al Teatre Conservatori i anirà a càrrec de la investigadora biomèdica Sònia Guedan i l’enginyer Robert Guilanyà. La reserva gratuïta d’entrades es pot fer a través de la web del Kursaal www.kursaal.cat o presencialment a les taquilles del teatre.
Llegir mésL’Ajuntament de Manresa acomiada amb motiu de la seva jubilació Jordi Mora Soria, cap de la Policia Local els darrers deu anys
L’alcalde de Manresa, el regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil i una seixantena d’agents li van dedicar un petit i emotiu acte d’homenatge als exteriors de la seu policial.
Llegir mésL’Espai Jove Joan Amades acull una exposició col·lectiva que reinterpreta el quadre ‘El matrimoni Arnolfini’
La mostra, que va a càrrec de a Sala d'Artistes de l'Ateneu La Sèquia, es podrà visitar del 14 de febrer a l'1 de març a l'Oficina Jove del Bages, dins l'horari habitual de l'equipament.
Llegir més
Recta final de les obres de l’avinguda dels Països Catalans de Manresa, entre Prat de la Riba i la carretera de Viladordis
Aquesta primavera culminaran les obres i ja serà possible circular pel tram de 800 metres de longitud de la nova avinguda dels Països Catalans de Manresa, entre la plaça prat de la Riba i la carretera de Viladordis. El tram fins al Trullols s’ha començat a executar fa uns dies i estarà enllestit a final d’any. Aquest matí s’ha fet una visita d’obres al sector, amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat Soto, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia.
L´Espai 1522 acollirà la presentació de l’espectacle musical Enecus, dedicat a Ignasi de Loiola, que es podrà veure el setembre al Kursaal
Tindrà lloc el dimecres 16 de febrer, a les 19 hores. Les entrades per a la presentació, que tindrà un format de performance, es poden reservar a partir d’avui dimarts a la web de Manresa 2022.
Llegir mésLa desena edició de l’Encesa proposa l’emancipació col·lectiva i torna a Sant Domènec
L'Encesa de la Nova Llum, organitzada per Òmnium Bages-Moianès des de fa deu anys, presenta un projecte artístic de La Caixa de Vidre i retorna a la plaça de Sant Domènec. Òmnium també demana a la ciutadania que encengui espelmes a les finestres, balcons i terrasses de les cases.
Llegir més
Manresa impulsa a la zona de Can Poc Oli un projecte de renaturalització pioner al país per a la recuperació de biodiversitat
El rewilding (renaturalització) fonamenta la seva acció en ajudar la natura perquè pugui fer el seu curs, permetent que els ecosistemes evolucionin amb el mínim d’intervenció humana. L’objectiu no és només revertir la pèrdua de biodiversitat, sinó fer que aquesta biodiversitat sigui més rica, fent créixer el número d’espècies animals i vegetals. El projecte es durà a terme en una finca municipal de 6 hectàrees, a la confluència de la riera de Rajadell i el riu Cardener, on es proposen accions per reconstruir l’ecosistema natural després de l’acció de l’home, com l’enderroc de l’antiga discoteca Krono’s i del seu aparcament, la supressió de l’activitat agrícola d’una parcel·la o l’eliminació d’una resclosa de la riera de Rajadell. La vessant científica i educativa del projecte –que compta amb la col·laboració d’entitats, centres educatius i també de la UPC, que desenvoluparà sensors intel·ligents per fer-ne el seguiment– fa que sigui pioner al país.
Llegir mésRecepció de l'Ajuntament de Manresa al pilot manresà Gerard Farrés pel seu èxit al ral·li Dakar
Gerard Farrés va aconseguir la segona posició al ral·li Dakar, que es va celebrar el mes passat a l’Aràbia Saudita. Avui ha estat rebut a l'Ajuntament per l'alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i pel regidor d'Esports, Antoni Massegú Calveras.
Llegir més