Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament de Manresa homenatja Joaquima March Perramon pel seu centenari

L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, li ha lliurat un obsequi i un ram de flors en nom del consistori.

Llegir més
imagen

S’inicia al Bages, Moianès i Solsonès el programa de la Generalitat ‘Ocell de foc’ per millorar la qualitat de vida de joves, especialment amb problemes de salut mental

S’impulsarà a través d’una aliança d’entitats impulsores i executores conformada per l’Ajuntament de Manresa, la fundació AMPANS, que serà l’entitat coordinadora, Althaia, el CAE i Mosaic de la Fundació Germà Tomàs Canet. La previsió és atendre 2.000 persones joves en dos anys del Bages, Moianès i Solsonès, el 15% de les quals amb problemàtiques de salut mental. El programa té l’objectiu de fomentar projectes que promoguin l’atenció a persones joves d’entre 16 i 30 anys per assolir el seu benestar emocional, així com la seva inserció laboral o la recuperació del seu itinerari formatiu.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa reobre les inscripcions als restaurants que vulguin optar al segell de qualitat sanitària

El distintiu, estrenat l’any passat de forma innovadora a Catalunya, premia els establiments que ofereixen una excel·lència en seguretat alimentària. En l’edició passada onze restaurants van rebre el reconeixement.

Llegir més
imagen

L’Escola d’Art i l’artista Susanna Ayala treballen en un projecte per crear un mur plàstic a la plaça de la Reforma

La iniciativa està impulsada per la regidoria del Centre Històric de l’Ajuntament de Manresa i té l’objectiu de continuar millorant l'espai urbà, la fesomia d'alguns carrers i, alhora, posar en valor el treball dels artistes locals.

 

Llegir més
imagen

Inscripcions obertes per a les noves propostes formatives d’iniciació a l’ús del dispositiu mòbil i internet als centres cívics de Manresa

Fins al 26 d’abril estan obertes les inscripcions a les noves propostes gratuïtes per l’aprenentatge inicial de nocions d’informàtica i ús dels dispositius mòbils als centres cívics Formació nivell iniciació: com treure partit del mòbil i d’internet”. Continuen en marxa també les propostes socioculturals anuals Espai Creatiu de Dansa i el Cor de Dones, al Casal de les Escodines, i l’Espai Creatiu d’Escriptura al Centre Cívic Selves i Carner.  Totes les propostes estan organitzades per la Regidoria de Cultura.


Llegir més
imagen

ProManresa organitza un cicle de trobades adreçades a persones emprenedores o empreses vinculades a la indústria creativa i cultural

Es faran quatre trobades els dies 20 i 28 d’abril, i 5 i 12 de maig. Aniran a càrrec de Lucia Alcaina Pozo, Ivan Tapia, Míriam Ponsa Prat i Oriol Segon Torra, professionals consolidats de la indústria creativa que parlaran dels seus projectes.

 

Llegir més
imagen

Comença el procés de preinscripció a les llars d’infants públiques de Manresa per al curs 2023-2024

La setmana vinent arrenquen les jornades de portes obertes. Les famílies podran fer la sol·licitud de preinscripció de manera telemàtica, del 5 al 15 de maig, o bé de manera presencial, del 9 al 12 de maig.


 

Llegir més
imagen

La nova edició de “Pessics de Saviesa” arrenca demà amb una conferència de l’expert en Internet, Genís Roca

Amb el títol “Gran germà. Big data. Exhibició i control social”, el ponent reflexionarà sobre el concepte d’intimitat, els límits ètics del control de les dades i de les noves tecnologies, però també de totes les noves possibilitats que ens ofereix aquesta tecnologia. L’acte se celebrarà  a la sala d’actes del Centre Cultural El Casino a les 19 hores.

 

Llegir més

Treballs a la xarxa elèctrica del carrer Codinella i Galceran Andreu

Puntualment, es tallarà el trànsit de vianants al carrer de Galceran Andreu. L’accés a la passera de Via Sant Ignasi es farà des de la plaça de la Immaculada

 

Llegir més
imagen

El Casal de les Escodines i el centre cívic Selves i Carner acullen tres exposicions aquest mes d’abril

“Enyor d’arrels” del pintor berguedà Albert Canal Bonavila, “El barri en imatges” del concurs fotogràfic organitzat per l’AV Saldes-Plaça Catalunya i Foto Art Manresa, i “Retorn. Tornar a mirar. Tornar a jugar. Tornar a córrer. Tornar a imaginar” de la fotògrafa Eva Bozzo, són les mostres que es podran visitar aquest mes d’abril.

 

Llegir més
imagen

Aquest dijous es posa a debat el paper de Manresa com a gran plató de cinema

És la primera de les tres taules rodones que organitzen la Manresa Film Office i el restaurant Miami, local que va acollir la filmació de diferents escenes de la pel·lícula ‘Marlowe’ que s’estrena properament a Manresa. Entre els participants al debat de dijous hi ha el director de cinema David Victori, que va escollir la capital del Bages, la seva ciutat, per gravar la sèrie “Tu también lo harías”, que el 26 d’aquest mes s’estrena a Disney+.

 

Llegir més

Treballs d’Aigües de Manresa al passeig del Riu i la plaça Reforma

L’actuació a la xarxa soterrada d’aigua potable arrenca dimarts vinent al passeig del Riu, entre el carrer de Sant Marc i la baixada de la Reforma.

 

Llegir més

El passatge Mesquita, a l’accés de l’escola Pare Algué, serà a partir de dimecres vinent exclusiu per a vianants

Al passatge Mesquita s’han instal·lat pilones que seran extraïbles i només es permetrà el pas de vehicles de serveis.

Llegir més