Sala de premsa

Presentació del desenvolupament del Polígon del Pont Nou II

Dia: 10/03/2023
Hora: 9 hores
Lloc: Cambra de Comerç i Indústria de Manresa (Muralla del Carme, 17)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-David Aaron López Martí, regidor de Mobilitat i Projectes Urbans

-Núria Masgrau Fontanet, regidora d'Indústria, Comerç i Activitats

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa busca 14 perfils joves per treballar 12 mesos a través del programa de Primera Experiència

Cal tenir de 16 a 29 anys i estar en situació de recerca de feina. Les contractacions es duran a terme aquest mes de març i seran a jornada completa. L'objectiu d'aquest programa, que es desenvolupa en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb els fons Next Generation de la Unió Europea, és que adquireixin les primeres experiències laborals, així com competències i habilitats socials i professionals.

Llegir més
imagen

El nou Pla de Mobilitat de Manresa situa la sostenibilitat, la salut i la mobilitat universal al centre de les polítiques que es desenvoluparan a la ciutat d’aquí al 2030

Aquest migdia, s’ha presentat el nou Pla en una sessió que ha comptat amb representants dels grups municipals, que han evidenciat el suport majoritari al document, que es portarà a aprovació inicial al Ple Municipal d’aquest mes de març. La millora del transport públic, la promoció de l’ús de la bicicleta i dels itineraris a peu, la connexió de la ciutat amb l’entorn, l’impuls a les illes de vianants, la millora de la seguretat vial, l’homogeneïtzació de l’aparcament o la transformació de les Carreteres del Pont de Vilomara, de Vic i de Cardona figuren entre les propostes. Aquest dimarts 14 de març, a les 19 h, es farà un acte obert a la ciutadania on s’explicarà al detall el nou Pla de Mobilitat.

Llegir més

Ocupació d’un carril de circulació a la Via Sant Ignasi, demà de 9 a 15 h

Per la implantació de vehicles d’obres vinculats als treballs al Museu

Llegir més
imagen

Una xerrada sobre el lideratge femení obre el TecnoBages, un espai d’innovació i tecnologia que ocuparà la plaça Sant Domènec fins diumenge

La proposta forma part de l’ExpoBages, que aquest cap de setmana arriba a la seva 41a edició. Dissabte a les 11 del matí es farà l’acte d’obertura de la fira multisectorial, durant el qual s’entregarà el Pollet d’Or a Maria Masana Ribalta, presidenta del Grup d’Automoció de Manresa.

Llegir més
imagen

Una taula rodona sobre cooperativisme i suport mutu enceta aquest divendres els actes previs de la Festa del Riu

La xerrada “Cooperativisme i suport mutu per teixir comunitats resilients” serà la primera de les dues taules rodones que donaran el tret de sortida als actes previs de la festa. La segona xerrada tractarà sobre el model cooperatiu per fer front al lucre de la mort.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa fixa el bitllet senzill d’autobús a 1 euro per l'ExpoBages i la Fira de l'Ascensió

Amb motiu de la celebració de l’ExpoBages 2023, el centre de Manresa comptarà amb un dispositiu especial de mobilitat per tal de garantir la seguretat i facilitar l’accés de la ciutadania als expositors i a les zones d’activitats. Amb el mateix objectiu i incloent-hi el cap de setmana de la Fira de l’Ascensió, es modificaran rutes d’autobús i se’n potenciarà la utilització amb el preu del bitllet senzill a 1 euro.

Llegir més
imagen

La prohibició a les botigues de vendre begudes alcohòliques en horari nocturn entra en vigor avui

Els establiments comercials no podran vendre alcohol entre les 11 de la nit i les 8 del matí, tampoc aquells que tenen excepcionalitats horàries. 

Llegir més
imagen

La 5a Setmana de l'Emprenedoria de Manresa i comarca posa el focus en l’art de la venda

Tindrà lloc del 22 al 26 de maig i inclou una vintena d’activitats gratuïtes a diferents espais de la ciutat, organitzades per l’Ajuntament de Manresa amb la col·laboració de moltes de les entitats del territori que ofereixen serveis de suport a les persones emprenedores i empreses.


Llegir més
imagen

Parking Shakespeare protagonitza l'acte central del Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia

El Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia, que se celebra demà dimecres, començarà al matí amb la penjada de la bandera irisada a la façana de l’Ajuntament de Manresa. A mitja tarda, al Parc de la Seu de Manresa, se celebrarà l’acte institucional de la jornada amb l’obra de teatre “Nit de Reis” a càrrec de la companyia Parking Shakespeare.

Llegir més
imagen

S’obre el termini per a la presentació de projectes de 6a edició del Premi Iniciatives de Desenvolupament Empresarial al Bages

El termini de lliurament de projectes finalitza el 30 de juny. L’organització del premi correspon a l’Associació de Professionals Sèniors al Servei del Territori-Gest!, l’Ajuntament de Manresa, la FUB i la UPC.

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa mostra la seva condemna absoluta a la violència masclista en l’acte de record a la manresana assassinada

La plaça Major ha acollit un emotiu minut de silenci que ha estat presidit per l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i per la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, que han acompanyat amics i familiars de la víctima, que hi han estat presents. També hi ha assistit l’alcalde de Prats de Lluçanès, Jordi Bruch Franch, on resideix la família.

Llegir més