Sala de premsa

imagen

S’inaugura «El Banquet», una exposició de ceràmica de joves participants en les activitats de l’Estiu Jove 2022

La mostra de ceràmica és el resultat dels tallers impartits per l’artista Anna Benet i es podrà visitar fins al 18 de novembre a l’Espai Jove Joan Amades. L’acte d’inauguració va comptar amb la presència de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo Obiols.

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament inicia els treballs de substitució de rajoles en mal estat a carrers del Centre Històric

Els treballs es faran als carrers Sant Tomàs, Mel, Sant Miquel, Vilanova, Plana de l’Om i plaça Clavé. A l’estiu, els treballs de substitució de rajoles es va fer al carrer Canonge Mulet i al tram central del Passeig.

 

Llegir més
imagen

El Centre Cívic Selves i Carner estrena una exposició de dibuixos i aquarel·les de Manel Gómez València

La mostra, que porta per títol “Hores de vol”, s’inaugurarà aquest divendres i es podrà visitar fins al 4 de novembre. El Casal de les Escodines, per la seva banda, obre les portes a una altra exposició, “República i escola a Manresa (1931-39)”.

Llegir més
imagen

El SIAD Manresa organitza debats adreçats a joves de 16 a 29 anys per tractar sobre les violències masclistes en entorns digitals

Hi haurà quatre sessions, els dies 24 i 25 d'octubre, a l’edifici de FUB 1 d’UManresa, en el marc d’una col·laboració de l’Ajuntament de Manresa amb el Departament d’Interior.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa aplicarà una rebaixa temporal del 50% a les targetes T10 i TMes del bus urbà a partir del 16 de gener

El servei de bus tanca el 2022 amb 2.168.737 usuaris i recupera les xifres rècord que s’havien aconseguit abans de la pandèmia.

Llegir més
imagen

Demà arrenquen els treballs de millora de la vorera a un tram de l’avinguda de les Bases de Manresa

Els treballs es faran al tram situat entre el carrer Ramon Iglesias i l’avinguda Universitària, al costat dels números imparells.  L’actuació consisteix en l’ampliació de la vorera, la integració de l’arbrat que ara està a la calçada i la millora del recorregut de vianants en un àmbit molt concorregut.

 

Llegir més
imagen

Es reprenen les visites escolars a l'Ajuntament de Manresa amb l'objectiu de donar a conèixer el consistori als infants

  • L’activitat, que s’havia deixat de fer amb l’arribada de la pandèmia, té l’objectiu d’apropar la institució municipal als nens i nenes. Alumnes de l’Escola Flama han iniciat avui les visites, que es faran cada dimarts.

Llegir més
imagen

L’Anònima acollirà activitat cultural i tindrà un espai dedicat a la cultura transformadora i a la promoció de les indústries creatives

El complex fabril ha demostrat en els darrers anys la seva versatilitat i idoneïtat per acollir propostes culturals, ciutadanes i de creació artística. En total, seran 1.530 metres quadrats del conjunt de L’Anònima destinats a les funcions culturals, entre la nau i els seus espais annexes i la planta soterrània, amb espais polivalents per a l’exhibició cultural i espais dedicats a la proposta de creació transformadora del FABA. Tal com ja es va explicar, l’edifici —declarat Bé Cultural d’Interès Local— es rehabilitarà amb fons Next Generation i acollirà també la nova Agència de Desenvolupament Local ProManresa, que s’ubicarà a les antigues oficines.

Llegir més

RECORDATORI: Presentació dels espais de L'Anònima dedicats a la cultura

Dia: 10/01/2023
Hora: 10.30 hores
Lloc: L'Anònima de Manresa
Intervenen:

-Anna Crespo Obiols, regidor de Cultura i Festes

-Josep Maria Fius Rubí, regidor de Centre Històric

-Alba Martínez Armengol, en representació del Festival Artístic del Barri Antic (FABA)

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia a l’Escola Puigberenguer un projecte d'enverdiment de patis escolars

  • L’actuació consisteix en la plantació d’arbres en el pati escolar amb l’objectiu de crear espais més agradables i saludables, que proporcionin ombra, frescor i color, que permetin fer classe els dies calorosos i eduquin els infants en la cura de la natura.

Llegir més

Balanç del servei de bus urbà del 2022 i explicació de les noves bonificacions de tarifes per al 2023

Dia: 11/01/2023
Hora: 11.30 hores
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-David Aaron López Martí, regidor d'Urbanisme i Mobilitat

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa obre el concurs per escollir l’equip d’arquitectes que redactarà el projecte de connexió del camí de la Font de Fans amb la Creu del Tort

Es treballa amb la previsió que el projecte estigui redactat aquest estiu. Les obres compten amb 350.000 euros provinents dels fons Next Generation, atorgats a la ciutat per millorar el patrimoni històric de la ciutat vinculat al Camí Ignasià. La proposta, que esdevindrà un mirador paisatgístic, es va consensuar el 2018 amb veïns i entitats.

Llegir més

Presentació del projecte per enverdir els patis de les escoles de la ciutat

Dia: 09/01/2023
Hora: 11.30 hores
Lloc: Escola Puigberenguer
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Pol Huguet Estrada, regidor de Ciutat Verda

-Equip directiu de l'Escola Puigberenguer

Llegir més