Sala de premsa

imagen

Tot és a punt per a la 11a edició de la cursa popular Sant Silvestre Manresana

Les inscripcions són obertes per a una cursa de 10 quilòmetres, que es diputarà el dia Sant Esteve, dilluns 26 de desembre, a les 11 del matí.

Llegir més
imagen

El Campi Qui Jugui oferirà més d’una trentena d’activitats per a infants i joves en l’any del retorn al Palau Firal

  • El 37è Saló de la Infància i la Joventut de Manresa es farà del 27 de desembre al 4 de gener. Tindrà com a eix temàtic l’espai exterior i tot allò vinculat amb l’univers.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa incorpora a la seva plantilla vuit joves extutelats i en risc d’exclusió social en el marc del Programa Treball i Formació de la Generalitat

Els joves rebran formació i treballaran en escoles de la ciutat durant un any realitzant tasques de suport com a auxiliars d’equipaments. Manresa va ser una de les ciutats que van acollir la prova pilot el 2020, amb la contractació de cinc joves extutelats que van donar suport a serveis municipals que havien augmentat la seva demanda amb la pandèmia. L’experiència laboral i la formació permeten als joves encarar millor el futur i accedir al mercat laboral amb més garanties.

Llegir més
imagen

Afectacions de trànsit aquest diumenge al matí per la realització d’un vol per obtenir dades cartogràfiques de les Muralles, a l’entorn de la Seu

Diumenge, 18 de desembre, de 8 a 11.30 h, es tallarà el trànsit de vehicles als carrers Sant Marc i Via Sant Ignasi, entre el carrer Vidal i Barraquer i la rotonda de Sant Marc; al Passeig del Riu i baixada de la Reforma, entre la plaça de la Reforma i la rotonda de Sant Marc; i a la Carretera C-1411z, entre l’accés al Barri de Sant Pau i la rotonda de Sant Marc. També es tallarà el trànsit de vianants pel Camí dels Corrals i pels carrers Sant Marc i passeig del Riu en els trams afectats pels treballs.


 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia la reurbanització del carrer Sant Andreu, que donarà prioritat als vianants

L’actuació té una durada de sis mesos i un pressupost de 251.190,27 euros. Es farà en dues fases amb l’objectiu de generar les mínimes afectacions a la mobilitat. En la primera fase es treballarà en l’àmbit del carrer Sant Andreu i el tram del carrer Llussà, i en la segona els treballs es faran a la plaça Hospital.

 

Llegir més
imagen

Manresa es convertirà en l’epicentre del barroc català amb una proposta museogràfica que exalta l’experiència sensorial del visitant

El nou Museu del Barroc generarà un discurs d’abast nacional amb l’objectiu de posar de relleu la riquesa del patrimoni d’aquesta època a Catalunya. El projecte compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, amb la complicitat especial del Museu Nacional d’Art de Catlaunya i amb la participació d’altres museus del país. El pròxim dissabte 25 de març es faran visites guiades a l’antic Col·legi Sant Ignasi, que s’està rehabilitant i que permetrà a la ciutat guanyar 8.000 metres quadrats per a usos culturals i turístics, 800 dels quals es destinaran al nou Museu del Barroc, que en una segona fase és previst que dobli els metres quadarts expositius.

Llegir més

Presentació del projecte museogràfic del Museu del Barroc de Catalunya i anunci de les visites ciutadanes que es faran a l'antic Col·legi Sant Ignasi

Dia: 14/03/2023
Hora: 11 hores
Lloc: Antic Col·legi Sant Ignasi
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Anna Crespo Obiols, regidora de Cultura i Festes

-Francesc Vilà Noguera, director del Museu

-Juan Carlos Laverde, arquitecte i responsable de disseny museogràfic de l'equip de CROQUIS SA

Llegir més
imagen

Les Piscines Municipals de Manresa reduiran un 35% el consum energètic amb la posada en marxa de 500 plaques fotovoltaiques

Els treballs d’instal·lació dels mòduls solars, que van començar el febrer, es completaran després de Setmana Santa. L’actuació va a càrrec d’Aigües de Manresa, seguint l’encàrrec de l’Ajuntament de promoure projectes d’energies renovables a les instal·lacions que gestiona, als equipaments municipals i a iniciatives d’interès públic.

Llegir més
imagen

La Fira de l’Estudiant recupera la presencialitat i obre portes al Palau Firal fins dijous

La 31a edició del certamen torna a la normalitat amb una àmplia oferta formativa de les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès i Moianès

 

Llegir més

Visita a les obres d’instal·lació de plaques fotovoltaiques a les Piscines Municipals Manel Estiarte Duocastella

Dia: 13/03/2023
Hora: 13 hores
Lloc: Piscines Municipals Manel Estiarte Duocastella
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Pol Huguet Estrada, regidor de Ciutat Verda

-Antoni Ventura Ribal, gerent d'Aigües de Manresa

-Josep Maria Zaragoza Bueso, sostdirector d'Infraestructures d'Aigües de Manresa

Llegir més
imagen

L’Ajuntament inicia els treballs per millorar la seguretat viària entorn del Conservatori Municipal de Música

L’actuació consisteix en la instal·lació de pilones extraïbles al carrer Ignasi Balcells -al tram entre la plaça Palmira Jaquetti Isanta i la plaça de la Música- que passarà a ser exclusivament per a vianants a partir del 21 de març. Els veïns que disposin de gual al carrer Ignasi Balcells accediran i sortiran al mateix pel carrer Sant Francesc.

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa reconeix el Grup Llobet com a comerç centenari de la ciutat

És el sisè comerç que es reconeix durant els darrers mesos, després de fer-ho amb l’Herboristeria Sant Miquel, Joieria Tous, Casa Sabaté, Iglesias Moda i La Casa del Bacallà.

Llegir més

Visita institucional a la Fira de l’Estudiant, que comença dilluns al Palau Firal de Manresa

Dia: 13/03/2023
Hora: 09.45 h
Lloc: Palau Firal de Manresa
Intervenen:

Marta Viladés Ribera, vicepresidenta Consell Comarcal del Bages

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

Josep Gili Prat, regidor d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa

Gemma Boix López, delegada dels Serveis d’Educació a la Catalunya Central.

Llegir més