Sala de premsa

imagen

Afectacions de trànsit per la celebració de Fires de Setembre, aquest cap de setmana

Aquest diumenge, de les 7 h a les 22 h,  es tallarà el trànsit de vehicles del Passeig Pere III, al tram situat entre la plaça d’Espanya i la plaça Onze de Setembre, a la banda de pujada (edifici Sindicats).

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa homenatja Maria López Nicolás pel seu centenari

La regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans, Rosa Maria Ortega Juncosa, li ha lliurat un obsequi i un ram de flors en nom del consistori

 

Llegir més
imagen

Manresa debat la millora del territori a través de la digitalització i l’aposta per les noves tecnologies en la Jornada BeFuture!

Es tracta d’una iniciativa de Mobile World Capital Barcelona que té l’objectiu de potenciar la tecnologia i la transformació digital de les ciutats. Durant la jornada, s’ha fet una marató de programació en la qual 40 joves manresans han plantejat solucions a un repte social.

Llegir més
imagen

Manresa estrena dimarts vinent l’exposició sobre la trajectòria teatral i radiofònica de Maria Matilde Almendros Carcasona

L’exposició 'Una veu i dues passions' es podrà visitar del 20 de setembre a 10 d’octubre a l’Espai Pla de l’Om. El mateix dia 20, a les 19 h, hi haurà una taula rodona per parlar de la popular periodista i actriu manresana, amb la participació de l’actor i director teatral Joan Pera; l’actriu Carme Sansa Albert; l’exdirector de Ràdio 4, Enric Frigola Viñas;  i la periodista i comissària de l'exposició, Elvira Altés Rufias.

 

Llegir més

Balanç del Fòrum Internacional Multireligiós 'Cruïlla de Camins' i presentació del 'Pacte de Manresa'

Dia: 30/11/2022
Hora: 12.30 hores
Lloc: Auditori Espai Plana de l’Om
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Azza Karam, secretària general de Religions for Peace

-Joan Hernández Serret, coordinador de 'Cruïlla de Camins'

Amb la presència de representants de les religions que han pres part en el Fòrum

 

*La roda de premsa es podrà seguir en streaming a través d'aquest enllaç

Llegir més
imagen

L’Ajuntament inicia la plantació d’arbrat al nou tram urbanitzat al passeig de Riu

En total es plantaran 56 exemplars de plàtans al tram situat entre el Pont de Sant Francesc i la plaça del Mil·lenari

 

Llegir més
imagen

Manresa Turisme bat el rècord de visites guiades i consolida la tendència a l’alça del turisme a la ciutat

La commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat ha tingut un clar impacte en les xifres, així com en la recuperació de l’activitat turística dels mercats nacionals i internacionals després de la pandèmia.

 

Llegir més
imagen

El CEDEM organitza un seminari per resoldre dubtes sobre el nou règim de cotització dels autònoms per al 2023

La proposta formativa titulada “Nou sistema de cotització pels treballadors autònoms” és gratuïta i se celebrarà al Palau Firal aquest divendres, 2 de desembre, d’11 a 13 h.

Llegir més

Tall de trànsit al passatge Catalunya, a partir de demà

Amb motiu dels treballs d’adaptació d’un gual

Llegir més
imagen

Arriba la 14a edició de la Miscel·lània d’Estudis Bagencs a Manresa

En aquesta Miscel·lània es recolliran diferents estudis al voltant de la figura d’Ignasi de Loiola, la seva estada a la ciutat de Manresa i el context social, cultural i polític que l’envoltava, entre altres

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa presenta una nova eina per agilitzar la tramitació de les llicències d’obres

El nou assistent virtual simplifica els circuits amb l’objectiu de fomentar l’activitat econòmica i la inversió privada a la ciutat i reduir els terminis de tramitació. És una de les mesures que s’han pres per tal de reforçar el servei, després dels canvis legislatius i normatius dels darrers anys i de la recuperació de l’activitat econòmica. El 2021 l’Oficina de Llicències va gestionar més de mil expedients de llicències i aquest 2022 es preveu acabar l’any amb una xifra similar.

Llegir més
imagen

El Campi Qui Jugui retornarà enguany al Palau Firal de Manresa, del 27 de desembre al 4 de gener

El Saló de la Infància i la Joventut de Manresa, que arriba a la 37a edició, recupera l’emplaçament original. Aquesta setmana s’ha presentat el cartell del certamen, il·lustrat pel dibuixant Valentí Gubianas, i que tindrà com a eix temàtic l’univers.

Llegir més
imagen

La Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya es clourà enguany a Manresa, amb motiu de la commemoració dels 500 anys d’estada d’Ignasi de Loiola

Durant l’acte de clausura del 30 de novembre al Teatre Conservatori de Manresa, es farà un passi de la pel·lícula “Van arribar de nit” d’Imanol Uribe

Llegir més

Presentació de les millores en la gestió de les llicències d'obres

Dia: 28/11/2022
Hora: 11 hores
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-David Aaron López Martí, regidor d'Urbanisme

Llegir més