La visita a la Fàbrica Nova, que ha esgotat les 500 entrades disponibles, iniciarà aquest dijous cinc dies d’intensa activitat amb més d’un centenar de propostes. La Mostra del Correfoc, el piromusical de l’Agulla, el Correfoc, la ballada de la imatgeria i els concerts d’Els Catarres i de Pedro d’Eufòria són alguns dels plats forts d’una Festa Major que dissabte tindrà com a pregoner el periodista Quico Sallés.
Llegir mésSala de premsa
-
Manresa entra de ple al cap de setmana fort de la Festa Major
-
L’Ajuntament de Manresa inicia la contractació del concurs de projectes per ampliar i modernitzar el pavelló del Nou Congost
- Presentació dels artistes que participen a Microscopies i muntatge de les instal·lacions
-
El Casino inaugura aquest dijous una exposició inèdita sobre el pintor paisatgista Josep Masriera
Acte institucional de commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a Catalunya
Dia: 14/11/2022
Hora: 17 hores
Lloc: Palau de la Generalitat (Saló Sant Jordi)
Intervenen:
-Pere Aragonès Garcia, president de la Generalitat de Catalunya
-Laura Vilagrà Pons, consellera de la Presidència
-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa
-Joan Josep Omella Omella, cardenal arquebisbe de Barcelona
-David Guindulain Rifà, superior de la Cova de Manresa
-Xavier Melloni Ribas, director espiritual de la Cova de Manresa
*L'acte es podrà seguir en streaming a través de la pàgina web del Govern de la Generalitat
*Més informació sobre l'acte en aquest enllaç
Llegir mésLa façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau pels dies mundials contra la Pneumònia i la Diabetis
Aquestes accions de suport i sensibilització es faran el 12 de novembre pel Dia Mundial contra la Pneumònia, i el 14 de novembre pel Dia Mundial de la Diabetis.
Llegir més
L’Ajuntament i les escoles Bages i Ítaca inicien un projecte per enverdir els seus entorns escolars
Es preveu enverdir i reposar periòdicament una cinquantena d’escocells propers a les dues escoles. La proposta pretén fomentar la corresponsabilitat dels joves en la cura de l’espai públic i contribuir a educar als joves en nocions bàsiques d’horticultura i en la importància de les zones verdes en els espais urbans.
Llegir més
Manresa celebra dissabte la cloenda de la Capitalitat del Bàsquet Femení i bateja amb el nom Maria Ciuraneta la pista poliesportiva del Vell Congost
L’acte es farà a les 5 de la tarda a les instal·lacions del Complex Vell Congost. Durant l’acte es farà la descoberta de la placa que bateja la pista poliesportiva amb el nom de Maria Ciuraneta Sannicolas, i es presentarà el llibre “La història del bàsquet femení a Manresa”.
Llegir més
La Manresa Ignasiana serà present a les XI Jornades Universitàries de Turisme Religiós
La reflexió entre la relació pelegrinatge-turisme i l’impacte de l’any Ignasià protagonitza la nova edició de les Jornades de Turisme Religiós que tindran lloc del dilluns 14 al dimecres 16 de novembre, organitzades per la Universitat de Girona, Manresa 2022 i l’abadia de Montserrat.
Llegir més
L’Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a participar al pròxim plenari del Consell de Ciutat, el 22 de novembre
L’acte, obert a tota la població, es farà a les 7 de la tarda a l’Espai Plana de l’Om. El Consell de Ciutat és el màxim òrgan de participació que impulsa el consistori. En aquest plenari, s’exposarà l’estat del Pla d’Actuació Municipal 2020-2023 i altres projectes de ciutat.
Llegir mésSegona representació de “Forat, Pau, Llum”, una obra de teatre social de MOU-TEatre que reflexiona sobre els models de consum
Tindrà lloc aquest dissabte, 12 de novembre, a les 17.00 h als Carlins. L‘entrada és gratuïta amb opció a taquilla inversa i es poden reservar a www.elscarlins.cat. MOU-TEatre és un projecte col·lectiu de la companyia Sargantana, Els Carlins i l’Ajuntament de Manresa que aposta pel teatre interactiu.
Llegir mésLa placa commemorativa de Maria Matilde Almendros Carcasona ja llueix a la seva casa natal, al carrer Vilanova
Una cinquantena de persones han assistit a l’acte, que ha estat presidit per l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i la comissària de l’Any Maria Matilde Almendros, Pilar Goñi Garriga, i que ha comptat amb una lectura de cartes dirigides a la popular actriu i locutora de ràdio per part d’alumnes de l’Institut Guillem Catà. El descobriment de la placa s’emmarca en els actes del centenari del naixement d’Almendros i es produeix just després del seu reconeixement com a Manresana Il·lustra.
Llegir mésLa transformació educativa centrarà una jornada internacional que clourà els diàlegs de l’Àgora Educació 2022
La jornada tindrà lloc aquest dissabte al matí a UManresa, de 10 a 13.30 h. Els protagonistes seran Kaleb Rashad, director executiu de la xarxa d’escoles High Tech High de San Diego, i Eduard Vallory, que va impulsar i dirigir l’aliança Escola Nova 21. L’acte inclourà la presentació de l’experiència d’innovació educativa de Portugal, que ha aconseguit millorar l’èxit escolar del seu alumnat, per part de responsables d’escoles i del ministeri d’Educació. Fins ara, els diàlegs han aplegat 667 persones presencialment i han tingut 1.700 visualitzacions a Youtube.
Llegir mésObertes les inscripcions per a la nova edició de CEDEM Talent
El programa consta de dues entrevistes –una inicial i una final- i tres sessions formatives. S’ha obert el període d’inscripcions a l’adreça de CEDEM Talent. La formació és gratuïta i les places són limitades.
Llegir més