Sala de premsa

Noticies del tipus : Notes de premsa

imagen

Manresa lidera un estudi que ha analitzat la tipologia de locals dels eixos comercials de trenta ciutats

Tècnics de l'Ajuntament de Manresa signen la tercera edició de l’Estudi de Clonatge Comercial de Catalunya, que analitza la tipologia de locals dels principals eixos comercials de trenta ciutats catalanes.  En el cas de Manresa, l'informe conclou que el 45,9% dels comerços de l’eix Guimerà-Passeig són únics (és a dir, que tenen una sola botiga), mentre que el 27,7% són “clonats”, és a dir, botigues de marques conegudes que es poden trobar en almenys una quarta part de les ciutats estudiades.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament obre la convocatòria per sol·licitar subvencions per a la preservació i millora del patrimoni cultural de la ciutat

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament busca impulsar l’acció dels agents privats i públics i la coresponsabilitat amb l’administració local per posar en valor el patrimoni cultural que identifica i dignifica la ciutat. El termini per presentar sol·licituds finalitza el 7 d’octubre.

 

Llegir més
imagen

Prop d’un centenar d’infants de Manresa es beneficien del Pla de Millores d’Oportunitats Educatives amb cursets de natació

Per segon estiu, nens i nenes d’entre 6 i 12 anys dels centres oberts municipals realitzen activitats aquàtiques gràcies als fons del pla de millora educativa del Departament d’Educació.

Llegir més
imagen

Les Festes de Sant Ignasi ompliran el Centre Històric d’activitats entre el 13 i el 31 de juliol

Els municipis de Castellbell i el Vilar i Castellgalí sumen per segon any consecutiu les seves propostes de promoció turística del Camí Ignasià al programa de les festes, que aquest 2022 guanya múscul amb tots els actes previstos dins la commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat.

 

Llegir més
imagen

Ja hi ha guanyadors de la campanya «Compra i descobreix Catalunya» per promocionar el comerç i el turisme local del Centre Històric

Les persones guanyadores podran visitar i conèixer la cultura, la gastronomia i el patrimoni  d’algun dels 33 municipis participants. Els premis es lliuraran el 14 de juliol a l’espai de degustació del Mercat de Puigmercadal.


Llegir més
imagen

El CEDEM organitza una jornada per debatre el present i el futur del tèxtil al Bages

Se celebrarà el 15 de juliol, de 9.30 a 12 h, al Palau Firal de Manresa. La jornada té l’objectiu de crear un espai d’intercanvi que permetrà reflexionar sobre l’actualitat i les oportunitats de futur del sector del tèxtil a la comarca.

 

Llegir més
imagen

En marxa una nova tanda de treballs substitució de rajoles al Passeig i a carrers del Centre Històric

Els treballs han arrencat al carrer Canonge Mulet i continuaran en un tram central del Passeig, davant del Casino. Al darrer trimestre és  previst intervenir en trams en mal estat dels carrers de la Mel, Sant Tomàs, Sant Miquel, Vilanova, Plana de l’Om i plaça Clavé.

Llegir més
imagen

Demà s’estrena a la Casa Lluvià «5 elements», una exposició fotogràfica d’interns de Lledoners

Es tracta d’una mostra que recull els treballs fets pels presos al taller de fotografia que imparteix l’artista Maria Vernet. L’exposició es podrà visitar fins al 21 de juliol.

Llegir més
imagen

Un conte sonor per explicar el comerç just arriba als centres educatius de Manresa

A través d’aquesta activitat impulsada per les regidories d’Ensenyament i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa se sensibilitza al públic familiar sobre com, amb petits gestos, es pot ajudar a construir un món millor.

 

Llegir més
imagen

L'avís d’incidències i les peticions de cita prèvia, principals usos del canal de WhatsApp de l’Ajuntament de Manresa en el primer any

El servei ha generat més de 14.000 interaccions de la ciutadania en els primers dotze mesos de funcionament. Durant aquest temps, el canal ha estrenat noves prestacions, com les afectacions a la mobilitat, l’ocupació de pàrquings i les informacions de l’Oficina Jove, que s’afegeixen als serveis que ja hi havia inicialment, com els horaris dels busos urbans, les farmàcies de guàrdia i les comunicacions amb Serveis Socials, el CEDEM i el CIO.

Llegir més