Sala de premsa

imagen

Torna la revetlla infantil sense petards a la plaça Major de Manresa

La celebració es durà a terme el pròxim 23 de juny, a les 20h, amb l'espectacle ZUM, a càrrec de la companyia La Tresca i la Verdesca.

Llegir més
imagen

Carst, la darrera obra de Manel Camp sonarà als Jardins de la Cova de Sant Ignasi de Manresa

L’obra que es podrà escoltar el 18 de juny s’engloba en el projecte ‘De Minorisa a Carst’, un treball en commemoració al 75è aniversari de l’artista, emmarcat dins de Manresa 2022

Llegir més
imagen

Manresa s'uneix a la campanya "Siguem refugi" per denunciar la vulneració de drets de les persones refugiades

Amb motiu del Dia Mundial de les Persones Refugiades, la plaça de Sant Domènec acollirà del 20 al 30 de juny una exposició sobre diversos camps refugiats del món. Més d’una vintena de municipis d’arreu de Catalunya s’han sumat a la campanya de sensibilització coordinada pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, que s’ha presentat avui

Llegir més
imagen

Manresa afronta el darrer tram de les obres per convertir l’antic Col·legi Sant Ignasi en el futur Museu del Barroc de Catalunya

Aquest mes de juny han finalitzat dues fases importants d’obres i el darrer paquet d’actuacions s’iniciarà a finals d’any. Entremig, s’iniciaran els treballs per ampliar la plaça de Sant Ignasi. Pel que fa a la museïtzació, s’està acabant de redactar el projecte.


Amb la intervenció, la ciutat recupera patrimoni i guanya un equipament cultural de primer ordre al país, transformant també tot l’entorn amb l’objectiu de revitalitzar el Centre Històric i, especialment, el barri de les Escodines. El nou Museu del Barroc obrirà portes el 2023, deixant un llegat físic de relleu de la commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a Manresa.

Llegir més
imagen

EL CPNL ofereix més de 1.300 cursos per aprendre català

El període d'inscripció serà entre el 12 i el 16 de setembre i les proves de col·locació prèvies es poden sol·licitar entre el  5 i el 9 de setembre

 

Llegir més
imagen

S’inicien les obres del nou edifici de la Generalitat a la Catalunya Central, un projecte clau per revitalitzar el Centre Històric

  • El vicepresident Puigneró presenta el projecte de l’immoble dels antics jutjats de Manresa, al mig del Centre Històric, que permetrà la recuperació d’un edifici catalogat del segle XVIII, la millora del teixit urbà i la creació d’una illa d’equipament oberta a la ciutat. 
  • La nova seu, dissenyada amb criteris punters de sostenibilitat i digitalització, concentrarà totes les dependències de l’administració catalana ara disperses per la ciutat, allotjant uns 250 persones, inclosa la nova Oficina d’Atenció Ciutadana.

Llegir més
imagen

Ja hi ha finalistes als premis de la 51a Nit de l’Esportista de Manresa

La gala tindrà lloc dimecres 7 de setembre, a les 7 de la tarda al teatre Kursaal, i serà presentada per l'actriu manresana Txell Vall. L'acte reconeix i premia els millors esportistes de la ciutat i els mèrits esportius de l'última temporada.

Llegir més

Presentació del projecte de la nova seu de la Generalitat a la Catalunya Central, a Manresa

Dia: 01/09/2022
Hora: 17 hores
Lloc: Davant dels antics jutjats de Manresa
Intervenen:

Llegir més
imagen

El Festivalet de Circ de Manresa arriba divendres a la quarta edició apostant per companyies del territori

El pati de l’Anònima acollirà aquest cap de setmana espectacles gratuïts per a tots els públics, amb una gran varietat de disciplines. La inauguració serà divendres al teatre Kursaal, amb l’obra “De tu a tu”, que reuneix artistes professionals i persones amb discapacitats funcionals. En total, hi haurà dotze propostes, algunes d’elles també a la plaça de Sant Domènec.

Llegir més
imagen

Aquest dijous entra en vigor la rebaixa dels títols T10 i TMes del bus urbà de Manresa

El cost de la T10 passarà de 9,10 a 6,35 euros i el de la TMes de 32 a 18 euros, cosa que significa una reducció del preu, respectivament, del 30% i del 43%. La rebaixa es produeix després que el govern espanyol hagi aprovat ajuts directes al transport, cosa que permetrà que el preu del bus pugui ser més econòmic fins a final d’any.

Llegir més
imagen

Aquesta setmana s’inicien diverses obres de pavimentació corresponents al Pla de Millora de l’Espai Públic 2022

S’actuarà al carrer Sabadell, al carrer Alexandre Soler, a la plaça de la Verge de l’Aurora i al carrer del Bruc.

Llegir més
imagen

32 persones ateses, totes de caràcter lleu, al Correfoc d’ahir al vespre

Un total de 32 persones van ser ateses al Correfoc d’aquest any, 7 de les quals van haver de ser traslladades a l’hospital, tot i que cap d’ells va patir ferides de caràcter greu. La xifra d’atencions va ser inferior a la del 2019, quan es van atendre 62 persones.

Llegir més
imagen

El Departament d’Interior i l’Ajuntament de Manresa presenten la nova comissaria de proximitat, que s’ubicarà al Passeig de la República

L’objectiu de la nova oficina és millorar l’atenció policial a la ciutadania i apropar els serveis al centre de la ciutat, per tal de poder donar una resposta més efectiva a les problemàtiques de seguretat, civisme i convivència que es puguin donar. En la visita que ha fet aquest dimarts a Manresa, el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena Garcia, també ha anunciat l’increment d’efectius de Mossos d’Esquadra a la ciutat.

Llegir més

Visita del conseller Elena per presentar nous efectius de Mossos d'Esquadra i la nova comissaria de proximitat compartida amb la Policia Local

Dia: 30/08/2022
Hora: 16.30 hores
Lloc: Ajuntament de Manresa
Intervenen:

-Joan Ignasi Elena Garcia, conseller d'Interior de la Generalitat de Catalunya

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Joan Calmet Piqué, regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil

Llegir més