Sala de premsa

imagen

Comença a expedir-se el Carnet Jove Local a Manresa, que ofereix un 18% més d’avantatges

Els actuals i futurs titulars del Carnet Jove disposaran des d’avui d’una comunicació personalitzada amb els avantatges locals.

Llegir més
imagen

Manresa presenta la 17a edició de la cursa dels 10 km urbans, que serà escenari del Campionat de Catalunya Absolut i Màster

Se celebrarà el diumenge, 16 d’octubre. La prova tindrà un recorregut nou, homologat per la Federació i comptarà amb la participació dels millors atletes catalans de la disciplina. També hi haurà una cursa de 5 quilòmetres  i la cursa de Promoció de 1.000 metres.

Llegir més
imagen

L'Ecoviure estrenarà aquest octubre el Passeig Pere III com a nou emplaçament

La fira es farà el cap de setmana del 22 i 23 d’octubre. A dia d’avui, ja hi ha una setantena d’expositors confirmats. A més a més, durant tota la setmana prèvia també es faran activitats centrades en la sostenibilitat ambiental, social i econòmica, així com quatre jornades professionals que debatran sobre els residus, l’agricultura ecològica, l’aigua i l’energia. El programa sencer es pot consultar a la pàgina web d’Ecoviure

Llegir més
imagen

L’Ajuntament reforça les línies de Bus Manresa L2 i L8 per l’increment de viatgers en l'horari d’entrada i sortida a escoles i instituts

La posada en marxa de la nova TJove-18 i dels descomptes a la T10 i a la TMes, juntament amb l’inici del curs escolar, han fet augmentar el número de persones que utilitzen el bus a la ciutat.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa millora un tram del camí que connecta Manresa i Sant Joan per la vora del riu Cardener

Els treballs han tingut un pressupost de 9.042 euros (IVA Inclòs) i suposen un nou pas endavant en la millora de la connectivitat social del riu Cardener entre el terme municipal de Sant Joan de Vilatorrada i la riera de Rajadell, a l’alçada del barri de Miralpeix.

 

Llegir més
imagen

Manresa posa en funcionament els 8 busos 100% elèctrics, que evitaran l’emissió de 3.000 tones anuals de CO2 a la ciutat i el consum de 240.000 litres de gasoil a l’any

Els nous vehicles s’han presentat aquest migdia en un acte que ha tingut lloc a l’avinguda Universitària, on s’han exposat els vehicles, i que ha finalitzat amb un viatge inaugural, amb final al carrer Guimerà. Els busos elèctrics, que han estat finançats en part pels fons europeus Next Generation, entraran en servei de manera progressiva durant el mes de desembre. Amb la seva entrada en funcionament, Manresa tindrà tota la flota de busos en servei sostenible, amb 8 vehicles elèctrics i 7 d’híbrids, convertint-se en una de les primeres ciutats catalanes en aconseguir-ho. Aquest novembre el bus ha batut un nou rècord històric, amb 226.202 usuaris.

Llegir més

Viatge inaugural i presentació dels 8 autobusos 100% elèctrics de la flota de transport urbà de Manresa

Dia: 21/12/2022
Hora: 13 hores
Lloc: Avinguda Universitària (a la banda de la FUB)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-David Aaron López Martí, regidor d'Urbanisme i Mobilitat

-Ramon Sagalés Orteu, conseller delegat de Sagalés

 

Amb la presència de la delegada del Govern a la Catalunya Central, Montserrat Barniol Carcasona, i de regidors i regidores de la corporació municipal

 

 

Llegir més
imagen

Tot és a punt per a la 11a edició de la cursa popular Sant Silvestre Manresana

Les inscripcions són obertes per a una cursa de 10 quilòmetres, que es diputarà el dia Sant Esteve, dilluns 26 de desembre, a les 11 del matí.

Llegir més
imagen

El Campi Qui Jugui oferirà més d’una trentena d’activitats per a infants i joves en l’any del retorn al Palau Firal

  • El 37è Saló de la Infància i la Joventut de Manresa es farà del 27 de desembre al 4 de gener. Tindrà com a eix temàtic l’espai exterior i tot allò vinculat amb l’univers.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa incorpora a la seva plantilla vuit joves extutelats i en risc d’exclusió social en el marc del Programa Treball i Formació de la Generalitat

Els joves rebran formació i treballaran en escoles de la ciutat durant un any realitzant tasques de suport com a auxiliars d’equipaments. Manresa va ser una de les ciutats que van acollir la prova pilot el 2020, amb la contractació de cinc joves extutelats que van donar suport a serveis municipals que havien augmentat la seva demanda amb la pandèmia. L’experiència laboral i la formació permeten als joves encarar millor el futur i accedir al mercat laboral amb més garanties.

Llegir més
imagen

Afectacions de trànsit aquest diumenge al matí per la realització d’un vol per obtenir dades cartogràfiques de les Muralles, a l’entorn de la Seu

Diumenge, 18 de desembre, de 8 a 11.30 h, es tallarà el trànsit de vehicles als carrers Sant Marc i Via Sant Ignasi, entre el carrer Vidal i Barraquer i la rotonda de Sant Marc; al Passeig del Riu i baixada de la Reforma, entre la plaça de la Reforma i la rotonda de Sant Marc; i a la Carretera C-1411z, entre l’accés al Barri de Sant Pau i la rotonda de Sant Marc. També es tallarà el trànsit de vianants pel Camí dels Corrals i pels carrers Sant Marc i passeig del Riu en els trams afectats pels treballs.


 

Llegir més
imagen

Manresa fa demà l’entrega simbòlica de dotze galls capons al castell de Balsareny

Aquest dissabte es repetirà la tradició originada el 1584 i que es va recuperar amb els primers ajuntaments democràtics, com a mostra d’agermanament entre Manresa i Balsareny. L’alcalde de la ciutat lliurarà dotze capons al baró i, posteriorment, hi haurà diverses activitats.

Llegir més
imagen

El Congrés d'Història Moderna de Catalunya se celebra per primer cop a Manresa amb motiu de l’Any Ignasià

Dilluns arrenca a Manresa la 9a edició del congrés, que tractarà l’època en què va viure Ignasi de Loiola, coincidint amb la celebració dels 500 anys de la seva estada a la ciutat. Està organitzat per l’Àrea d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona. Els actes es faran de dilluns a dimecres a la sala d’actes de la Fundació Althaia de Manresa, mentre que dijous la cloenda es trasllada a Barcelona.

Llegir més