El cap de setmana de l’11 i 12 de juny, el Museu de la Tècnica de Manresa es convertirà en l’escenari principal de la gastronomia amb segell ignasià. La connexió Euskadi – Catalunya, inici i final del Camí Ignasià, es reforça amb la presència de cuiners, productes i productors del País Basc. Les jornades formen part del projecte Manresa 2022, que commemora els 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat.
Llegir mésSala de premsa
-
Jordi Cruz, convidat de luxe a unes Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià que tindran Euskadi com a territori convidat
-
La Fira Mediterrània dona suport a 24 propostes amb l’Obrador d’arrel 2022-2023
-
Manresa serà el 2024 la seu de l’ACUSTICAT, el congrés català sobre contaminació acústica a les ciutats
-
L'Anella Verda de Manresa completa la senyalització de la ruta dels Comtals a la Serra de Montlleó
Ja hi ha guanyadors de la campanya «Compra i descobreix Catalunya» per promocionar el comerç i el turisme local del Centre Històric
Les persones guanyadores podran visitar i conèixer la cultura, la gastronomia i el patrimoni d’algun dels 33 municipis participants. Els premis es lliuraran el 14 de juliol a l’espai de degustació del Mercat de Puigmercadal.
El CEDEM organitza una jornada per debatre el present i el futur del tèxtil al Bages
Se celebrarà el 15 de juliol, de 9.30 a 12 h, al Palau Firal de Manresa. La jornada té l’objectiu de crear un espai d’intercanvi que permetrà reflexionar sobre l’actualitat i les oportunitats de futur del sector del tèxtil a la comarca.
Llegir més
En marxa una nova tanda de treballs substitució de rajoles al Passeig i a carrers del Centre Històric
Els treballs han arrencat al carrer Canonge Mulet i continuaran en un tram central del Passeig, davant del Casino. Al darrer trimestre és previst intervenir en trams en mal estat dels carrers de la Mel, Sant Tomàs, Sant Miquel, Vilanova, Plana de l’Om i plaça Clavé.
Llegir mésDemà s’estrena a la Casa Lluvià «5 elements», una exposició fotogràfica d’interns de Lledoners
Es tracta d’una mostra que recull els treballs fets pels presos al taller de fotografia que imparteix l’artista Maria Vernet. L’exposició es podrà visitar fins al 21 de juliol.
Llegir mésUn conte sonor per explicar el comerç just arriba als centres educatius de Manresa
A través d’aquesta activitat impulsada per les regidories d’Ensenyament i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa se sensibilitza al públic familiar sobre com, amb petits gestos, es pot ajudar a construir un món millor.
Llegir més
L'avís d’incidències i les peticions de cita prèvia, principals usos del canal de WhatsApp de l’Ajuntament de Manresa en el primer any
El servei ha generat més de 14.000 interaccions de la ciutadania en els primers dotze mesos de funcionament. Durant aquest temps, el canal ha estrenat noves prestacions, com les afectacions a la mobilitat, l’ocupació de pàrquings i les informacions de l’Oficina Jove, que s’afegeixen als serveis que ja hi havia inicialment, com els horaris dels busos urbans, les farmàcies de guàrdia i les comunicacions amb Serveis Socials, el CEDEM i el CIO.
Llegir mésPresentació del programa de les Festes de Sant Ignasi
Dia: 08/07/2022
Hora: 10 hores
Lloc: Espai 1522
Intervenen:
-Joan Calmet Piqué, regidor de Turisme i Projecció de Ciutat de l'Ajuntament de Manresa
-Josep Maria Fius Rubí, regidor de Centre Històric de l'Ajuntament de Manresa
-Jordi Calsina Jodas, regidor de Turisme i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar
-Representants de l'Associació de Comerciants de Sobrerroca, Sant Miquel, Plaça Major i voltants, de la Fundació la Cova i de la Seu.
Llegir mésEs fan públics els nominats a la 51a edició de la Nit de l’Esportista de Manresa
L’acte, que tindrà lloc el dimecres 7 de setembre al teatre Kursaal a les 7 del vespre, reconeix i premia els millors esportistes de la ciutat i els mèrits esportius d’aquesta última temporada.
Llegir mésS’obren les inscripcions del taller de cant coral “Cançons de tots els temps” que celebrarà la 25a edició el curs 2022-2023
El taller té l’objectiu de formar i difondre el cant coral i, alhora, promoure l’envelliment actiu i saludable de les persones grans de la ciutat. Les inscripcions a l’activitat que es poden fer presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), trucant al 010 o bé des del web de l’Ajuntament de Manresa
Llegir més

La Refesta del Camí Ignasià farà bullir de cultura popular i tradicional el Centre Històric i el Pont Vell durant més de sis hores
Es farà el 23 de juliol, a partir de les set de la tarda, quan arrencaran les cercaviles. Hi haurà mostres de cultura popular i tradicional de les entitats manresanes, molta música, foc, làsers, circ, gegants, castells, danses i un gran concert final amb Roba Estesa i Strombers.
Llegir més