Sala de premsa

imagen

La Policia Local de Manresa incorpora cinc nous agents

Els nous agents han estat rebuts avui per l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i el regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Joan Calmet Piqué. Els nous efectius —que se sumen als que ja van entrar el passat octubre— permeten rejovenir el cos i reforçar la presència policial a peu de carrer.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa homenatja Indaleci Centellas Puigdellívol pel seu centenari

L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i la regidora de Persones Grans, Rosa M. Ortega Juncosa, han visitat avui Indaleci Centellas Puigdellívol per lliurar-li un obsequi i un ram de flors, en nom del consistori, amb motiu del seu 100è aniversari.

Llegir més
imagen

El Museu de Manresa inaugura una exposició dedicada a la tasca de recerca arqueològica del Centre Excursionista Montserrat

Es tracta de la Descoberta número 32, “Arqueologia i excursionisme”, organitzada amb motiu del centenari de l’entitat excursionista. El públic també hi podrà descobrir com eren els jocs amb què jugaven els infants romans. La mostra serà inaugurada aquest dissabte a les 19h en el marc de la Festa Major de Manresa. Es podrà visitar fins al 16 de setembre.

Llegir més
imagen

Manresa presenta el fòrum internacional Cruïlla de Camins al bisbe de Solsona

L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, acompanyat del regidor de Turisme i Projecció de Ciutat, Joan Calmet Piqué, han visitat aquest matí el bisbe de Solsona, Francesc Conesa Ferrer, que alhora és el responsable de diàleg interreligiós de l’església catalana i estatal. La trobada ha servit per presentar-li les línies bàsiques del fòrum internacional multireligiós “Cruïlla de camins”, que tindrà lloc el proper novembre en el marc de Manresa 2022.


Llegir més
imagen

Els joves del Centre de Noves Oportunitats porten a l’Espai Joan Amades l’exposició fotogràfica que homenatja les dones del seu entorn

La mostra, que porta per nom “Reflexes en femení”, es podrà veure del 21 de novembre fins al 9 de gener.

Llegir més
imagen

550 alumnes de 4t d’ESO fan un tast d’activitats dirigides de fitness en el marc del programa FitJove

L’objectiu del programa és crear una oferta atractiva d'exercici físic per a adolescents.  El tastet de condicionament físic es fa a les Piscines Municipals Manel Estiarte Duocastella, el Complex Esportiu Municipal Ateneu les Bases i al gimnàs DIR-Gimbe.

Llegir més
imagen

La Kampana acull divendres una trobada per crear un espai juvenil d’art i música sota l’impuls dels joves que van participar en un projecte internacional al Marroc

La convocatòria és oberta a tots els joves de Manresa de 12 a 30 anys. Serà aquest divendres, a les 18h, al casal de joves. L’objectiu del projecte és continuar amb joves de la ciutat el projecte de creació artística que es va fer a Larache.

Llegir més
imagen

La Fira de Sant Andreu de Manresa reunirà un centenar de parades al Passeig Pere III i marcarà l'inici de la campanya de Nadal

Es farà coincidir amb l’encesa de la il·luminació nadalenca i la inauguració, el 26 de novembre, de la pista de gel, que s'ha començat a instal·lar avui dimecres a Sant Domènec. Les atraccions s’instal·len aquest mateix cap de setmana als Trullols i incorporen com a novetat l’hora de la 'fira tranquil·la”, de 17 a 18 h, sense llums ni soroll, per a les persones amb sensibilitats especials. 

Llegir més
imagen

Treballs d’adaptació de passos de vianants a la plaça Mallorca

L’actuació té l’objectiu de millorar l’accessibilitat i la mobilitat i  forma part del Pla de millora de l’Espai Públic 2022, adreçat a espais de vianants

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa obre avui les votacions ciutadanes per prioritzar les actuacions acordades pels Consells de Districte

Hi poden participar totes les persones empadronades a la ciutat més grans de 16 anys. Per segon any, la votació es fa a través de la plataforma Decidim Manresa, amb l’objectiu d’obrir més el procés i d’incrementar la participació. Cada Consell de Districte compta amb un pressupost de 30.000 euros per prioritzar aquelles actuacions que es consideren més necessàries.

Llegir més
imagen

L’Arxiu Comarcal del Bages i l’Arxiu Municipal de Manresa s’ubicaran en un nou edifici als terrenys de la part posterior de l’Ajuntament

El nou equipament ampliarà els espais per millorar la conservació, l’accés i la difusió del patrimoni documental de la ciutat i la comarca. S’aixecarà entre el carrer del Bisbe, el carrer Vallfonollosa, el de Na Bastardes i la Baixada del Jueus, en uns terrenys cedits per l’Ajuntament de Manresa que seran una peça clau de la reformulació urbanística de la zona.

Llegir més

Presentació de la nova ubicació de l’Arxiu Comarcal del Bages i de l’Arxiu Municipal de Manresa

Dia: 15/11/2022
Hora: 11 hores
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Sònia Hernández Almodóvar, directora general del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya

 

Assistirà també a l'acte Anna Crespo Obiols, regidora de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Manresa, Francesc Serra Sellarès, director dels Serveis Territorials de Cultura a la Catalunya Central, i Enric Cobo Barri, cap de servei de coordinació de la Xarxa d’Arxius Comarcals.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament enllesteix treballs de millora de la seguretat viària dels Camins Escolars de les escoles Puigberenguer i Sant Ignasi

Els treballs, adreçats a millorar la seguretat dels desplaçaments a peu cap a les escoles, han consistit en la creació d’espais segurs als accessos de les escoles, de nous passos de vianants o repintat de passos de vianants existents, la instal·lació de noves senyalitzacions verticals i horitzontals i la instal·lació de pilones.  

 

Llegir més