Sala de premsa

Treballs d’Aigües de Manresa al carrer Passatge del Coll de Jou

Durant una setmana es tallarà el trànsit d’aquest vial en horari laboral

Llegir més

Divendres es restableix el trànsit habitual al carrer Dos de Maig

Un cop acabats els treballs de millora de la xarxa de clavegueram

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs del Pla de Millora de l'Espai Públic 2022 amb una inversió que supera el milió d’euros

Manresa posa en marxa, per sisè any consecutiu, el Pla de Millora de l’Espai Públic, que tornarà a tenir una inversió global que supera el milió d’euros. El Pla destinarà 350.000 euros a millorar la calçada a punts de 14 carrers, uns  treballs que es faran aquest estiu. Enguany també es destinaran 450.000 euros a la millora de voreres i espais de vianants a 27 punts de la ciutat, 150.000 euros per a parcs infantils i 133.000 euros per arranjar camins rurals. La inversió total suma 1.083.000 euros. En la priorització de les actuacions hi han participat les entitats veïnals de la ciutat.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia la tramitació per limitar la venda de begudes alcohòliques a les botigues en horari nocturn per millorar la convivència veïnal i evitar actituds incíviques

Els establiments comercials no podran vendre alcohol entre les 11 de la nit i les 8 del matí, tampoc aquells que tenen excepcionalitats horàries. La regulació es fonamenta en aspectes com la protecció de la salut pública, el dret al descans dels veïns i veïnes o a la correcta utilització de la via pública, entre altres. Es farà mitjançant una modificació de l’ordenança de Civisme i Convivència Ciutadana.


Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa presenta un estudi sobre la situació de les dones grans per tal d'erradicar desigualtats de gènere i edat

L’objectiu de l’informe és fer visible les condicions i circumstàncies de la vida de les manresanes més grans de 65 anys. L’estudi proposa incorporar la perspectiva de gènere en totes les actuacions adreçades a les persones grans.

Llegir més

Treballs d’Aigües de Manresa per una avaria a la carretera del Pont de Vilomara

Durant una setmana s’ocuparà un dels dos carrils de circulació 


Llegir més
imagen

La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà de rosa demà per commemorar el Dia Mundial contra el Càncer de Mama

L'objectiu d'aquesta celebració és conscienciar la població de la importància del diagnòstic precoç del càncer de mama per guanyar la lluita contra aquesta malaltia.

 

Llegir més

Presentació del Passatge del Terror 2022 a l'Anònima

Dia: 20/10/2022
Hora: 12h
Lloc: L'Anònima
Intervenen:

-Joan Calmet Piqué, tinent d'alcalde de Turisme i Projecció de Ciutat

-Albert Tulleuda Lari, gerent de la Fundació Turisme i Fires de Manresa.

-Representant de Xàldiga, entitat coorganitzadora.

Llegir més
imagen

Els efectes del canvi climàtic en els boscos i la transició energètica de la indústria centren els actes previs de la fira Ecoviure de Manresa

Aquest dimecres el catedràtic d’ecologia Narcís Prat i Fornells oferirà la conferència inaugural, que tractarà sobre la situació hídrica dels boscos i els incendis forestals. Divendres al matí el Palau Firal acollirà el Fòrum Energia, amb diverses ponències sobre com les indústries poden aprofitar el canvi de model energètic per augmentar la competitivitat. El plat fort d’Ecoviure arribarà el cap de setmana, amb la fira d’expositors, que enguany s’estrena al Passeig Pere III.

Llegir més
imagen

S’inaugura «El Banquet», una exposició de ceràmica de joves participants en les activitats de l’Estiu Jove 2022

La mostra de ceràmica és el resultat dels tallers impartits per l’artista Anna Benet i es podrà visitar fins al 18 de novembre a l’Espai Jove Joan Amades. L’acte d’inauguració va comptar amb la presència de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo Obiols.

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament inicia els treballs de substitució de rajoles en mal estat a carrers del Centre Històric

Els treballs es faran als carrers Sant Tomàs, Mel, Sant Miquel, Vilanova, Plana de l’Om i plaça Clavé. A l’estiu, els treballs de substitució de rajoles es va fer al carrer Canonge Mulet i al tram central del Passeig.

 

Llegir més
imagen

El Centre Cívic Selves i Carner estrena una exposició de dibuixos i aquarel·les de Manel Gómez València

La mostra, que porta per títol “Hores de vol”, s’inaugurarà aquest divendres i es podrà visitar fins al 4 de novembre. El Casal de les Escodines, per la seva banda, obre les portes a una altra exposició, “República i escola a Manresa (1931-39)”.

Llegir més