Sala de premsa

imagen

Tots els grups municipals de l’Ajuntament de Manresa i la UPC porten al Parlament de Catalunya el projecte de convertir Fàbrica Nova en un motor tecnològic i de coneixement

Un dels projectes més ambiciosos que Manresa té entre mans va aterrar ahir al Parlament de Catalunya. Tots els grups municipals, juntament amb el rector de la UPC i el director de la UPC Manresa, van explicar a la Cambra el projecte per convertir el recinte de la Fàbrica Nova en un pol tecnològic i de coneixement. La presentació es va fer davant de tres comissions de la cambra catalana (Universitats i Recerca; Empresa i Treball; i Educació) i els membres dels grups parlamentaris assistents van aplaudir el projecte i van comprometre’s a treballar per fer possible el seu finançament.

Llegir més
imagen

Canvis de mobilitat amb motiu de l’obertura al trànsit del tram nord de l’avinguda Països Catalans

Demà dijous, 14 de juliol, s’obrirà el trànsit de vehicles la nova avinguda dels Països Catalans en el tram entre plaça Prat de la Riba i la carretera de Viladordis. L’acte d’inauguració es farà a les 10 del matí amb l’assistència de l’alcalde, Marc Aloy Guàrdia; i el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font i Hereu.

 

Llegir més

Afectacions de trànsit pel rodatge de la sèrie de televisió ‘Palomino’

Aquest divendres, de 9 a 20 h,  hi haurà talls puntuals de trànsit als carrers Flor de Lis, Sant Josep i Mossèn Serapi Farré

 

Llegir més

Tall de trànsit a l’accés del carrer Puigmal

Amb motiu de treballs de canalització soterrada elèctrica de Mitja Tensió

Llegir més
imagen

Manresa se suma al Dia Mundial de la Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria

Institucions i entitats de Manresa vinculades al món de la salut difondran un vídeo amb l’objectiu de conscienciar i formar la ciutadania sobre com actuar davant d’una aturada cardiorespiratòria.

L’Ajuntament de Manresa ha senyalitzat els carrers propers als desfibril·ladors (DEA) per tal que la ciutadania els pugui localitzar amb més celeritat. Actualment hi ha 37 desfibril·ladors distribuïts per la ciutat, el darrer dels quals s’ha instal·lat al barri de Bellavista.

Properament s’incorporarà un sistema GPS a cada aparell per tal que els serveis d’emergència puguin localitzar amb més rapidesa a on s’està utilitzant.

Llegir més
imagen

L’Espai Plana de l’Om de Manresa inaugura una exposició que dona veu a les persones grans que viuen en residències

La mostra, titulada “Gent nostra”, es pot visitar fins al 23 d’octubre. És formada per 25 fotografies de persones que viuen en residències de la Catalunya Central, acompanyades d’àudios on expliquen les seves vivències.

Llegir més
imagen

S’obre el termini perquè les famílies monoparentals sol·licitin un ajut per al pagament de l'IBI

La finalitat d’aquest ajut és equiparar la repercussió que té l’IBI en l’economia familiar amb les famílies que tenen la consideració de monoparentals. El termini per presentar la sol·licitud finalitza el 30 de desembre.

 

Llegir més

Presentació del projecte d'eficiència energètica de l'Ajuntament de Manresa i Aigües de Manresa

Dia: 17/10/2022
Hora: 11 hores
Lloc: Sala de Juntes d'Aigües de Manresa (Plana de l’Om, 6, 2on-1a)
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Pol Huguet Estrada, regidor de Ciutat Verda

-Antoni Ventura Ribal, gerent d'Aigües de Manresa

Llegir més
imagen

La Policia Local de Manresa ha sancionat aquest any 221 conductors de patinets elèctrics per incomplir la normativa

  • Es tracta d’una mitjana de 25 denúncies cada mes
  • Més de la meitat de sancions són per circular en voreres i zones de vianants

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa atorga els primers segells de qualitat a 11 restaurants que han assolit l’excel·lència alimentària

L'entrega dels distintius s’ha fet a la Sala d’Actes del Casino. Ha estat presidida per la regidora de Ciutat Saludable, M. Mercè Tarragó Costa, i el diputat de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro Rodríguez, que ha destacat que es tracta d’una iniciativa pionera a Catalunya. L’acte ha comptat amb un col·loqui a càrrec de Benvingut Aligué i Toni Massanés Sánchez, moderat pel periodista especialitzat en gastronomia Josep Sucarrats Miró. El Segell de Qualitat Sanitària en Seguretat Alimentària —un nou distintiu municipal— s’atorga a restaurants de la ciutat que destaquen per l’alt compliment de les normes i mesures de seguretat alimentària.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa reconeix Iglesias Moda com a comerç centenari de la ciutat

L'objectiu de la iniciativa és posar en valor el comerç local de Manresa i la seva singularitat, així com l’emprenedoria, l’esforç i el servei de qualitat i proximitat que ofereixen. Es el quart comerç que es reconeix després que el novembre de l’any passat es distingís l’Herboristeria Sant Miquel, Joieria Tous i Casa Sabaté.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa se suma a l'Octubre Trans, amb activitats de visibilització i sensibilització

  • Una jornada sobre joventut i diversitats de gènere i un taller per empoderar joves LGTBI+, propostes del consistori manresà per commemorar el Dia Internacional d’Acció per la Despatologització Trans

Llegir més