Sala de premsa

imagen

A partir de dilluns es tallarà l’accés de vianants a la plaça del Mercat de Puigmercadal des de la Muralla de Carme

Amb motiu dels treballs de reparació i impermeabilització dels sostre de l’aparcament. Durant cinc setmanes, l’entrada a la plaça del Mercat de Puigmercadal s’haurà de fer des del carrer de la Canal,  des del carrer Nou, des de la plaça Pedregar i des de la plaça Milcentenari.

 

Llegir més

Afectacions de trànsit per un rodatge a la Muralla de Sant Domènec i al carrer Jaume I

El rodatge es farà la nit de dissabte a diumenge, 11 de setembre, de 2 a 7 h de la matinada. Hi haurà talls puntuals de trànsit i prohibicions d’estacionament.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament organitza dues exposicions sobre l'educació a la Segona República i els Objectius de Desenvolupament Sostenible a Manresa

Les dues mostres, al Centre Cívic Selves i Carner i al Casal de les Escodines, es poden visitar fins al 30 de setembre. L’exposició “República i Escola (1931-1939)” divulga l’obra educativa del govern de la República a Manresa i el moviment de renovació pedagògica que va significar. La mostra dels ODS fa difusió de les accions de l’Agenda 2030 a la ciutat.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa programa un tractament fitosanitari per al control de la plaga de la galeruca de l'om

Els treballs es faran la nit de divendres a dissabte sobre els oms del passatge Salvador Espriu, al Passeig del Riu davant Sant Marc i al parc infantil del carrer Josep Arola.

 

Llegir més

Afectacions de trànsit per la festa infantil Trullols Park, diumenge de 8 a 15 h

Es tallarà al trànsit de vehicles el carrer Marcos Redondo, entre el carrer Damià Rius i els carrer d’Agustí Coll.

Llegir més
imagen

Manresa viurà un Nadal de plena normalitat amb un centenar de propostes per a totes les edats

La Cavalcada de Reis -recuperant l’itinerari prepandèmia-, el recorregut de l’arribada del Príncep Assuan, el Campi Qui Jugui -que retorna al Palau Firal-, la Fira de Santa Llúcia, el Pessebre Vivent del Pont Llarg, els Pastorets, la pista de gel, concerts, tallers, campanyes solidàries, teatre i espectacles infantils, són algunes de les principals propostes de les festes nadalenques a Manresa. Les activitats, que han quedat recollides en un programa especial de Nadal, estan impulsades per l’Ajuntament, entitats manresanes, associacions de veïns i equipaments culturals que adapten la seva programació al període nadalenc.


 

Llegir més
imagen

El Ple de Manresa aprova un pressupost per al 2023 de 110 milions d’euros, amb els vots a favor del govern i el vot en contra dels grups de l’oposició

El pressupost de l’Ajuntament de Manresa per al 2023 creix prop del 9% respecte de l’any anterior i s’enfila fins als gairebé 110 milions, la xifra més alta de la història del consistori manresà. S’ha aprovat aquest divendres al matí en sessió extraordinària, amb els vots a favor de l’equip de govern d’ERC i Junts per Manresa. El PSC, Fem Manresa i el regidor no adscrit Miguel Cerezo Ballesteros hi han votat en contra. El regidor de Ciudadanos ha excusat la seva assistència al Ple per malaltia.


Llegir més
imagen

La 5a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència constata un descens general de l’activitat delictiva a Manresa fruit de les mesures de prevenció

La cinquena reunió de la Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència de Manresa, que es va reunir ahir al Saló de Sessions de l’Ajuntament, es va constatar, durant aquest any, una caiguda del 30% en els robatoris en domicilis respecte el 2019 (el darrer any pre-pandèmia), un manteniment en nivells molt baixos dels robatoris amb violència i intimidació i la desaparició de fets que havien creat molta preocupació, com ara baralles amb armes blanques al carrer. El tipus de delicte que ha crescut més és el d’estafa a través d’Internet. Les mesures com l’operatiu Tremall, les patrulles conjuntes Mossos-Policia Local o la instal·lació de càmeres de videovigilància expliquen aquest descens general de les dades de delinqüència al carrer. Aquest Nadal hi haurà reforç de seguretat amb el Dispositiu Grèvol, també conjunt Mossos-Policia.


Llegir més
imagen

El CEDEM programa nous cursos de formació per al mes de desembre

Totes les propostes són gratuïtes i estan adreçades a persones emprenedores i empreses que vulguin ampliar la seva formació. Les places en aquestes formacions són limitades i requereixen inscripció prèvia

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament presenta la campanya “Temps de canvi” per sensibilitzar sobre la pau i el consum conscient, en el marc del Dia Internacional dels Drets Humans

A l’entorn del dia 10 de desembre, Dia Internacional dels Drets Humans, s’han preparat la campanya com a acció de cura de la vida local i global que inclou un treball transversal entre les àrees municipals de Cooperació, Economia Social i Solidària i Comerç.  Els actes s’ompliran de contingut amb les aportacions de Jordi Armadans, Gaspar Hernàndez, Mar Valldeoriola, Bernat Oliveres, Victòria Oliveres, Opcions i exposicions i teatre de carrer.

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa crea l’Agència de Desenvolupament Local ProManresa, que unifica els serveis d’ocupació, comerç, emprenedoria i empresa

La nova Agència de Desenvolupament Local, batejada amb el nom de ProManresa, s’ubicarà a l’edifici de L’Anònima, que es rehabilitarà amb fons Next Generation. La voluntat és establir un sol punt de referència i de trobada on convergeixin les persones que busquen feina, les que estan en disposició d’oferir-ne, els nous talents i l’activitat comercial de la ciutat. L’objectiu és el d’oferir més i millors serveis a la ciutadania i projectar una sola marca que pugui ser reconeguda pel teixit empresarial i comercial de la ciutat, així com per tota aquella població que pugui ser beneficiària dels serveis.

Llegir més

Aigües de Manresa farà demà treballs d’estudi de la xarxa de clavegueram del carrer Guimerà

De 8 a 15 h hi haurà talls de trànsit puntuals a diversos punts d’aquest entorn

Llegir més
imagen

Aquest desembre arrenca el procés d’inscripció dels cursos de català per al 2023

Els dies 15 i 16 de desembre es farà la inscripció d’alumnat que ja hagi fet un curs aquest any. Els dies 19 i 20 de desembre s’obrirà el període per tothom. Es recomana que les persones que necessitin saber quin el seu nivell de català caldria que facin una prova abans del 14 de desembre.


 

Llegir més