Sala de premsa

imagen

Últims dies per inscriure’s a “Driblem la Desigualat”, una marxa multitudinària botant una pilota de bàsquet del centre de la ciutat al Congost

La Marxa se celebrarà el dissabte 11 de desembre i forma part de la programació de Manresa, Capitalitat del Bàsquet Femení.

Llegir més
imagen

S’estrena al Mercat de Puigmercadal l'exposició fotogràfica "Visions del Centre Històric"

La mostra, promoguda per la regidoria de Centre Històric de Manresa, presenta una mirada renovada sobre les realitats d'aquesta zona de la ciutat, a càrrec dels artistes Eva Bozzo, Genís Sáez i Joan Orriols.

Llegir més
imagen

Manresa recupera activitat en un Nadal ple de propostes per a tota la família

La Cavalcada de Reis —que es farà en un nou recorregut amb més espai—, la visita del príncep Assuan, la Fira de Santa Llúcia —que torna a la plaça Major—, el Campi qui Jugui —que repeteix a l’Anònima ampliant activitats—, el Pessebre Vivent del Pont Llarg, els Pastorets, la pista de gel, concerts, tallers, campanyes solidàries, teatre i espectacles infantils, entre les principals propostes. Les activitats estan impulsades per l’Ajuntament de Manresa, entitats manresanes i associacions de veïns.

Llegir més
imagen

El monogràfic de la revista Dovella dedicat a la Fàbrica dels Panyos ha estat reconegut amb el Premi Bonaplata en la categoria de Difusió del patrimoni industrial

El Centre d’Estudis del Bages, editor de la revista, representat pel seu president Francesc Comas, va recollir el premi ahir tarda, en un acte a la seu del Col·legi d’enginyers de Barcelona. L’Ajuntament de Manresa forma part de la Comissió per la Commemoració dels 200 anys de la Fàbrica dels Panyos, que va impulsar l’elaboració i publicació del monogràfic a la revista.

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa homenatja Rita Roca Sarrió pel seu centenari

L'alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i la regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans, Rosa M. Ortega Juncosa, li han fet avui el lliurament d’un ram de flors i un obsequi per felicitar-la

 

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa rep una delegació d'alumnes de 6 països europeus que participen en un projecte Erasmus +

L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, ha presidit aquest matí l’acte de recepció de prop d’una trentena d’alumnes procedents de diversos països europeus, com a participants d’un projecte Erasumus +, en el qual pren part l’Escola Renaixença. 

Llegir més
imagen

Es presenta el programa d’actes del Dia Mundial de la Poesia a Manresa, amb 10 accions poètiques

Les biblioteques de Manresa, Òmnium Cultural Bages-Moianès, el CNL Montserrat, la llibreria Parcir, el Consorci de Normalització Lingüística Montserrat, Cineclub Manresa, UManresa i algunes biblioteques de la xarxa de biblioteques veïnals organitzen actes entorn del Dia Mundial de la Poesia (21 de març), que tindran lloc entre el 19 i 27 de març.

Llegir més

Tall de trànsit a la plaça de Sant Ignasi, dilluns vinent de 7 a 19 h

Amb motiu de la implantació d’una autogrua per les obres al Museu. L’accés i sortida de vehicles autoritzats als carrers Escodines, Sant Bartomeu, Aiguader i Sant Antoni es farà des del carrer Nou de Santa Clara

Llegir més
imagen

L’Ajuntament organitza una taula rodona sobre el paper de la comunitat internacional davant del conflicte d’Ucraïna

L’acte, que organitza la regidoria de Nova Ciutadania i Cooperació, tindrà lloc dimarts vinent, 15 de març, a l’Auditori de la Plana de l’Om.

Llegir més
imagen

Manuela Carmena, Dolors Bassa, Sor Lucia Caram i Manuel Delgado, convidats a l’edició conjunta de “Pessics de Saviesa” i “Pessics de Vida”

Les quatre conferències tindran lloc aquest mes de març i reflexionaran  sobre la relació de la religió i la política, sota el títol “Conquerir els cels”.

Llegir més

Treballs de reparació de la xarxa de clavegueram a l’avinguda Tudela, a partir de dilluns

L’actuació té una durada de tres dies. Es regularà el trànsit de vehicles en pas alternatiu

Llegir més
imagen

La 30 Fira de l’Estudiant escalfa motors amb una jornada d’orientació educativa adreçada als professionals del territori

El certamen manté la versió virtual aquest any i potencia les xerrades adreçades a les famílies en què es divulgaran els programes de mobilitat internacional i les beques per a l’educació postobligatòria, es donaran les claus per a l’acompanyament a la salut emocional dels joves i s’explicarà com fer una bona orientació acadèmica.

Llegir més
imagen

Manresa recupera la Francophonie amb un espectacle que homenatja Jacques Brel, suspès fa dos anys per l’esclat de la pandèmia

L'Associació de Professors de Francès de Catalunya, amb el suport de l’Ajuntament de Manresa i de l’Ambaixada de França, organitzen la 23a edició de la Francophonie, que retorna a Manresa després que els dos darrers anys no es pogués celebrar a causa de la covid-19. L’espectacle central, “Brel, leSpectacle!”, de fet, es va haver de suspendre fa dos anys, el 13 de març del 2020, a causa de l’esclat de la pandèmia. Ara, finalment, es podrà estrenar al teatre Kursaal, el proper dissabte 19 de març. Durant la presentació del programa d’actes, la regidora de Cultura i Festes, Anna Crespo Obiols, ha anunciat que s’està treballant aconseguir que Manresa sigui declarada capital cultural de la Francophonie a Catalunya.

Llegir més
imagen

Afectacions de mobilitat per la celebració del Carnestoltes Infantil, aquest diumenge al matí

La cercavila, organitzada per l’Ajuntament de Manresa i Imagina’t, s’iniciarà a les 11.15 h a la Plana de l’Om. El recorregut serà a peu, sense carrosses, excepte la del Rei i de la Reina. La rua acabarà a la plaça Font de les Oques, on es recuperarà l’espectacle final. Serà aproximadament a partir de les 12.30 h.

 

Llegir més