Sala de premsa

imagen

La Fundació “la Caixa” reforça el seu suport econòmic per al desenvolupament del projecte Manresa 2022

L’entitat farà una aportació de 300.000 euros, amb l’objectiu d’impulsar la iniciativa fins al 2023.


L’acte de presentació del conveni ha comptat amb la presència del director general de la Fundació ”la Caixa”, Antoni Vila, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy.


Llegir més
imagen

El joc del Kapla ocuparà de nou el Museu de la Tècnica

El CAE i el Parc de la Séquia han programat conjuntament la 3a edició de l’activitat Kapla al Museu. Es farà el cap de setmana del 6 i 7 de novembre al Museu de la Tècnica i permetrà jugar amb més de 25.000 peces de fusta d’aquest joc. La jornada compta amb el suport de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Manresa.

Llegir més

Tall de trànsit a la plaça Hospital i al carrer Remei de Dalt, dissabte

Amb motiu de la implantació d’un camió grua per al canvi de maquinària de climatització de l’Hospital Sant Andreu

Llegir més

Tall de trànsit al carrer Verge de l’Alba, demà

Per la implantació d’un camió grua per treballs en un edifici

Llegir més
imagen

“La intel·ligència artificial al Bages” protagonista de la nova jornada del cicle "L'empresa del demà".

Factic i Nuclia seran les empreses que presentaran les seves iniciatives que porten a terme des de la comarca en intel·ligència artificial.

Llegir més
imagen

Ja es poden reservar les entrades per assistir al Pregó institucional de la Llum 2022

El pregó tindrà lloc divendres 18 de febrer a les 19 h al Teatre Conservatori i anirà a càrrec de la investigadora biomèdica Sònia Guedan i l’enginyer  Robert Guilanyà. La reserva gratuïta d’entrades es pot fer a través de la web del Kursaal www.kursaal.cat o presencialment a les taquilles del teatre.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa acomiada amb motiu de la seva jubilació Jordi Mora Soria, cap de la Policia Local els darrers deu anys

L’alcalde de Manresa, el regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil i una seixantena d’agents li van dedicar un petit i emotiu acte d’homenatge als exteriors de la seu policial.

Llegir més
imagen

L’Espai Jove Joan Amades acull una exposició col·lectiva que reinterpreta el quadre ‘El matrimoni Arnolfini’

La mostra, que va a càrrec de a Sala d'Artistes de l'Ateneu La Sèquia, es podrà visitar del 14 de febrer a l'1 de març a l'Oficina Jove del Bages, dins l'horari habitual de l'equipament.

Llegir més
imagen

Recta final de les obres de l’avinguda dels Països Catalans de Manresa, entre Prat de la Riba i la carretera de Viladordis

Aquesta primavera culminaran les obres i ja serà possible circular pel tram de 800 metres de longitud de la nova avinguda dels Països Catalans de Manresa, entre la plaça prat de la Riba i la carretera de Viladordis. El tram fins al Trullols s’ha començat a executar fa uns dies i estarà enllestit a final d’any. Aquest matí s’ha fet una visita d’obres al sector, amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat Soto, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia.


Llegir més
imagen

L´Espai 1522 acollirà la presentació de l’espectacle musical Enecus, dedicat a Ignasi de Loiola, que es podrà veure el setembre al Kursaal

Tindrà lloc el dimecres 16 de febrer, a les 19 hores. Les entrades per a la presentació, que tindrà un format de performance, es poden reservar a partir d’avui dimarts a la web de Manresa 2022.

Llegir més
imagen

La desena edició de l’Encesa proposa l’emancipació col·lectiva i torna a Sant Domènec

L'Encesa de la Nova Llum, organitzada per Òmnium Bages-Moianès des de fa deu anys, presenta un projecte artístic de La Caixa de Vidre i retorna a la plaça de Sant Domènec. Òmnium també demana a la ciutadania que encengui espelmes a les finestres, balcons i terrasses de les cases.

Llegir més

Visita d'obres a l'avinguda dels Països Catalans

Dia: 10/02/2022
Hora: 11 hores
Lloc: Nova rotonda entre el carrer Fra Jacint Coma Galí i avinguda Països Catalans
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-David Prat Soto, Director General d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat

-Antoni Massegú Calveras, Director dels Serveis Territorials de Polítiques Digitals i Territori a la Catalunya Central

-David Aaron López Martí, regidor d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Manresa

Llegir més

Visita al nou obrador compartit d'horta del mercat de Puigmercadal

Dia: 11/02/2022
Hora: 12 hores
Lloc: Mercat de Puigmercadal
Intervenen:

-Pol Huguet Estrada, regidor de Ciutat Verda

-Sònia Callau Berenguer, Cap de la Direcció Territorial Agrària de l'Oficina Territorial de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari de la Diputació de Barcelona

-Uriel Montseinos Moreno, regidor de Promoció Econòmica, Medi Ambient, Habitatge, Consum i Protecció de la Salut de l'Ajuntament de Navàs

-Marisa Trullàs Ledesma, regidora de Drets Socials, Salut Pública, Desenvolupament Rural de l'Ajuntament d'Artés

-Alba Piqué Serra, tècnica d'ARCA (Associació d'Iniciatives Rurals de Catalunya)

-Rosa Binimel·lis Adell, tècnica de la Xasacc (Xarxa per la Sobirania Alimentària de la Catalunya Central)

Llegir més
imagen

Manresa impulsa a la zona de Can Poc Oli un projecte de renaturalització pioner al país per a la recuperació de biodiversitat

El rewilding (renaturalització) fonamenta la seva acció en ajudar la natura perquè pugui fer el seu curs, permetent que els ecosistemes evolucionin amb el mínim d’intervenció humana. L’objectiu no és només revertir la pèrdua de biodiversitat, sinó fer que aquesta biodiversitat sigui més rica, fent créixer el número d’espècies animals i vegetals. El projecte es durà a terme en una finca municipal de 6 hectàrees, a la confluència de la riera de Rajadell i el riu Cardener, on es proposen accions per reconstruir l’ecosistema natural després de l’acció de l’home, com l’enderroc de l’antiga discoteca Krono’s i del seu aparcament, la supressió de l’activitat agrícola d’una parcel·la o l’eliminació d’una resclosa de la riera de Rajadell. La vessant científica i educativa del projecte –que compta amb la col·laboració d’entitats, centres educatius i també de la UPC, que desenvoluparà sensors intel·ligents per fer-ne el seguiment– fa que sigui pioner al país.

Llegir més