Dia: 30/12/2021
Hora: 1 del migdia
Lloc: Sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa (plaça Major 1, baixos)
Intervenen:
-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa
-Joan Calmet Piqué, regidor de Turisme i Projecció de Ciutat
Llegir mésAl matí es penjarà la bandera romaní al balcó central de l’Ajuntament de Manresa. A la tarda, se celebrarà un acte institucional sota el Pont Vell, a la vora del riu Cardener. Amb aquesta commemoració, el consistori dona compliment de l’acord del Ple municipal d’abril de 2021 amb l’objectiu de donar visibilitat i reconeixement al col·lectiu gitano i la seva cultura.
Llegir més
16 equips de categoria pre-mini competiran aquest cap de setmana al complex del Vell Congost, en una competició impulsada per Manresa 2022.
Llegir mésL’acte es farà aquest dimarts 12 d’abril, a les 19 hores, a l’Espai Manresa 1522. El llibre està escrit per la periodista Laura Serrat Casamitjana i incorpora fotografies d’Òscar Rodbag i de Mercè Rial Santiago, entre altres autors. L’edició és trilingüe (català, castellà i anglès), amb la voluntat d’internacionalitzar la commemoració i de promocionar la ciutat com a final del Camí Ignasià.
Llegir mésA partir d’avui i fins al 30 d’abril es pot visitar al Centre Cultural el Casino. L’obra, realitzada entre els anys 1953-1959, la componen 87 vinyetes conservades en tres quadres i és considerada de gran valor històric i cultural. Serà custodiada i conservada al Museu de Manresa per ampliar i enriquir el patrimoni cultural de la ciutat.
Llegir més
L’Ajuntament de Manresa i diverses institucions organitzen del 25 al 29 d’abril la segona edició de la Setmana de l’Ocupació del Bages, que enguany es farà coincidir amb la Fira de l’Ocupació, el 28 d’abril, que retorna a les seves dates habituals. Durant la setmana, s’han organitzat més d’una desena de tallers i xerrades presencials per donar estratègies a les persones que busquen feina, amb la finalitat que les puguin posar en pràctica a la fira, on podran tenir un contacte directe amb les empreses.
Llegir mésLa cantant de Palafrugell presenta ‘Farsa (gènere impossible)’, el seu treball discogràfic més recent, acompanyada per la Farsa Circus Band. Les darreres entrades es poden adquirir a través de les pàgines web de manresa2022.cat i de kursaal.cat.
Llegir mésDe les 19.30 a les 22.30 h es faran talls puntuals de trànsit al pas de la processó per carrers del Centre Històric
Llegir mésAigües de Manresa farà treballs de construcció d’un pou de registre de clavegueram
Llegir mésLa investigació —que es pot consultar a la web de l’Associació Memòria i Història de Manresa— planteja la hipòtesi que la vaga que va tenir lloc el 1945 i que ara s’ha descobert hauria provocat la dimissió de l’alcalde Montardit. A més a més, també s’han recopilat els noms i cognoms dels més de 2.000 treballadors i treballadores que la Fàbrica Bertrand i Serra tenia els anys 1945 i 1946.
Llegir mésEs farà a les 19 hores i anirà a càrrec d’actors del Grup de Teatre els Carlins de Manresa i de persones que van fer teatre a la ciutat amb Maria Matilde Almendros Carcasona. Nascuda el 1922 a la capital del Bages, va ser una de les locutores més populars i estimades de Catalunya —pionera en l’ús del català durant el franquisme— i una de les actrius més reconegudes de la seva època. L’Institut Català de les Dones del Departament d’Igualtat i Feminismes, l’Ajuntament de Manresa, l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, Ràdio Manresa, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i El Galliner impulsen els actes de reconeixement i de divulgació de la seva trajectòria.
Llegir més