Dia: 25/10/2021
Hora: 10.30 hores
Lloc: Sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:
-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa
-Joan Calmet Piqué, regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
Llegir mésEs preveuen afectacions al trànsit en el vial entre la carretera BV-4501 i l'aparcament del Parc de la Séquia.
L’entitat administradora planteja actes pensats per fer arribar la festa a tots els públics i que inclouen també el foment de la cultura. Un escape room per la ciutat, un espectacle familiar, una trobada d’esbarts de tot Catalunya i un concurs de colles sardanistes, entre les propostes. La festa tornarà a comptar amb els actes institucionals i tradicionals, i incorpora un nou format per al ‘Misteri de la Llum’, que passa a fer-se al carrer amb un espectacle multidisciplinar. Després de l’aturada de l’any passat, a causa de la Covid, es recupera l’Aixada i la Transéquia, i els Jardins de Llum se celebraran durant tot el cap de setmana. El programa conjunt de la Festa de la Llum i de la Fira de l’Aixada es començarà a repartir a totes les cases en els propers dies. Els pregoners d’enguany seran els manresans Sònia Guedan Carrió, investigadora en recerca biomèdica, i Robert Guilanyà Jané, enginyer aeroespacial. L’Escola Vedruna protagonitzarà el Pregó Infantil.
Llegir mésEl lliurament del premi es farà el proper 15 de febrer, al Museu de la Tècnica de Manresa, en el marc del programa de la Festa de la Llum. Els guardons tenen com a objectiu reconèixer persones i institucions que treballen amb actitud positiva i constructiva en benefici del progrés de la societat manresana i que són continuadores de l’esperit dels impulsors de la Séquia.
Llegir mésEls treballs tenen una durada de 10 mesos i un pressupost d’1.031.956 euros, que van a càrrec de l’Ajuntament de Manresa.
Llegir mésBevent de la tendència europea del ‘rewilding, el projecte preveu recuperar i mantenir els processos que són propis d’un ecosistema viu i dinàmic. L’acte es farà el dimarts 8 de febrer a les 18.30 hores, a l’Auditori de l’Espai Plana de l’Om.
Llegir mésEl cor litúrgic actuarà el pròxim 25 de març, coincidint amb l’arribada fa 500 anys d’Ignasi de Loiola a la ciutat.
Llegir mésEs farà una xerrada – taller sobre els usos i beneficis de les plantes medicinals, utilitzades des de l’època medieval, el dia 13 de febrer. Les inscripcions ja són obertes.
Llegir mésEl programa presenta novetats destacades respecte de la primera versió que es va fer a finals d’any, amb la incorporació de grups com Love of Lesbian o del cantant Ramon Mirabet. A més a més, el Fòrum Internacional d’Espiritualitat ‘Cruïlla de Camins’ —que abordarà el canvi climàtic des de la mirada jove— es farà finalment el novembre.
Llegir més
Dia: 03/02/2022
Hora: 13 hores
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:
-Anna Crespo Obiols, regidora de Cultura i Festes
-Dolors Jané Feixas, vicepresidenta del Casal Cultural Dansaires Manresans
-Joan Manel Miquel Vallejo, president de l’Associació Misteriosa Llum
Llegir mésS’ofereixen taules grans, wifi gratuït, espais per connectar el portàtil, ordinadors per fer treballs. És obert de dilluns a divendres de 16 a 19 h.
Llegir més