Sala de premsa

imagen

Generalitat i Ajuntament anuncien la construcció d’una passera per a vianants i ciclistes que connectarà el barri de cal Gravat i el polígon de Bufalvent de Manresa

Es tracta d’una passarel·la de 50 metres de longitud i tres d’amplada, adjacent al viaducte que creua la C-55, que té unes voreres molt reduïdes. És previst que l’obra, amb un pressupost de prop de 500.000 euros, comenci a executar-se l’estiu vinent. El projecte ha estat impulsat i finançat per la Generalitat a partir de la proposta de l’Ajuntament, i dona resposta a una reivindicació tant de veïns com de les empreses del polígon.

Llegir més
imagen

Rafael Vallbona, Vicenç Villatoro i Maria Lluïsa Amorós finalistes del XXIIè Premi Joaquim Amat-Piniella

Les obres seleccionades pel jurat en aquesta vint-i-dosena edició són Swing, de Rafael Vallbona; Els nens de la senyora Zlatin, de Maria Lluïsa Amorós; i La casa dels avis, de Vicenç Villatoro. La presentació de les obres es farà el 19 de gener de 2022, i l’acte de lliurament tindrà lloc el 23 de febrer, en el marc de la Festa de la Llum.

Llegir més
imagen

La Fira de l’Ocupació del Bages recuperarà el format presencial el dia 2 de desembre al Museu de la Tècnica

La fira és un punt de trobada entre joves que busquen feina i empreses que necessiten conèixer nous professionals. En aquests moments ja hi ha 12 empreses inscrites i s’espera arribar a la vintena


Llegir més

Treballs d’Aigües de Manresa al camí de la Torre Santa Caterina

Amb motiu d’aquests treballs el trànsit de vehicles es regularà en pas alternatiu amb semàfor

Llegir més
imagen

Manresa rebrà 2,3 milions d’euros dels Next Generation per a la transformació digital i sostenible del transport urbà

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) ha concedit a l’Ajuntament de Manresa els 2.366.050,15 euros sol·licitats per electrificar i digitalitzar el servei de transport urbà de la ciutat en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). El manresà és el vuitè projecte municipal més ben puntuat dels 170 que han estat seleccionats, i l’ajut anirà destinat principalment al finançament de la compra de 8 autobusos elèctrics. Una segona sol·licitud del consistori manresà amb mesures per pacificar el trànsit ha rebut també una valoració favorable, però ha estat descartada juntament amb una seixantena de projectes per manca de dotació pressupostària.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa s’adhereix a la declaració promoguda pel Fons Català de Cooperació i la Xarxa d’Alcaldes i Alcaldesses per la Pau de Catalunya sobre el conflicte a Ucraïna

Els municipis reclamen una desescalada del conflicte, la desmilitarització de la zona i l’establiment d’un diàleg enfocat a la construcció de pau. L’Ajuntament de Manresa s’anima la ciutadania a participar en aquelles iniciatives locals que vetllen per la promoció de societats respectuoses i dialogants.

Llegir més
imagen

A la venda les entrades pels concerts de L’Orfeó Manresà i L’Enigma Pergolesi en el marc del projecte Manresa 2022

Els concerts tindran lloc el pròxim 29 de maig al Teatre Conservatori i 25 de setembre a la Cova de Sant Ignasi, respectivament

Llegir més
imagen

Augmenten les classes de català per a persones d’origen estranger als centres de Manresa

S’ha multiplicat el nombre de centres que ofereixen aquestes classes gràcies als ajuts del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE)  però també, i sobretot, a la tasca de les formadores i la implicació dels centres.

Llegir més

Tall de trànsit al carrer València, demà

Per treballs de substitució i manteniment dels equips elèctrics

Llegir més
imagen

Es posposa la inauguració de l'exposició 'Artistes Manresans de 1931'

Estava prevista per dijous 24 de febrer, dins els actes de la Festa de La Llum.

Llegir més
imagen

La Catalunya Central insta les entitats bancàries a continuar treballant en la millora del servei adreçat a les persones grans

La delegació territorial del Govern a la Catalunya Central ha estat l’escenari de la segona reunió amb les entitats bancàries del territori, en la qual han participat el Consell Comarcal del Bages, l’Ajuntament de Manresa, la Generalitat, el Consell de les Persones Grans del Bages i representants del BBVA, Banc Sabadell i Caixabank.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa obrirà l’1 de març el període de sol·licituds per instal·lar parades per Sant Jordi

Enguany es preveu recuperar l’activitat anterior a la pandèmia, després de dos anys amb diverses limitacions a causa de la pandèmia sanitària

Llegir més
imagen

Manresa recupera enguany la rua del Carnestoltes lnfantil, que se celebrarà el 13 de març

Famílies i infants podran tornar a participar aquest 2022 a la rua infantil del Carnestoltes i a l’espectacle final de la companyia Xip Xap. Serà ja la 44a edició de l’esdeveniment, adreçat sobretot al públic familiar.

Llegir més
imagen

El programa Singulars 2021 preveu atendre 40 joves que actualment no estudien ni treballen

En la passada edició, el 80% dels participants van trobar feina o van retornar al sistema educatiu a través d’aquest programa que crea sinergies entre hoteleria, mecànica i robòtica.

Llegir més