El Ple Municipal de l’Ajuntament de Manresa, que se celebra demà dijous 17 de juny, s’obrirà amb la intervenció del Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó Massó, que presentarà un informe que recull les queixes i consultes tramitades a la ciutat durant l’any 2020. La visita s’inscriu en el marc del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i el Síndic signat l’octubre del 2017.
Llegir mésSala de premsa
-
El Síndic de Greuges presentarà demà al Ple Municipal de Manresa l’informe d'actuacions del 2020
-
Maria Dolors Riera Colom: “És un honor rebre un reconeixement que porta el nom de Rosa Argelaguet Isanta”
-
El Nou Congost de Manresa serà la seu de les Lligues Catalanes 2021 masculina i femenina de bàsquet
-
El CEDEM organitza una jornada per donar a conèixer i impulsar una xarxa local de Business Angels que tingui en compte la perspectiva de gènere
Tall de trànsit en un tram del carrer Sobrerroca, a partir de dilluns
Durant dues setmanes, de 8 a 16 h, s’hi faran treballs d’arranjament d’un edifici utilitzant una màquina elevadora.
Llegir mésL'Ajuntament de Manresa aposta per la formació de docents en «Gestió emocional com a eina educativa»
El curs s’adreça especialment a professorat i educadors i educadores. Les persones interessades en aquest curs caldrà que s’inscriguin abans del 10 d’octubre al correu ensenyament@ajmanresa.cat. La inscripció és gratuïta.
Llegir mésL’Oficina Jove organitza quatre xerrades gratuïtes sobre habitatge, educació, salut i mobilitat
Conèixer els ajuts existents per pagar l’habitatge, per treballar a l’estranger, per gestionar emocionalment els conflictes, i per millorar l’autoestima i la motivació, són alguns dels continguts de les xerrades adreçades als i els joves. Totes les inscripcions es poden realitzar a la web www.manresajove.cat a partir d’avui.
Llegir mésPura Travé i Josep Brunet guanyen el concurs de fotografia Viatgers Manresans 2021
L’acte de lliurament de premis es va celebrar ahir al centre cívic Selves i Carner, amb l’assistència de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo i el president de Foto Art Manresa, Bernat Bozzo. L’exposició de fotografies d’aquesta edició del concurs es podrà visitar al mateix centre cívic del 18 d’octubre al 12 de novembre.
Llegir mésEl Centenari de Joseph Beuys a Manresa reivindica la rellevància de la ciutat i d’Ignasi de Loiola en la vida i obra del reconegut i influent artista alemany
Beuys és considerat un dels artistes més importants de la segona meitat del segle XX. Un dels seus col·laboradors més estrets, Björn Nörgaard, visitarà Manresa aquest octubre per preparar una acció que tindrà lloc el març del 2022, en el marc del projecte Manresa 2022, que commemora el 500 aniversari de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat. També es presentarà un llibre que reedita el contingut de l’acció ‘MANRESA’, que Beuys va estrenar a Düsseldorf el 1966 totalment influenciat per la vida i el pensament del sant. És obra de la doctora en Història de l'Art i experta en Beuys Pilar Parcerisas Colomer, que exerceix com a comissària del centenari de l’artista alemany a la ciutat i que avui ha anunciat que cedeix el seu llegat documental sobre Beuys a Manresa.
Llegir mésL’Ajuntament de Manresa convoca sis places de policia local i una d'elles estarà reservada per a una dona
El termini de presentació de les sol·licituds finalitza el 29 d’octubre. Es pot consultar tota la informació, les bases de la convocatòria i la sol·licitud a l’adreça www.manresa.cat/seuelectronica/menu/8589-convocatories/OFE
Llegir més
Manresa commemora aquest divendres el Dia Mundial de la Salut Mental i presenta una nova guia de recursos
Amb el lema “Salut mental en un món desigual”, entitats i institucions del territori han impulsat diversos actes amb l’objectiu de sensibilitzar a l'opinió pública sobre la importància i les conseqüències personals i socials de les diferents problemàtiques en salut mental.
Llegir mésCinemes Bages Centre acull dissabte una sessió especial d’estrena de «Las leyes de la frontera», rodada a Manresa
Organitzada per la Film Office Manresa de l’Ajuntament de Manresa, la sessió se celebrarà a les 8 del vespre amb la presència del director de la pel·lícula Daniel Monzón, el productor Edmon Roch i alguns dels seus protagonistes.
Llegir mésLa 24a Fira Mediterrània de Manresa posa el focus a la creació jove amb l’arrel
La Fira Mediterrània de Manresa és el mercat estratègic de l’arrel i les arts en viu. Una arrel que ens parla en present i enguany se centra en la relació entre l’educació i la cultura. En la 24a edició de la Fira, aque s'ha presentat avui a Barcelona, torna una renovada ÀreaPRO, que inaugura ubicació en ple centre de Manresa. La programació artística recupera volum i aplega 67 propostes artístiques, de les quals 43 en són estrenes. També es recuperen els OFF i es creen els Rizomes, i tornen la cultura popular i l’associacionisme als carrers de Manresa i es crea un nou espai, la Plaça de la Fira. D'altra banda, la cloenda de la Fira és una acció conjunta amb el Banc dels Aliments
Llegir més
Presentació dels actes de celebració del Centenari de Joseph Beuys a Manresa
Dia: 05/10/2021
Hora: 12 hores
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:
-Joan Calmet Piqué, regidor de Turisme i Projecció de Ciutat
-Anna Crespo Obiols, regidora de Cultura i Festes
-Pilar Parcerisas Colomer, Comissària del Centenari de Joseph Beuys a Manresa
Llegir més