Amb aquesta actuació es dona per acabat el paquet d’actuacions incloses en el Pla de Millora de l’Espai Públic 2021 que ha millorat uns 3.000 m2 de voreres i espais de vianants amb un cost de 450.000 euros.
Llegir mésSala de premsa
-
L’Ajuntament finalitza els treballs de reconversió del carrer Puigterrà de Dalt com a carrer de plataforma única
-
Es presenta la Transéquia 2022
-
Manresa organitza una activitat pedagògica al lapidari de la Reforma amb alumnat de 4t d’ESO
-
Dol al Conservatori de Música de Manresa per la defunció del professor Enric Martínez Aragó
Crònica del ple ordinari de l’Ajuntament de Manresa del dia 19 de maig de 2022
Durant la sessió plenària, es van aprovar les bases i els plecs de prescripcions tècniques del concurs per a la gestió del Servei d’Ajut a Domicili (SAD) municipal, per un volum de 60.000 hores anuals, i l’adjudicació del contracte per explotar el nou obrador compartit de la Catalunya Central. També es va informar de l’inici dels tràmits per concedir el títol de Manresana Il·lustre a Maria Matilde Almendros Carcasona, coincidint amb el centenari del seu naixement, i per donar el nom de Maria Ciuraneta Sannicolas —que va ser pionera del bàsquet femení— a la pista poliesportiva coberta del Complex Poliesportiu del Vell Congost. Durant el ple, es va prendre coneixement de la renúncia de Claudina Relat Goberna com a regidora de govern —serà substituïda per Josep Maria Fius Rubí, que prendrà possessió del càrrec en el proper ple— i de la voluntat del regidor Miguel Cerezo Ballesteros d’abandonar el grup de Ciutadans per passar a ser regidor no adscrit. En el tram final del ple es va aprovar una proposició de condemna al cas de ciberespionatge massiu conegut com a ‘Catalangate’.
Llegir mésExpoBages concedeix el premi Pollet d’Or al comerciant manresà Llorenç Juanola
El lliurament es farà en l’acte inaugural de la fira multisectorial, que tindrà lloc aquest dissabte al matí a l’Espai 1522, amb presència del vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró Ferrer.; i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy i Guàrdia.
Llegir més
El projecte Bages Treball, Talent i Tecnologia programa dos cursos de muntatge 4.0 i de logística bàsica
El projecte Bages Treball, Talent i Tecnologia programa aquest mes de maig dos cursos de formació en matèria de muntatge 4.0 i de logística bàsica en l’àmbit de la indústria 4.0. Les dues formacions començaran a finals de maig.
Llegir mésL’Ajuntament de Manresa convoca ajudes a empreses per a la contractació indefinida de persones en situació d’atur
Les ajudes consten de dues línies, una destinada a empreses de Manresa i l’ajut té un import de 6.000 euros i un altre destinada a empreses del Bages i l’ajut és de 9.000 euros. El termini de petició d’ajuts finalitza el 9 de juny.
Llegir mésConsell Comarcal del Bages i Ajuntament de Manresa organitzen una jornada per prevenir els maltractaments a les persones grans
Es farà el 8 de juny a l’Auditori de la Plana de l’Om, en el marc del Dia mundial de la presa de consciència de l’abús i els maltractaments a les persones grans, que se celebra el 15 de juny.
Llegir mésDemà s’estrena “Pugem als escenaris”, una exposició per visibilitzar la dona dins la indústria musical
L’acte d’inauguració tindrà lloc a les 19.30 h al Centre Cultural el Casino i es podrà visitar fins al 12 de juny. La mostra compta la col·laboració de Roba Estesa, Júlia Serrasolsas (Ginestà), Maria Hein, Joina, Alérgicas al Polen, Gemma Recoder i Laura Duran (Canet Rock), Meri Lane, Catalina Rosselló, entre d'altres.
Llegir més
Afectacions de mobilitat per la celebració de l’ExpoBages, aquest cap de setmana
El dispositiu per facilitar l’accessibilitat i la mobilitat al Passeig de Pere III, entre la plaça Onze de Setembre fins a la Muralla de Sant Domènec, es posarà en marxa a partir de dissabte a les 6 del matí fins diumenge a les 10 del vespre
Llegir més500 alumnes de secundària participen en els tallers de dinàmica de grup “Game Over Incivisme Fora de Joc!”
La finalitat d’aquests tallers, que s’emmarquen en el Programa de Civisme de l’Ajuntament de Manresa, és fer reflexionar els joves sobre els conflictes que provoquen les conductes incíviques quines conseqüències tenen dins el marc de la convivència en els espais públics de la ciutat.
Llegir més
Talls de trànsit puntuals a l’entorn de la Basílica de la Seu pel rodatge de la sèrie “Tú también lo harías”
El rodatge es farà demà dijous d’11 a les 24 h
Llegir més