Sala de premsa

imagen

Manresa rep una subvenció de 136.000 euros de la Diputació de Barcelona per a obres d’inversió a centres educatius

La Diputació de Barcelona ha aprovat el Pla de xoc d’equipaments responsables 2030 en l’àmbit educatiu amb una dotació de 6.26 milions d’euros per 266 ajuntaments i 2 entitats municipals descentralitzades de la demarcació.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament tanca amb èxit la 1a edició de SOS Mentoring, un programa de voluntariat per ajudar les petites empreses a fer front a la crisi de la Covid

Manresa ha estat, durant el 2020, el segon municipi de la província amb més relacions de mentoratge establertes. SOS Mentoring és un programa en què persones empresàries i directives amb experiència ajuden de forma voluntària al col·lectiu d’autònoms i les microempreses a prendre les decisions necessàries en els seus negocis. A Manresa és gestionat pel Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM), amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Llegir més
imagen

L’Oficina de Turisme de Manresa rep el segell ‘Biosphere’ pel seu compromís amb la sostenibilitat turística

L'acte de lliurament es va celebrar el passat divendres 7 de maig al Hub cambraDigital de la Cambra de Comerç de Barcelona. En total, es va atorgar el segell del Compromís per a la Sostenibilitat Turística a un total de 664 empreses: 416 van renovar el distintiu i 248 es van incorporar al programa.

El segell acredita les bones pràctiques d’empreses i serveis turístics i reconeix internacionalment les organitzacions que dissenyen productes i serveis de turisme no agressiu i que, a llarg termini, garanteixin l'equilibri entre les dimensions econòmica, sociocultural i mediambiental.

Llegir més
imagen

Del 4 al 6 de juny, tornen la ViBa i Vi_suals, per posar en valor la cultura de la vinya i el vi al Bages

  • Del 4 al 6 de juny Manresa acollirà la quarta edició de la ViBa, una edició en la que vol posar èmfasi en la cultura del vi a través de les obres artístiques del cicle vi_suals i les visites al patrimoni vitivinícola de la comarca.

 

  • Aquesta edició es farà a l'Anònima de Manresa, ja que permet controlar-ne els accessos i l’aforament. Les activitats es preveuen amb taules, grups limitats i reserva prèvia a , per tal de fer la ViBa, un espai segur per a tots i a totes.firaviba.cat

 

Llegir més
imagen

Manresa estrena demà dues exposicions sobre els 90 anys de la proclamació de la República

Les exposicions “Tres dies d’abril. 90 anys de la proclamació de la República” i “República i Escola a Manresa (1931-1939)” es podran visitar a l’escola La Renaixença del 26 al 30 d’agost, i els dies 4,5,11 i 12 de de setembre. La Descoberta que es presentarà dissabte al Museu de Manresa també té relació amb el període republicà.

 

Llegir més
imagen

BBVA i Guixés Energia, patrocinadors principals de la Festa Major de Manresa

L’entitat bancària i l’empresa energètica han signat un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Manresa i l’Associació Manresa de Festa.

Llegir més

ACREDITACIONS FESTA MAJOR MANRESA 2021

Per assistir als actes de Festa Major cal que envieu un correu a premsa@ajmanresa.cat indicant l'acte que es vol cobrir i els noms i cognoms de periodistes i/o fotògrafs que hi assistiran, abans de dimecres 25 d'agost. Per a més informació us podeu adreçar al 673 299 805.

Llegir més
imagen

Les visites a la Manresa Desconeguda, dedicades a la fàbrica del Salt i al conjunt arqueològic dels Plans de Santa Caterina

La visita a la fàbrica del Salt es farà aquest dijous, 26 d’agost, de 17 a 20 h.  L’endemà, 27 d’agost, de 18 a 20 h, serà el torn del conjunt arqueològic dels Plans de Santa Caterina. Les visites són gratuïtes, però cal inscripció prèvia.

Llegir més
imagen

Tractament fitosanitari per al control de la plaga de la galeruca de l’om

Els treballs es faran es faran la nit de dijous a divendres sobre els oms del passatge Salvador Espriu, al Parc sota el Centre Cívic Selves i Carner, al Passeig del Riu davant de Sant Marc i a la Plana de l’Om.

Llegir més

Treballs de canalització soterrada de gas als carrers Flor de Lis i Alcalde Armengou

Les actuacions tindran afectacions en l’àmbit dels estacionaments

Llegir més
imagen

El Casino estrena aquest dijous l’exposició «Ser arbre» de l’artista manresà Josep Morral

L’exposició –que es podrà visitar fins al 24 d’octubre – mostra les darreres creacions de l’artista que combinen elements naturals amb pintura acrílica, llapis i imatges digitals.

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa reforça el bus urbà a tots els barris els dies de Festa Major per tal d’afavorir la mobilitat en transport públic

El bus urbà reforça el servei dia i nit del 26 al 30 d’agost amb motiu de la Festa Major, per tal que es pugui anar a tots els actes en el transport públic de la ciutat. A partir de les 22 h, totes les línies que fan el bus nocturn, són gratuïtes.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia la renovació de la senyalització dels lavabos per fer-los més inclusius

S’han creat nous pictogrames que identifiquen que els lavabos poden ser utilitzats per tota la ciutadania, amb la voluntat de trencar amb la classificació binària de gènere. La nova proposta canvia els típics gràfics d’home i dona per una senyalització que identifica el que et pots trobar dins del lavabo, un fet que també permet deixar de vincular els canviadors per a nadons com a tasca exclusivament femenina.

Llegir més

Treballs d’Aigües de Manresa al carrer Flor de Lis, a partir de dilluns que ve

Durant cinc setmanes s’hi faran obres de reposició de la xarxa d’aigua potable, amb afectacions a l’estacionament de vehicles.

Llegir més