Sala de premsa

imagen

Chima Moneke i Sylvain Francisco participaran aquest dissabte a la mostra de “Bots pel Canvi" de Manresa 2022

El projecte, basat en el Basket Beat, aterra a Manresa amb la voluntat d’aconseguir una transformació cultural, social i personal dels participants i de la ciutat, oferint als joves una intersecció entre l’art urbà, l’esport, la música i la comunitat. Els jugadors del BAXI Manresa acompanyaran els joves en la que serà la seva primera actuació, que es farà a la sala petita del Kursaal.

Llegir més
imagen

Manresa 2022 impulsa la projecció de la ciutat com a destinació turística a través de la petjada d’Ignasi de Loiola

La commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a Manresa —de relleu mundial— permet reivindicar i potenciar el llegat patrimonial de la ciutat i consolidar el seu paper com a final del Camí Ignasià. S’ha confeccionat un programa transversal que té els valors universals com a elements conductors i que conté més de 40 accions. Destaca el fòrum internacional de debat interreligiós, que abordarà el canvi climàtic des de la mirada jove, en una trobada en la qual s’ha convidat el Papa Francesc. També cal subratllar les accions que enforteixen la connexió País Basc – Catalunya, inici i final del Camí Ignasià, i les actuacions culturals i musicals, amb la cantant israeliana Noa, l’Orfeón Donostiarra, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Sílvia Pérez Cruz, Carles Cases, Manel Camp, l’Escolania de Montserrat o Jordi Savall, entre altres.

Llegir més
imagen

Suspesa l'actuació artística 'Vides' de demà amb motiu del Dia per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones

Havia de tenir lloc a les 7 de la tarda a la Plana de l'Om, a càrrec de l'alumnat de l'IES Lluís de Peguera

Llegir més
imagen

Arrenca una nova edició dels cursos d’acollida a Manresa

El curs, adreçat a població nouvinguda a la ciutat, ha començat amb vint-i-quatre persones originàries d’Algèria, El Salvador, Ghana, Marroc,  Mèxic i Veneçuela.


Llegir més
imagen

Últims dies per a la presentació de projectes de la 5a edició del premi Iniciatives empresarials al Bages

En aquesta edició s’atorgaran 13.000 euros en ajuts, dels quals Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, lliurarà un total de 7.000 euros per premiar i incentivar projectes empresarials d’emprenedors al Bages. Hi haurà també quatre premis complementaris, dotats per la FUB i la UPC, consistents en beques d’estudis de postgrau/màster en l’àmbit de l’empresa i en concepte d’ajut al desenvolupament i prototipatge del projecte guanyador.


Les candidatures es poden presentar fins al 31 de març de 2022 a qualsevol oficina de Caixabank de la comarca del Bages o a través de correu electrònic a 3295@caixabank.com

Llegir més
imagen

L’Ajuntament renova i millora l’enllumenat públic d’un doble camí al Puigberenguer

L’actuació, que s’ha fet a petició del Consell de Districte Ponent, ha inclòs el desbrossat del canyissar i dels esbarzers que hi havia en un tram del camí

Llegir més
imagen

El Selves i Carner i el Casal de les Escodines acullen l’exposició fotogràfica “10è concurs social de col·leccions 2021” i una mostra dedicada a l’enginyer Honori Pla Alloza

L’exposició “10è concurs social de col·leccions 2021” es pot visitar al centre cívic Selves i Carner fins al 30 de març, i la dedicada a l’enginyer manresà Honori Pla Alloza al Casal de les Escodines fins al 31 de març.

 

Llegir més
imagen

El Museu de Manresa exposa tres obres relacionades amb el Gran Teatre del Liceu amb motiu del seu 175è aniversari

El Museu de Manresa s’ha sumat al projecte “Museus i Liceu: una història compartida”, que commemora el 175è aniversari del Gran Teatre del Liceu. Per aquest motiu, exposa tres obres relacionades amb aquest històric equipament cultural barceloní: un dibuix preparatori i un teatrí del projecte escenogràfic d’Aïda, de Josep Mestres Cabanes; i una aqüarel·la escenogràfica de Tristan und Isolde, de la Fundació Josep Mestres Cabanes.

Llegir més
imagen

Torna Divendres de Ciència, amb una xerrada sobre l’inventor català Narcís Monturiol

La ponència, titulada “Revolució, utopia i invencions en la vida de Narcís Monturiol” anirà a càrrec de professor de la Universitat Politècnica de Catalunya, Carles Puig-Pla, i tindrà lloc aquest divendres, 18 de març a les 7 del vespre,  a la Sala d’Actes del Centre Cultural el Casino.

Llegir més
imagen

Manresa 2022 s’alia amb el FABA per oferir una jornada inaugural amb artistes de diferents disciplines i amb Soleá Morente

El Festival Artístic del Barri Antic, que avui ha presentat el seu cartell complet, se celebrarà del 8 al 14 de maig a l’Anònima. Hidrogenesse, Kokoschka, Anna Andreu o Arnau Sala són altres de les propostes artístiques d’aquesta edició.

Llegir més
imagen

Manresa Turisme programa una nova sessió de l’experiència de benestar “Camí Ignasià Conscient” a l’entorn de l’Oller del Mas

L'experiència, vinculada amb els últims quilòmetres del Camí Ignasià, tindrà lloc diumenge 27 de març a les 11.30h, amb places limitades

Llegir més
imagen

Carst, la darrera obra de Manel Camp, sonarà als Jardins de la Cova de Sant Ignasi de Manresa

L’obra que es podrà escoltar el 20 de març, s’engloba en el projecte ‘De Minorisa a Carst’, un treball en commemoració al 75è aniversari de l’artista, emmarcat dins de Manresa 2022

Llegir més
imagen

La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà demà de color verd amb motiu del Dia Mundial del Treball Social

D’aquesta manera, el consistori dona suport a la petició de la delegació Manresa-Catalunya Central del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, amb l’objectiu conscienciar la societat sobre les contribucions del treball social i donar reconeixement als i les treballadores d'aquest àmbit professional.

 

Llegir més