Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament de Manresa actuarà aquest estiu a l’entorn del Santuari de La Cova per endreçar i millorar la mobilitat del sector

Amb la vista posada al 2022, es faran diverses actuacions per donar prioritat als vianants, que guanyaran espai al voltant del conjunt patrimonial.

 

Llegir més
imagen

La 5a Festa del Tomàquet recupera el format presencial i torna a reivindicar els productes agraris de la comarca

Tindrà lloc del 19 al 24 de juliol i inclourà jornades tècniques, visites guiades, activitats gastronòmiques i el tradicional mercat, entre altres. Tots els detalls de la festa han estat exposats aquest matí en una roda de premsa a Can Poc Oli que ha comptat amb la presència del regidor de Ciutat Verda, Pol Huguet Estrada, i productors de la comarca i representants d’algunes de les entitats que formen part de la comissió organitzadora de la festa. La presentació ha culminat amb un petit tast de tomàquets i una visita a l’assaig varietal de tomaqueres de la finca de l’Escola Agrària de Manresa.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell de la Gent Gran 2021

El premi té l’objectiu de reconèixer públicament la trajectòria de les persones grans que hagin destacat per la seva dedicació al desenvolupament social i comunitari de la ciutat. Les candidatures es poden presentar fins al 8 de setembre.

Llegir més
imagen

Un miler d’alumnes de Manresa participen en les activitats d’Estiu del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives

El regidor d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa, Josep Gili Prat, ha assistit avui a una de les activitats que tenen lloc a les instal·lacions de l’escola Renaixença.  Aquestes propostes organitzades per l’ajuntament de Manresa, són finançades pel departament d’Educació de la Generalitat i  tenen l’objectiu de lluitar contra les desigualtats i contribuir a l’èxit educatiu d’infants i joves del municipi.

Llegir més
imagen

Manresa és presentada com a cas d’èxit per impulsar l’estratègia integral de desenvolupament urbà i rural sostenible a Europa

El dictamen elaborat pel Comitè Econòmic i Social Europeu ha destacat les aportacions del regidor de Ciutat Verda de l’Ajuntament de Manresa, Pol Huguet, sobre el paper que poden jugar les ciutats mitjanes en la dinamització de l’entorn rural i el sector econòmic agrari de la comarca i l’aposta de Manresa per la preservació de l’Anella Verda.

Llegir més
imagen

La xerrada de la Travessa cap al 2022 tractarà dijous sobre una visió integral de la salut

La conferència, que tindrà lloc a l'auditori de la UManresa-FUB, serà a càrrec de la metgessa i homeòpata Ester Torella

Llegir més
imagen

Torna el cicle Petjades en Clau de Sol, caminades guiades per l'Anella Verda amb acompanyament musical

El diumenge 28 de novembre es reprèn el cicle Petjades en Clau de Sol, amb una caminada guiada per l’Anella Verda amb acompanyament musical.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa engega una campanya de suport als allotjaments turístics oferint descomptes del 50% en la pernoctació

Sota el nom de “Somia a Manresa”, la campanya s’allargarà fins a finals d’any, amb un import màxim de 150 euros per reserva.

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia un estudi per conèixer l’impacte econòmic del sector cultural i creatiu a la ciutat

L’estudi es dirigeix tant a artistes i professionals autònoms com empreses del sector

Llegir més
imagen

Manresa inicia una prova pilot al per reduir el consum de plàstics d’un sol ús al mercat municipal Puigmercadal

Des d’avui, divendres 5 de novembre, en el mercat municipal Puigmercadal de Manresa es posa en marxa una prova pilot, impulsada per la Diputació de Barcelona, per reduir el consum de plàstic d’un sol ús als mercats municipals de la província. La setmana passada es va iniciar a Rubí i el proper 23 de novembre es farà Viladecans. L’objectiu de la campanya, que duu com a lema “Mercats sostenibles. Adéu als plàstics d’un sol ús!” i que s’inicia com a prova pilot a aquestes tres poblacions, és impulsar la sostenibilitat i reduir els residus de plàstics, especialment els d’un sol ús, mitjançant accions que fomentin la participació ciutadana i que involucrin els clients i els paradistes.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa compra el complex de la Fàbrica Nova a Criteria Caixa

La Fàbrica Bertrand i Serra, coneguda com a Fàbrica Nova i que al seu dia va ser un dels recintes fabrils més grans del país, passa a mans municipals. L’Ajuntament de Manresa adquireix totes les propietats que Inmocaixa té en aquest complex, on és previst ubicar un projecte universitari, que es presentarà properament. L’operació té un cost total de 12,3 milions d’euros, dels quals 5,7 corresponen a les obres d’urbanització que Criteria Caixa ja ha fet a l’entorn.

Llegir més
imagen

Reunió per reclamar a les entitats bancàries un servei sensible a les necessitats de les persones grans

La Delegació del Govern de la Catalunya Central, el Consell Comarcal del Bages, l’Ajuntament de Manresa i el Consell de les Persones Grans del Bages es reuneixen amb les principals entitats bancàries per reclamar un servei bancari a l’abast de tothom.

Llegir més

Veredictes dels Premis Lacetània de les Arts i la Cultura 2021

Els jurats de la 39a edició dels Premis Lacetània, a la qual s’han presentat una cinquantena de treballs, fan públics els veredictes dels diferents guardons, que es lliuraran en una gala al teatre Conservatori de Manresa, el proper divendres 19 de novembre, dins del conjunt d’actes que es faran del 12 al 29 d’aquest mes al voltant d’aquests  premis i del Premi Bages de Cultura, que es farà públic el dia 8.

Llegir més

Presentació a Manresa de la campanya "Mercats sostenibles. Adeu als plàstics d'un sol ús" de la Diputació de Barcelona

Dia: 05/11/2021
Hora: 12 h
Lloc: Mercat de Puigmercadal de Manresa (Muralla del Carme, 59
Intervenen:

Ana Maria Martínez Martínez, diputada de Comerç de la Diputació de Barcelona

Núria Masgrau Fontanet, regidora d'Indústria, Comerç i Activitats de l'Ajuntament de Manresa

Llegir més