Sala de premsa

imagen

L’Espai Jove Joan Amades estrena demà l’exposició de relats i il·lustracions del concurs de Sant Jordi de Regió7

L’acte d’estrena de l’exposició i el lliurament de premis comptarà amb presència les regidores de Cultura, Anna Crespo Obiols, i d’Infància Joventut, Rosa M. Ortega Juncosa.  La mostra es podrà veure al llarg de l’any a diferents equipaments de la ciutat.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament habilita un nou espai esportiu a la Balconada

S’ha adequat una pista pavimentada amb una cistella de bàsquet.  L’actuació té un pressupost de 15.539,81 euros i forma part de les peticions del Consell de Districte Centre.

Llegir més
imagen

El nou contracte de jardineria, amb criteris a favor de la biodiversitat, ja està donant els seus fruits al Parc del Cardener

És la primera primavera que l’Ajuntament de Manresa aplica una nova línia d’actuacions mediambientals estratègica i, tot i que es troba en fase de prova, el canvi ja és visible.

Algunes de les accions que s’han dut a terme han consistit en segues selectives, amb intensitats diverses i una especialització dels espais, i l’acumulació de branques mortes en indrets concrets per afavorir la biodiversitat de la zona.

Llegir més
imagen

Es fan públics els nominats a la 50a edició de la Nit de l’Esportista de Manresa

L’acte, que tindrà lloc el dijous 9 de setembre al teatre Kursaal, a les 7 del vespre, reconeix i premia els millors esportistes de la ciutat i els mèrits esportius d’aquestes dues últimes temporades.

 

Llegir més
imagen

La V edició del Cosmògraf començarà amb dues conferències sobre l’educació a càrrec dels filòsofs Marina Garcés i Joan-Carles Mèlich

“L’aliança dels aprenents” i “Llegir, estudiar, pensar” són les dues converses que obriran aquesta setmana el cicle de pensament, que enguany girarà entorn l’àmbit pedagògic.

Des del 3 fins al 25 de novembre, el programa convocarà catorze veus autoritzades en diverses disciplines, com la filosofia, la ciència o l’art, per reflexionar sobre com ensenyar a pensar.

 

Llegir més
imagen

Convocat el 14è premi fotogràfic Memorial Modest Francisco

Els participants poden lliurar les seves fotografies fins al dia 30 de desembre.  El premi té dues modalitats: Tema lliure i tema “El Nen”

Llegir més
imagen

Nova campanya de les obres de restauració a la Basílica de Santa Maria de la Seu de Manresa

Les obres de restauració de la Basílica de Santa Maria de la Seu de Manresa s’han iniciat fa dues setmanes i enguany se centren en el pany de paret, el finestral i el seu vitrall i un contrafort de segon nivell situats a l’absis de l’església. 

 

Llegir més
imagen

S’inicia el patrullatge conjunt de Mossos i Policia Local pels carrers de Manresa

L’objectiu de les patrulles mixtes és la de reforçar la seguretat, la convivència ciutadana i potenciar la proximitat  amb un contacte més directe amb comerciants i veïns. 

Llegir més
imagen

Manresa participa en l’elaboració de dues guies per millorar la inserció laboral de les persones trans a Catalunya

Les guies s’han elaborat des del Grup de Treball Ocupació i Persones Trans de la Xarxa de Municipis LGTBI de Catalunya, de la qual forma part l’Ajuntament de Manresa. S’han presentat avui a l’Ajuntament de Barcelona amb la presència de la regidora de Feminismes i LGTBI de Manresa, Cristina Cruz Mas.

Llegir més

Demà es restableix el trànsit al carrer Sant Josep

Un cop finalitzats els treballs d’ampliació de la vorera en un  dels trams del carrer.

Llegir més

Treballs d’Aigües de Manresa en un tram del carrer Guimerà, a partir de dimarts

Es tallarà el trànsit de vehicles de carrer Àngel Guimerà entre el carrer Carrasco Formiguera i carrer Barcelona (tram pl. Lluís Companys), en ambdós sentits de circulació.


Llegir més

Tall de trànsit als carrers Urgell i Mel, dimarts i dimecres vinents

Amb motiu de la implantació d’una màquina elevadora per unes obres a un edifici 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament finalitza els treballs de substitució de rajoles malmeses a punts del Passeig i del Centre Històric

En total s’han substituït 1.200 rajoles, unes actuacions que han tingut un pressupost de gairebé 44.000 euros.

Llegir més

Presentació del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa i la Fundació “la Caixa” per a la promoció del projecte Manresa 2022

Dia: 03/11/2021
Hora: 11.00 h
Lloc: Sala de Columnes de l’Ajuntament de Manresa - Plaça Major 1, 2n pis
Intervenen:

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

Joan Calmet Piqué, regidor de Turisme i Promoció de Ciutat

Antoni Vila Bertrán, director general de la Fundació “la Caixa”

Jaume Masana, director territorial de Catalunya de CaixaBank

Llegir més