Sala de premsa

imagen

Les entitats de salut mental de Manresa reclamen que s’inverteixi més per millorar-ne els recursos d’atenció

La plaça Major de Manresa ha acollit aquest migdia l’acte institucional del Dia Mundial de la Salut Mental, una commemoració adreçada a sensibilitzar sobre la importància i les conseqüències personals i socials de les diferents problemàtiques en salut mental. L’acte ha comptat amb la participació de les entitats i institucions de la ciutat que treballen en aquest àmbit.

Llegir més
imagen

La Fira Mediterrània i l’Ajuntament de Manresa reten homenatge a Palmira Jaquetti Isant

Aquest vespre s’ha inaugurat una exposició sobre la poetessa i folklorista catalana i s’ha fet el descobriment de les plaques que ja donen nom a la nova plaça Palmira Jaquetti Isant, a l’antiga plaça Montserrat

Llegir més
imagen

Guillem Terradellas i Muriel Forn guanyen els premis de Viatges Manresans en categoria infantil

L’acte de lliurament de premis es va celebrar ahir al Casal de les Escodines, amb la presència de personal tècnic de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Manresa i del president de Foto Art Manresa, Bernat Bozzo i Closas.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia una campanya per promoure el cinema entre el públic jove en col·laboració amb Cinemes Bages Centre

S’oferiran dues entrades al preu d’una i anirà destinada als joves de 12 a 25 anys. L’acció s’emmarca dins del programa Manresa i Acció! Vivint en pantalla gran, una proposta cultural creada amb la voluntat de reforçar la imatge i el nom de Manresa amb la indústria del setè art.

Llegir més
imagen

Crònica del ple municipal ordinari del mes de gener de 2022

Es va aprovar el nou contracte de neteja viària i de recollida de residus, que es farà amb contenidors intel·ligents, amb el vot a favor d’ERC i JxM, l’abstenció de PSC i C’s i el vot en contra de Fem. Per unanimitat, es va aprovar el Protocol per a l’abordatge de les violències sexuals a Manresa i el Bages i una proposició conjunta de tots els grups per commemorar el Dia Mundial de la Lluita Contra la SIDA cada 1 de desembre. A l’inici de la sessió, va prendre possessió com a nou regidor pel grup del PSC Antoni Josep Valentí Moll.

Llegir més
imagen

Es donen a conèixer les formacions musicals seleccionades pel Programa de Suport a la Creació 2022

Un total de 116 grups de Catalunya rebran ajudes d’aquest programa que promou la Cases de la Música, que té el suport de l’Ajuntament de Manresa. El 50% de les propostes triades compten amb dones a les seves files.

Llegir més

Afectacions de trànsit per la celebració de l’acte inaugural de Manresa 2022

Aquest dissabte, de 19 a 21.30 h, els vehicles no podran circular per diversos carrers de l’entorn de la plaça Major.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament inicia la remodelació del vestíbul del Centre Cultural el Casino

L’actuació consisteix en la renovació i canvi d’imatge d’un espai molt concorregut que fa d’avantsala dels diferents espais per a la celebració d’exposicions, actes  i oficines de la regidoria de Cultura.

Llegir més
imagen

El IX Premi Planes d’investigació periodística queda desert

El Jurat del Premi Planes, convocat pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa, recordant qui va ser un dels pioners del periodisme d'investigació a Catalunya, ha decidit per majoria declarar desert el guardó en l'edició d'enguany. 

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa felicita Dolors Torras Mauri pel seu centenari

L’homenatge s’ha celebrat avui a la Residència Sant Andreu de Manresa

Llegir més
imagen

El teatre Kursaal de Manresa aconsegueix superar els 45.000 espectadors en la programació del 2021 malgrat el context de pandèmia

Tot i la incertesa i les restriccions derivades de la Covid-19, el 2021 es van portar a terme un total de 121 espectacles i 149 funcions amb una ocupació mitjana del 74,32%.


El 2020, l’any de l’esclat de la pandèmia i les restriccions més dures, el nombre d’espectadors va arribar als 35.533, es van programar 81 espectacles i 114 funcions; que van tenir una ocupació del 67,20%

 

Llegir més
imagen

La commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a Manresa s’obrirà dissabte amb un acte institucional amb les màximes autoritats del país

Està prevista l’assistència del President de la Generalitat, Pere Aragonès Garcia; així com la de la presidenta del Parlament de Catalunya, la de la consellera de Justícia i la de la presidenta de la Diputació de Barcelona. També hi seran presents alcaldes i alcaldesses de la Catalunya Central i representants d’entitats de la ciutat, entre altres autoritats. L’acte es farà a les 19 hores al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa i es podrà seguir en directe per Internet. Abans de l’espectacle de la plaça —que es farà tot seguit— l’Àliga de Manresa ballarà de manera excepcional amb motiu de l’obertura de l’Any Ignasià.

Llegir més