Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament de Manresa continua amb la renovació de la flota del bus urbà i comprarà dos nous busos híbrids

Manresa Bus està fent a partir d’avui fins a final de mes una prova amb viatgers amb un nou model de bus híbrid. Els dos nous vehicles s’estrenaran a principis de l’any vinent.

Llegir més
imagen

Constituïda la Taula de Seguiment del Pla Local de Reconstrucció Social i Econòmica, amb la participació de més de 50 representants del teixit socioeconòmic de Manresa

El Museu de la Tècnica ha reunit, aquesta tarda, tots els grups polítics amb representació al consistori i una nodrida representació del teixit social, econòmic, cultural i cívic de Manresa, amb motiu de la constitució de la Taula de Seguiment del Pla Local de Reconstrucció Social i Econòmica. La sessió ha inclòs la presentació de la web del Pla, www.manresa.cat/plareconstruccio, i un resum del seu estat d’execució, amb 169 actuacions que ja sumen un pressupost proper als 2,6 milions d’euros, però s’ha centrat principalment a donar la paraula als representants de la ciutadania, que han fet propostes diverses, que es recolliran en el pla.

Llegir més

Presentació de les mesures de reactivació de la pràctica esportiva de base a la ciutat

Dia: 22/07/2020
Hora: 10 del matí
Lloc: Sala de Premsa de l'Ajuntament de Manresa (planta baixa)
Intervenen:

-Antoni Massegú Calveras, regidor d'Esports

Llegir més
imagen

Demà es constitueix la Taula de Seguiment del Pla local de Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa per frenar els efectes de la Covid-19

L’acte se celebrarà al Museu de la Tècnica, a les 6 de la tarda, amb la participació de representants dels grups municipals, d’entitats i organitzacions de l’àmbit econòmic i social de la ciutat, del món del lleure, dels consells municipals sectorials, d’institucions de l’àmbit sanitari, universitari i professional i també de les empreses municipals.

Llegir més
imagen

Dimarts i dijous es realitzaran nous cribratges massius amb test d’antígens oberts a tota la població de Manresa a partir de 16 anys

El fet que les dades d’incidència a Manresa estiguin encara per damunt de la mitjana catalana ha fet decidir el departament de Salut a organitzar nous cribratges poblacionals, en coordinació amb l’Ajuntament de Manresa. Es realitzaran amb test d’antígens i tindran lloc dimarts 1 de desembre al casal cívic de la Font dels Capellans, i dijous 3 a l’Ateneu de les Bases. Seran oberts a tota la població de Manresa, de qualsevol barri, a partir de 16 anys.

Llegir més
imagen

El Servei d’Informació i Atenció a les Dones i el Servei d’Atenció Integral LGTBI promouen un vídeojoc per detectar actituds masclistes

L'objectiu és fer arribar als més joves un recurs on, a través del joc i el repte, es detectin aquelles actituds masclistes que mai s'haurien de donar a la nostra ciutat. La iniciativa forma part de la campanya al voltant del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Ja s’ha fet arribar a tots els centres de secundària de Manresa. També està disponible a l’Oficina Jove i al Casal de Joves La Kampana.

Llegir més
imagen

Un estudi situa el català com a majoritari en la retolació dels comerços de Manresa

La Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística col·laboren amb l’Ajuntament de Manresa i els agents econòmics locals per reforçar el català en l’àmbit comercial. Aquesta setmana s’ha presentat l’estudi fet en el marc del programa Ofercat, amb la presència de la regidora d’Indústria, Comerç i Activitats, Núria Masgrau Fontanet, i de la regidora de Cultura i Festes i presidenta del Consell de Centre del CNL Montserrat, Anna Crespo Obiols.

Llegir més

Tall de trànsit als carrers Cardenal Lluch i Pompeu Fabra, diumenge al matí

Per treballs de connexió elèctrica. Es permetrà l’accés i sortida del veïnat i als pàrquings públics

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa i el Consell Comarcal del Bages mostren el seu rebuig a la supressió de la parada del bus de Manresa al centre de Barcelona

L’acord entre l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya preveu treure la parada de la línia de Manresa fora del centre de la ciutat comtal. La decisió obligarà als usuaris a fer transbord, la qual cosa implicarà sumar temps al recorregut i, per tant, tenir un transport públic menys competitiu. El regidor d’Urbanisme i Mobilitat de Manresa i conseller comarcal de Territori i Mobilitat, David Aaron López Martí, demana que es reconsideri una proposta que, assegura, s’ha pres sense tenir en compte ni escoltar el territori.

Llegir més
imagen

Dilluns vinent la façana de l'Ajuntament s’il·luminarà de vermell per sensibilitzar sobre l'abolició de la pena de mort

El consistori de la capital del Bages dóna suport a la campanya Ciutats per la vida, Ciutats contra la Pena de Mort que té com a objectiu aconseguir l’abolició universal de la pena de mort arreu del món. 

Llegir més
imagen

L'associació ‘Música en vena’ porta un piano a l'hospital de Sant Joan de Déu per al projecte terapèutic que realitza amb el Conservatori Municipal de Música de Manresa

La directora del Conservatori, Carme Botifoll, ofereix un primer petit concert a l’hospital, dins d’un projecte sense ànim de lucre dedicat a la millora de les estades hospitalàries de pacients, familiars i personal sanitari a través de la música en directe.

Llegir més
imagen

L’artista visual Berni Puig pinta un mural de grans dimensions a una paret de l’Anònima

L’obra forma part de MUR, un projecte cultural i artístic impulsat per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Manresa amb l’objectiu de reivindicar l’art urbà i, alhora, fomentar la descoberta i revitalització d’espais públics de la ciutat.

Llegir més