Sala de premsa

imagen

L'Espai Jove Joan Amades - Oficina Jove del Bages acull l'exposició «365°. Un viatge per 365 carrers del món»

La mostra proposa un recorregut per 365 dates històriques que han marcat la vida de 365 ciutats de 75 països del món. Es pot visitar fins al 26 de febrer.

Llegir més
imagen

Alumnes de centres educatius de Manresa fan una encesa d’espelmes en record a les víctimes de l’Holocaust

L’acció s’emmarca dins les activitats programades per commemorar el Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de  l’Holocaust, que se celebra en l’àmbit internacional cada 27 de gener. A banda d’aquesta activitat, l’alumnat també ha realitzat l’itinerari “Les stolpersteine: homenatge als deportats manresans als camps de concentració nazis”, i ha netejat algunes de les llambordes.

Llegir més
imagen

Crònica del ple: Unanimitat de tots els grups en la proposició de la Plataforma de la Gent Gran que demana el compliment del dret universal als serveis bancaris

En la sessió també es va aprovar per unanimitat l’estudi de la creació d’un servei d’atenció a homes com a eina per combatre la violència masclista i per comprometre’ls amb la lluita contra el masclisme i les relacions sanes i equitatives.

Llegir més

Presentació de les Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià

Dia: 20/05/2021
Hora: 11 hores
Lloc: Mercat de Puigmercadal
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa

-Joan Calmet Piqué, regidor de Turisme i Projecció de la Ciutat

-Pep Palau, gastrònom, director de les Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià

Llegir més
imagen

L’Ajuntament posa en marxa la plataforma de participació ciutadana ‘Decidim Manresa’ amb una primera campanya per escollir la imatge del cafè de comerç just

Es tracta de la plataforma digital de referència que utilitza tant la Generalitat com altres municipis i que a Manresa servirà per vehicular tots els processos participatius. La votació de la campanya ‘Cafè Manresa’ s’inicia aquest dimarts 18 de maig.

Llegir més
imagen

El cost del Pla de reconstrucció de l'Ajuntament de Manresa per fer front a la Covid-19 s’acosta als 5,5 milions d'euros

L’onzè informe de seguiment del Pla local de Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa constata que, fins a mitjans de maig, s’han destinat 5.486.058,92 euros a l’aplicació de les mesures previstes en el Pla després d'haver registrat un increment de 258.502,97 euros (4,94%) en relació al mes anterior; bàsicament per les noves aportacions de l'Ajuntament, que ha assumit un 54% del cost total.

Llegir més
imagen

Manresa estrena demà el nou ascensor públic que connecta el Passeig amb el carrer Circumval·lació

L'ascensor va ser una de les quatre propostes guanyadores del pressupost participatiu del 2017. La va presentar el Casal de la Gent Gran i la ciutadana Josefina Pla amb l’objectiu de millorar la mobilitat amb el mateix Casal del carrer Circumval·lació i la connexió amb l'entrada principal del parc de Puigterrà.

Llegir més
imagen

El Centre de Formació Pràctica i Eurecat potenciaran el suport tècnic i tecnològic a les empreses del sector metall de la Catalunya Central

  • El CFP i el centre tecnològic han signat un ambiciós acord de col·laboració que permetrà posar en marxa el programa METALLCAT, que integrarà el coneixement i les infraestructures d’ambdues entitats amb l’objectiu de prestar un millor servei i de més qualitat a les empreses de la Catalunya Central.
  • METALLCAT posarà l’accent en la indústria 4.0, la sostenibilitat i la digitalització, per donar resposta a la demanda de talent en aquests àmbits per part de les empreses.
  • Com a primera acció enfocada, CFP i Eurecat Academy posen en marxa un primer programa formatiu altament especialitzat per a les empreses del sector.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa posa en marxa un canal de WhatsApp d’atenció ciutadana, informació municipal i comunicació d’incidències

A través del número 644 069 801 la ciutadania podrà comunicar-se amb Serveis Socials, el CEDEM i el CIO, així com informar d’incidències, demanar cita prèvia i consultar les notícies municipals, l’agenda d’activitats, les propostes turístiques, les farmàcies de guàrdia i les adreces i telèfons municipals.

Llegir més
imagen

El CEDEM de l’Ajuntament de Manresa obté la millor taxa de supervivència de les empreses que va assessorar el 2017

Un estudi de la Diputació situa el CEDEM com el centre local de serveis a les empreses amb el millor resultat. La taxa de supervivència de les empreses creades i assessorades el 2017 ha estat del 80,4%, mentre la mitjana a la demarcació de Barcelona se situa en el 59,9%.

Llegir més

Presentació del projecte PECT BAGESS

Dia: 19/05/2021
Hora: 11.30 hores
Lloc: Edifici FUB1 de la Fundació Universitària del Bages – UManresa
Intervenen:

-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa i president del Patronat de la FUB

-Cristina Cruz Mas, regidora d’Ocupació i Emprenedoria i de Dona i Igualtat de l’Ajuntament de Manresa i membre del Patronat de la FUB

-Xavier Gironès García, director del la unitat de Recerca i Innovació del campus Manresa de la UVic-UCC

-Valentí Martínez Espinosa, director general de la Fundació Universitària del Bages

-Manel Jovells Cases, director general d’Althaia Xarxa assistencial universitària de Manresa

-Manuel Valls Martorell, director general de Sant Andreu Salut

-Anna Forcada, gerent territorial de l’ICS a la Catalunya Central

-Antoni Espinal Freixas, director general d’AMPANS

-Juanjo Martín, gerent territorial d’EURECAT

Llegir més
imagen

El documental de la Ignasiana BTT s’estrena amb les entrades exhaurides

El documental es pot veure avui dimecres a les 15.30 h  al canal de televisió Esport3. També es podrà veure durant aquesta setmana al mateix canal el dijous 20 de maig a les 9.30 h;  dissabte 22 de maig a les 14.30 h;  i diumenge 23 de maig a les 16 h.

Llegir més
imagen

Arrenca la primera acció formativa del programa “Bages, Treball, Talent i Tecnologia”

El curs “Inicia’TTT. L’operari especialista del futur.” dóna el tret de sortida a les accions formatives que es portaran a terme en el programa “Bages, Treball, Talent i Tecnologia”

Llegir més