Els treballs, que s’han desenvolupat a través d’un pla d’ocupació subvencionat per la Diputació de Barcelona, han consistit en desbrossaments de camins i corriols, tasques de manteniment d’itineraris de natura i arranjaments, entre altres.
Llegir mésSala de premsa
-
L’Ajuntament de Manresa realitza més d’un centenar de tasques de manteniment a l’Anella Verda
-
Consell Comarcal del Bages i Ajuntament de Manresa organitzen la Taula Comarcal de Polítiques LGTBI
- Afectacions de mobilitat per treballs d’inspecció a la xarxa de clavegueram, demà
-
Obre portes al Centre Cultural el Casino l’exposició ‘Txernòbil. Metamorfosi: 33 anys després’, del manresà Albert Vidal
L’Ajuntament tanca amb èxit la 1a edició de SOS Mentoring, un programa de voluntariat per ajudar les petites empreses a fer front a la crisi de la Covid
Manresa ha estat, durant el 2020, el segon municipi de la província amb més relacions de mentoratge establertes. SOS Mentoring és un programa en què persones empresàries i directives amb experiència ajuden de forma voluntària al col·lectiu d’autònoms i les microempreses a prendre les decisions necessàries en els seus negocis. A Manresa és gestionat pel Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM), amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Llegir mésL’Oficina de Turisme de Manresa rep el segell ‘Biosphere’ pel seu compromís amb la sostenibilitat turística
L'acte de lliurament es va celebrar el passat divendres 7 de maig al Hub cambraDigital de la Cambra de Comerç de Barcelona. En total, es va atorgar el segell del Compromís per a la Sostenibilitat Turística a un total de 664 empreses: 416 van renovar el distintiu i 248 es van incorporar al programa.
El segell acredita les bones pràctiques d’empreses i serveis turístics i reconeix internacionalment les organitzacions que dissenyen productes i serveis de turisme no agressiu i que, a llarg termini, garanteixin l'equilibri entre les dimensions econòmica, sociocultural i mediambiental.
Llegir mésDel 4 al 6 de juny, tornen la ViBa i Vi_suals, per posar en valor la cultura de la vinya i el vi al Bages
- Del 4 al 6 de juny Manresa acollirà la quarta edició de la ViBa, una edició en la que vol posar èmfasi en la cultura del vi a través de les obres artístiques del cicle vi_suals i les visites al patrimoni vitivinícola de la comarca.
- Aquesta edició es farà a l'Anònima de Manresa, ja que permet controlar-ne els accessos i l’aforament. Les activitats es preveuen amb taules, grups limitats i reserva prèvia a , per tal de fer la ViBa, un espai segur per a tots i a totes.firaviba.cat
Llegir més
Presentació de la posada en marxa de dues noves iniciatives per reactivar el comerç local
Dia: 16/05/2021
Hora: 11 hores
Lloc: Sala de premsa
Intervenen:
-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa
-Cristina Cruz Mas, regidora d'Ocupació, Empresa i Coneixement
-Núria Masgrau Fontanet, regidora d'Indústria, Comerç i Activitats
Llegir mésFinalitza a Manresa la campanya de cribratges amb automostres de PCR amb 141 participants i un positiu
La campanya s’ha desenvolupat durant dues setmanes a dos centres d’atenció primària de la ciutat: al CAP Sagrada Família i al CAP de Les Bases. A la Catalunya Central hi ha hagut un total de 7 positius de 738 participants. Les proves s’han fet a persones voluntàries de menys de 70 anys asimptomàtiques que no hagin passat la Covid ni haver finalitzat la pauta completa de vacunació.
Llegir mésTreballs de canalització elèctrica al carrer Ferrer Vidal, a partir de dilluns
Durant l’execució de les obres i en horari feiner es tallarà el trànsit de vehicles del carrer Ferrer Vidal, entre el carrer del Cós i la carretera de Cardona.
Llegir mésL’Ajuntament de Manresa elabora un ‘geocaching’ per donar a conèixer l’entorn del Cardener
L’activitat, que està pensada per a escolars però que també es podrà fer de manera autònoma, s’ha pogut realitzar gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona.
Llegir mésEl fotoperiodista Jordi Borràs, al “Pessics de Vida” de maig
El fotoperiodista Jordi Borràs i Abelló és el convidat de l’entrevista d’aquest maig del cicle ‘Pessics de Vida’, que organitzen conjuntament la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Ajuntament de Manresa, a través del Centre Cultural del Casino. Borràs conversarà amb la periodista de Nació Manresa, Aina Font i Torra.
Llegir mésS'obre el termini de presentació de candidatures a la 50a Nit de l'Esportista de Manresa
Fins al 14 de juny hi ha temps per presentar les candidatures als guardons que premien les millors actuacions esportives, i que es lliuraran dijous 9 de setembre al Teatre Kursaal.
Llegir mésManresa ret un sentit homenatge a quatre manresans deportats als camps de concentració nazis
S’han col·locat 4 noves llambordes ‘Stolpersteine’ per recordar i homenatjar Antoni Cano Martínez, Julià Commes Claros, Felip Díez Sada i Antoni Meca Sánchez. Tots quatre van ser alliberats del camp de concentració de Mauthausen el 5 de maig del 1945, després de sobreviure a l’infern nazi. Les llambordes s’han col·locat davant del que havia estat el seu domicili, als carrers Talamanca, Montserrat, Sant Bartomeu i Remei de Dalt. Amb aquestes peces, la ciutat ja en tindrà 28 d’instal·lades.
Llegir més