Sala de premsa

imagen

Manresa instal·la demà una placa commemorativa per homenatjar el personal sanitari que lluita contra la Covid-19

L’acte, impulsat conjuntament per la delegació del Bages del Col·legi de Metges de Barcelona i l’Ajuntament de Manresa, tindrà lloc a les 5 de la tarda a la plaça Simeó Selga, amb l’assistència de representants dels diferents col·lectius vinculats a la Sanitat, institucions i altres sectors que estan lluitant contra la pandèmia. 

Llegir més
imagen

S'amplia el conveni entre l'Ajuntament de Manresa i AMPANS pel projecte de recuperació de varietats autòctones de vinya al Bages

L’acord s’emmarca dins el projecte col·laboratiu de recuperació de ceps de les vinyes de la Torre Lluvià entre l’Ajuntament de Manresa, la fundació AMPANS i el Consell Regulador de la DO Pla de Bages.

Aquest divendres s’ha dut a terme una visita a les vinyes per conèixer l’estat del projecte, aprofitant que s’ha renovat el conveni. També s’han explicat les diferents varietats que hi ha plantades i s’han donat a conèixer els projectes de futur. La visita ha comptat amb la presència del regidor de Ciutat Verda, Pol Huguet Estrada, el president d’AMPANS, Sebastià Catllà Calvet, i el president de la DO Pla de Bages, Joan Soler Playà.

Llegir més
imagen

Manresa celebrarà dimecres vinent el “Marrus’s day”, la primera jornada de la creativitat i la innovació social

Està impulsada per l’Ajuntament de Manresa conjuntament amb la UManresa, Althaia, Ampans, Sant Andreu Salut i Nero in Business i està confinançada per la Diputació de Barcelona. En aquesta primera edició, els diferents col·lectius participants tractaran de reflexionar i donar respostes a les problemàtiques socials associades a situació de la Covid  que estem vivint.

Llegir més
imagen

Crònica del ple ordinari de 15 d’abril de 2021

El ple va guardar un minut de silenci per condemnar el feminicidi que es va produir dimecres a la ciutat, en record de la manresana assassinada i com a mostra de suport a la família. De la mateixa manera, es va recordar el jove que va aparèixer mort a Manresa, i que segons tot indica hauria arribat amagat a la caixa d’un camió. Ja dins l’ordre del dia, es va donar compte del Pla Anual de Control Financer i es va aprovar per unanimitat una proposició de suport al poble gitano.

Llegir més
imagen

Crònica del ple ordinari de 15 de juliol de 2021

Abans de l’inici de la sessió, l’alcalde va llegir una declaració institucional acordada per tots els grups municipals per condemnar l’assassinat de Samuel Luiz Muñiz, el jove gallec que va ser víctima d’una agressió mortal de caràcter homòfob. Durant el ple, es va aprovar designar l’actual carrer Alfons XII amb el nom de Passeig de la República. També va tirar endavant la nova convocatòria de microcrèdits per emprenedors i empreses i la de subvencions per a entitats esportives.

Llegir més

Treballs de canalització elèctrica soterrada al carrer Francesc Moragas

Es tallarà al trànsit de vehicles l’accés a carrer Francesc Moragas des de la carretera de Cardona. L’accés de vehicles es realitzarà des de Plaça Mil·lenari o bé des del carrers Cós o Ausiàs March.

Llegir més

Tall de trànsit al carrer Rosa Sensat, demà

Per treballs de renovació de la xarxa d’aigua potable vinculada a la urbanització de l’avinguda dels Països Catalans.

 

Llegir més

S’ajornen els treballs de millora de l’asfaltat al carrer Roger de Flor

L’actuació forma part del Pla de Millora de l’Espai Públic 2021


Llegir més
imagen

Els Horts Ecològics i Comunitaris de la Culla compleixen dos anys al barri de La Balconada amb totes les parcel·les ocupades

Ara fa dos anys va néixer el projecte dels Horts Ecològics i Comunitaris de La Culla al barri de La Balconada, impulsat i coordinat des del treball en xarxa entre el Pla de Desenvolupament Comunitari de la Balconada (servei de Barris i Acció Comunitària i Servei de Territori – Anella Verda de l’Ajuntament de Manresa), la Casa de la Culla (la Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Séquia), i el Punt Òmnia de la Balconada (FAVIBC), amb el suport de l’Associació de Veïns i Veïnes de la Balconada.

Llegir més
imagen

Comencen treballs de millora de l’espai per a vianants a la cruïlla dels carrers Saclosa i Bruc

L’actuació respon a una petició feta a través de la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa  (FAVM).

Llegir més
imagen

Treballs de modificació de la zona d’estacionament d’un tram de la carretera de Cardona

Es desplaça la zona de càrrega i descàrrega, es desplaça i s’amplia l’àrea de recollida de residus, es crea un nou aparcament de motocicletes i s’eliminen places de zona blava

 

Llegir més
imagen

S’ajorna fins a nova data el concert d’Anna Andreu que obria avui el cicle Sons del Camí

L’artista és baixa mèdica per motius no relacionats amb la Covid. L’organització està contactant telefònicament amb les persones inscrites per assistir al concert, oferint la reserva d’entrades per a una nova data per determinar o bé per retornar els diners.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia els tràmits per posar el nom de Palmira Jaquetti Isant a l’actual plaça Montserrat

Palmira Jaquetti i Isant va ser una poetessa catalana, folklorista, escriptora, compositora i traductora i l’any 2020 la Generalitat li va dedicar una commemoració nacional. Aquest canvi de nom es fa per la voluntat del consistori d’augmentar la presència dels noms de dones al nomenclàtor de la ciutat.

Llegir més