Sala de premsa

imagen

Un estudi situa el català com a majoritari en la retolació dels comerços de Manresa

La Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística col·laboren amb l’Ajuntament de Manresa i els agents econòmics locals per reforçar el català en l’àmbit comercial. Aquesta setmana s’ha presentat l’estudi fet en el marc del programa Ofercat, amb la presència de la regidora d’Indústria, Comerç i Activitats, Núria Masgrau Fontanet, i de la regidora de Cultura i Festes i presidenta del Consell de Centre del CNL Montserrat, Anna Crespo Obiols.

Llegir més

Tall de trànsit als carrers Cardenal Lluch i Pompeu Fabra, diumenge al matí

Per treballs de connexió elèctrica. Es permetrà l’accés i sortida del veïnat i als pàrquings públics

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa i el Consell Comarcal del Bages mostren el seu rebuig a la supressió de la parada del bus de Manresa al centre de Barcelona

L’acord entre l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya preveu treure la parada de la línia de Manresa fora del centre de la ciutat comtal. La decisió obligarà als usuaris a fer transbord, la qual cosa implicarà sumar temps al recorregut i, per tant, tenir un transport públic menys competitiu. El regidor d’Urbanisme i Mobilitat de Manresa i conseller comarcal de Territori i Mobilitat, David Aaron López Martí, demana que es reconsideri una proposta que, assegura, s’ha pres sense tenir en compte ni escoltar el territori.

Llegir més
imagen

El periodista Josep Corbella, al “Pessics de vida” d’abril

El periodista Josep Corbella Domènech, responsable de la informació de ciència i salut  de ‘La Vanguardia’, és el convidat de l’entrevista d’aquest abril del cicle ‘Pessics de Vida’, que organitzen conjuntament la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Ajuntament de Manresa, a través del Centre Cultural del Casino. Corbella conversarà amb la periodista Montserrat Xixons Fortuño.

 

Llegir més
imagen

El Casino estrena demà l’exposició “Sons de sons”, de l’artista plàstic i músic Joan B. Domènech

La mostra és una proposta d’obra plàstica inspirada en el so i en l’absència del mateix a través de la matèria. Està organitzada pel Centre Cultural el Casino i el Conservatori Municipal de Música de Manresa i es podrà visitar fins al 9 de maig.

Llegir més

Treballs de substitució de lluminàries al carrer Sant Joan Baptista La Salle

L’actuació es farà demà, de 9.30 a 12.30 h, i de 14 a les 18 h.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament ha invertit 670.500 euros en tres anys en la millora de parcs infantils de la ciutat i en la creació de noves àrees de joc

Entre els darrers parcs que s’han creat hi ha la nova àrea de jocs del carrer Joan Fuster, el nou parc de Bellavista i l’ampliació del parc de l’Abat Oliba. Properament s’iniciarà la millora integral del parc del Selves i Carner (75.000 euros) i del parc del Carrasco i Formiguera (85.000 euros).

Llegir més
imagen

Manresa presenta el pla d’integració de la línia de Ferrocarrils a la ciutat, un projecte històric que permetrà un nou desenvolupament urbanístic i impulsar el transport públic

L’objectiu principal és eliminar i minimitzar la barrera física que representen les vies de tren, millorant el servei i facilitant un desenvolupament urbanístic de diversos sectors que permetrà relligar els barris. La previsió és que el 2022 es licitin les obres de la primera fase, que comprèn la integració de la línia des de la carretera de Santpedor fins al centre de la ciutat. Les obres s’executarien entre el 2023 i el 2025, amb un pressupost d’entre 40 i 60 milions. Les altres dues fases permetrien completar tota la integració del traçat del ferrocarril dins la ciutat. Aquest dilluns a la tarda s’ha presentat el projecte a la sala d’actes de la Plana de l’Om, en dues sessions diferents, amb la presència de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, del president de Ferrocarrils de la Generalitat, Ricard Font Hereu, i del regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, David Aaron López Martí.

Llegir més
imagen

Aquest dilluns arrenca la Setmana de l’Ocupació del Bages

Les jornades de networking, que tenen l’objectiu de posar en contacte empreses i persones que busquen feina, s’allargaran fins al 22 d’abril. Se celebraran en format virtual i inclouran diferents tallers i xerrades.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa engega una campanya per promocionar els atractius turístics i la restauració de la ciutat

Es repartiran 700 vals de descompte per a bars i restaurants de Manresa als visitants que comprin una entrada al Centre d’Interpretació del Carrer del Balç, al Museu de la Tècnica, a la Basílica de la Seu o en qualsevol de les visites guiades que ofereix l’Oficina de Turisme. L’acció compta amb la col·laboració de la Fundació Turisme i Fires de Manresa, el Gremi d’Hostaleria i Turisme del Bages i la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa.

Llegir més
imagen

La Prima Vera, Lasta Sanco, EKKO, Xicu, El Kiwi & La Flor Inza i Los Valientes s'incorporen al cartell del Vibra Festival, que torna a apostar pel talent local

Gràcies al Programa de Suport a la Creació, aquests artistes i bandes compartiran escenari amb Ciudad Jara, Stay Homas, Smoking Souls, Els Amics de les Arts, Ana Tijoux i Ladilla Rusa, respectivament. Les entrades ja estan disponibles a www.vibrafestival.cat. Vibra Festival està impulsat per Cases de la Música i l’Ajuntament de Manresa amb l’objectiu de donar suport a la reactivació de la cultura.

Llegir més

Tall de trànsit al carrer Fonollar, dilluns

Per la implantació d’un camió grua per treballs a un edifici

Llegir més
imagen

Manresa instal·la demà una placa commemorativa per homenatjar el personal sanitari que lluita contra la Covid-19

L’acte, impulsat conjuntament per la delegació del Bages del Col·legi de Metges de Barcelona i l’Ajuntament de Manresa, tindrà lloc a les 5 de la tarda a la plaça Simeó Selga, amb l’assistència de representants dels diferents col·lectius vinculats a la Sanitat, institucions i altres sectors que estan lluitant contra la pandèmia. 

Llegir més