Sala de premsa

imagen

Ecovidrio i l’Ajuntament de Manresa presenten la campanya solidària ‘Recicla Vidre per elles’ per sensibilitzar contra el càncer de mama

  • Ecovidrio ha instal·lat dos contenidors roses en el municipi per fomentar el reciclatge d’envasos de vidre i la prevenció del càncer de mama. La campanya, desenvolupada en col·laboració amb la Fundació Sandra Ibarra, destaca la importància de cuidar el medi ambient i cuidar la salut mitjançant la prevenció.

  • Agatha Ruiz de la Prada ha dissenyat un “miniglú” per l’esdeveniment, i la recaptació  aconseguida a través de les vendes anirà destinada a la Fundació Sandra Ibarra.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament presenta Manresa 2022 a Federico Mayor Zaragoza, durant 12 anys director general de la UNESCO, que mostra la seva predisposició a col·laborar amb el projecte

L'alcalde de Manresa, Marc Aloy, i el regidor de Turisme i Projecció de la Ciutat, Joan Calmet, han presentat aquest matí el projecte Manresa 2022 a Federico Mayor Zaragoza, que durant dotze anys va ser director general de la UNESCO i actualment és president de la Fundació Cultura de Pau i continua vinculat a organismes internacionals que treballen contra la pena de mort o pel diàleg entre cultures i religions. Mayor Zaragoza ha mostrat el seu interès pel projecte i la predisposició a col·laborar-hi, des del punt de vista personal i institucional.


Llegir més
imagen

La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà de rosa aquest vespre per commemorar el Dia mundial contra el càncer de mama

L'objectiu d'aquesta celebració és conscienciar la població de la importància del diagnòstic precoç del càncer de mama per guanyar la lluita contra aquesta malaltia

Llegir més
imagen

Edgar Felipe García Salazar i el tàndem format per Rosa Cerarols i Clara Nubiola són guardonats 'ex aequo' a la 5a edició del Premi Biennal d’art contemporani TAVCC | el Casino

Els dos projectes seleccionats, d’entre més de cinquanta propostes rebudes, rebran una dotació econòmica de 2.000 euros per a la producció, i s’exposaran a l’Espai 7 del Centre Cultural el Casino els mesos de juliol i setembre del 2021.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa prova un segon model de bus urbà 100% elèctric per valorar la seva adquisició

Després de les proves realitzades durant el mes de desembre de 2020 amb un bus elèctric, s’ha aconseguit un segon model de bus elèctric que durant aquesta setmana està fent proves sense viatgers i seguint els recorreguts de diferents línies  del servei de bus urbà per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris de la ciutat. El resultat de totes les proves serviran per analitzar la viabilitat d’adquirir un d’aquests busos 100% elèctric.

Llegir més
imagen

Manresa acollirà l’Oficina d’Atenció Ciutadana de la Generalitat a la Catalunya Central

S’ubicarà a la segona planta de la Fàbrica del Salt, un espai cedit per l’Ajuntament de Manresa, on també s’instal·larà la Delegació Territorial del Govern a la Catalunya Central. Entrarà en funcionament el segon trimestre del 2022 i donarà servei de finestreta única a la ciutadania des d’aquest emplaçament  temporal fins al trasllat al nou edifici de la Generalitat als antics Jutjats, previst pel segon semestre del 2026. Aquest dijous al matí s’ha presentat el projecte, amb la presència de la delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps Roca, i de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia.

Llegir més
imagen

L'exposició sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible arriba a l'Ateneu les Bases

La mostra, dissenyada i produïda per l’Ajuntament de Manresa, té la voluntat de donar a conèixer a la ciutadania els 17 Objectius de Desenvolupament  Sostenible que l'ONU va fixar el 2015 a l'Agenda 2030. Es podrà visitar a l’Ateneu les Bases fins al 31 de març.

 

Llegir més
imagen

Ja hi ha obres guanyadores del concurs “Mems per la igualtat” als centres de secundària de Manresa

Àngel Pérez i Biel Perau, de 1r d’ESO del Lacetània; i Laia Vidal, Martina Gibert i Mireia Sanllehí, de 4t d’ESO del Pius Font i Quer, guanyen el concurs impulsat pel SIAD Montserrat Roig amb el suport del Consell Municipal de la Dona amb l’objectiu de fomentar la igualtat de gènere, en el marc de la commemoració del Dia Internacional de les Dones. Amb les obres guanyadores i les finalistes s’ha editat un VÍDEO que es pot veure a les xarxes socials.

Llegir més

Treballs d’Aigües de Manresa al carrer Caputxins i Era de l’Huguet

Durant sis setmanes, s’hi farà una actuació per a la reposició de la canalització soterrada d’aigua potable

Llegir més
imagen

Afectacions al pàrquing del “Pont de Ferro” pels treballs d’urbanització a l’avinguda dels Països Catalans

A partir de dilluns vinent i durant dos mesos, s’hi faran treballs de connexió de clavegueram. Es preveu l’ocupació d’un terç de places d’estacionament disponibles.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa tanca el 2020 amb números positius que permetran seguir donant resposta a les dificultats econòmiques fruit de la pandèmia

El superàvit de l’Ajuntament de Manresa a 31 de desembre era de 2,26 milions d’euros. A aquesta xifra oficial s’hi ha de restar pagaments de factures i el cost de projectes iniciats durant l’exercici, de manera que el saldo final disponible és d’1,4 milions. La xifra positiva s’explica en bona part gràcies als fons (més d’1,2 milions) rebuts de l’estat en concepte de liquidació de l’exercici 2018. El coeficient d’endeutament de l’Ajuntament se situa al 47,48%, el més baix des de 1995, mentre que l’endeutament viu, de 37,12 milions, és el més baix des de 2001. Les xifres positives permetran accedir a crèdit per tirar endavant projectes i inversions i fer front a la situació de crisi fruit de la pandèmia.

Llegir més

Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Concòrdia

S'hi farà una nova connexió a la xarxa de clavegueram

 

Llegir més

Tall de trànsit al carrer de les Flors de Maig, a partir de demà

Durant quatre dies s'hi farà una actuació per a la reposició de la canalització d'aigua potable

 

Llegir més